Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová luxusní Kia odhalena s velmi svérázným řešením světel vpředu i vzadu
12.11.2019 | Petr Prokopec
Korejci naplno těží z přetažení designérů známých evropských značek. Ti nedodali agresivitu jen předním partiím, ale také zádi, přes jejíž celou šířku roztáhli svérázně se vlnící LEDková světla.
Již nějakou dobu jsme svědky toho, jak renomovaní designéři pracující pro evropské automobilky jsou lákáni výrobci z Číny nebo Koreje. A jelikož jim je kromě vyššího platu nabízena také vyšší svoboda, logicky těmto svodům podléhají. Nemělo by nás proto překvapit, že produkty asijských značek vypadají stále lépe. Důkazem budiž nová luxusně střižená Kia K5, která do Evropy a Ameriky dorazí pod názvem Optima. Dá se ovšem předpokládat, že i přes odlišné pojmenování dostaneme stejně skvěle vypadající sedan.
Ano, nová Optima skutečně bude opětovně sedan, jakkoliv to možná na první pohled nevypadá. Záď se totiž pozvolna svažuje jako u liftbacku. Otvírat lze ovšem jen malé víko, prosklení zůstává na svém místě, přičemž oproti minulosti jej obepíná chromová linka navazující na tu boční okenní. Je ovšem třeba dodat, že záď ve výsledku nebude těmi partiemi, které přitáhnou největší pozornost. Místo toho je třeba se soustředit na příď, kde se objevuje zcela nová interpretace „tygřího čumáku“.
Korejci zatím neuvolnili čistý pohled na čelní partie, definitivní verdikt nad novým pojetím tak vyřknout nemůžeme. Nicméně je zjevné, že značka se vydala cestou daleko větší vizuální agresivity, o čemž svědčí i zajímavě stylizované LEDky pro denní svícení nebo tvar čelního nárazníku. Ideálně padnoucí jsou pak i 19palcová litá kola, jenž jsou však vrcholem nabídky. Dost by nás proto zajímalo, jak se Optima vyjímá na základních šestnáctkách, které asi podběhy tak dobře nevyplní.
Ještě než se zcela odpoutáme od designu, musíme se vrátit na záď, kde trůní diodové světlomety roztažené přes celou šířku vozu. Pod nimi pak najdeme taktéž patřičně sportovní nárazník, do kterého našly cestu nově stylizované koncovky výfuku. Zatím se zdá, že jsou i pravé, což by v dnešní době již byla pomalu anomálie. Na bližší zkoumání ale bude třeba o trochu detailnější fotogalerie, což platí také o interiéru, který se dosud ukázal pouze na ilustraci.
Nicméně i tak je evidentní, že Korejci sází na revoluci také uvnitř. Máme tu totiž minimalistický design, který dává vyniknout hlavně palubní desce s digitálním přístrojovým štítem a širokoúhlou obrazovkou multimédií. Přepracována byla i středová konzole a tunel, jenž se obejdou pomalu bez klasických tlačítek, nový je rovněž multifunkční volant. Mimo to cestující mohou počítat s větším prostorem, neboť rozvor se natáhl z 2 805 na 2 850 milimetrů.
Odlišné jsou ostatně i venkovní rozměry, neboť při délce 4 905 mm a šířce 1 860 byla nová Optima prodloužena o 50 a rozšířena o 25 milimetrů. Zároveň ovšem v rámci výšky poklesla o 20 mm na 1 445 mm, což jen umocňuje její dynamické vzezření. Tím nám ovšem informace víceméně končí, pročež jen dodáme, že na domácím trhu zamíří novinka do prodeje již v prosinci. Kdy se pak Optima ukáže ve zbytku světa, zatím nebylo zveřejněno.




Nová Kia Optima se zatím ukázala jen v korejské verzi K5. Dá se však předpokládat, že do Evropy i Ameriky dorazí se stejně dravým designem

Interiér se ovšem zatím odhalil pouze na ilustraci
Zdroj: Kia
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
před 6 hodinami
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nejčtenější články
Kam dala Kia hlavu? Své ošklivé novince sebrala motor V6 i jako vrchol v době, kdy ho konkurence vrací do nabídky jako základ
22.11.2025
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
22.11.2025
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
22.11.2025
Ani Lewis Hamilton možná nezachrání kdysi nadějnou britskou automobilku, v problémech propouští desítky procent zaměstnanců
22.11.2025
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
23.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
