Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Putinova limuzína natočena při testech. Nafocen byl i interiér a motor V12
31.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dny, kdy přepravu ruského prezidenta a jeho „družiny” obstarávají německé limuzíny, se zdají být sečteny. V rámci projektu už bude hotový první sedan.
O projektu Kortež jsme se naposledy zmiňovali v březnu, již v té době ovšem bylo známo poměrně hodně informací. Víme tedy, že pod patronátem ruské vlády vzniká celá rodina aut zahrnující krom nové limuzíny pro prezidenta Vladimíra Putina také sedan, minivan a SUV. Všechny vozy budou uvedeny pod hlavičkou nově založené značky Aurus, která odkazuje na žlutý kov nemalé hodnoty. Slovo Kortež pak odkazuje hlavně na smuteční průvod, v tomto případě je ale míněna spíše prezidentská kolona, které budou vozy sloužit především.
Můžete se nad těmito jmény podivit nebo pousmát, při pohledu na technické parametry chystaných vozů ale veškerá legrace končí. Sedan by totiž měl dostat osmiválcový motor, jehož 650 koní bude mít na starosti devítistupňová automatická převodovka. Prezidentův povoz pak zajde ještě dále, disponovat by totiž měl přeplňovaný dvanáctiválcem naladěným na 850 koní. Na tomto motoru mají přitom Rusové spolupracovat s Porsche a vidět jej můžete na obrázcích níže. V případě minivanu a SUV ale již pohonné ústrojí tak působivé není, pod kapotu totiž zamíří dvoulitrové turbo s 250 koňmi.
Tyto informace je nutné brát s rezervou jakožto neoficiální, spolupráce s Porsche, pro Rusy nic až tak nového, ale oficiálně potvrzena už byla. Pro automobilku z Zuffenhausenu je přitom dvanáctiválec dost netypický motor, s takovým naposledy koketovala - nutno říci nepříliš úspěšně - na počátku 90. let v rámci svých aktivit ve Formuli 1 a partnerstvím s týmem Footwork Arrows. Nicméně zpochybňovat um německých motorářů v tuto chvíli jistě není na místě - nakonec, prezidentská limuzína není Formule 1.
Zvědavi ovšem ovšem nejen na potvrzení či vyvrácení dat o pohonných jednotkách, ale také na dostupnost sedanu, minivanu a SUV. Limuzína má totiž sice vzniknout jen v pár kusech pro Putina, nicméně celkově má produkce čítat 5 000 exemplářů. Tolik významných „papalášů” v Rusku zcela jistě není, stran vládních služeb lze tedy počítat také s omezenou produkcí pro veřejnost. Ta se ale bude rekrutovat jen z nejmovitějších zákazníků.
Můžeme pak jen dodat, že ačkoliv první produkční vozy budou hotové ještě letos, veřejnost se s nimi má setkat až v květnu příštího roku u příležitosti prodloužení Putinova mandátu. Výrobu přitom dostane na starosti Sollars, tedy nový holding, ve kterém kontrolní podíly drží různé ruské automobilky. Montážní linky se přitom rozjedou ještě letos, poslední exemplář z oné pětitisícikusové série z nich pak sjede v roce 2020.
Přiložené obrázky byly pořízeny - ne náhodou, ale se svolením - v Centrálním vědeckém automobilovém institutu NAMI, který má na starosti vývoj všech aut. Aktuálně si můžeme prohlédnout menší sedan, který je určen jako součást prezidentské kolony s oním V8 o 650 koních. Spatřit můžeme také interiér vozu a už zmiňované fotky z vývoje přeplňovaného motoru V12, který má pohánět „hlavní vůz” celého projektu. Těšme se navíc, tohle vypadá zajímavě...

















Sedan určený jako doprovodné vozidlo prezidentské limuzíny dostane do vínku 650 koní
Zdroj: AutoReview.ru@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před 6 hodinamiZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 7 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 9 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před 10 hodinamiDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva