Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Enyaq poprvé nafocena při testech, tváří se spíš jako VW než Lamborghini
5.3.2020 | Petr Prokopec
Jako Lamborghini pro chudé byl zahraničním tiskem titulován koncept Škoda Vision iV, jehož sériovou verzí nový Eniaq bude. Ten ale zatím takové emoce zdaleka nevzbuzuje.
Ve světle současné epidemie koronaviru si nejspíše už jen málokdo vzpomene na loňskou Ženevu, která pro Škodu taktéž málem skončila nezdarem. Mladoboleslavská automobilka totiž s konceptem Vision iV promeškala premiéru v rámci koncernové noci. Elektrické SUV dorazilo do Švýcarska se zpožděním a tak tak se představilo alespoň regulérním návštěvníkům show, byť většina z nich byla z novinářské obce. Tento malý zádrhel však rozhodně nevedl k tomu, že by Vision iV byl na výstavišti Palexpo přehlížen. Právě naopak z něj byl celý svět nadšen a ihned jej překřtil na Lamborghini pro chudé.
Je nutné dodat, že toto přirovnání si elektrický koncept zasloužil. Na českou značku totiž odkazuje snad jen tvar čelní masky a tradiční logo, ve všech ostatních ohledech však měl vůz blíže k Italům. Není proto podivné, že si řada lidí přála, aby vůz v nezměněné podobě zamířil do produkce, v takové chvíli by jistě i snáz obhájil vyšší očekávanou cenu.
Této skutečnosti si nejspíše automobilka byla plně vědoma, proto naznačovala, že produkční model, které ponese název Enyaq, vsadí na obdobnou stylizaci. Jen by mělo dojít k jistému zjemnění, což mimo jiné znamená, že kamery budou nahrazeny klasickými zpětnými zrcátky a boky ozdobí výraznější kliky (i když kvůli aerodynamice nejspíše i více zapuštěné). Mimo to lze vsadit na menší kola, zadní dveře se pak jistojistě nebudou otevírat proti směru jízdy.
Všechny tyto kroky by samozřejmě šlo akceptovat, pokud by Enyaq dorazil s agresivně tvarovanými nárazníky, splývavou střešní linií a výhrůžně se zvedající odtrhovou hranou zavazadelníku. Jenže do této podoby má vůz na současných snímcích špionážních fotografů opravdu hodně daleko. Nachystaná mula totiž dostala značnou kamufláž, která více než na koncept Vision iV odkazuje na Volkswagen ID.4, který používá stejnou techniku.
Kamufláž pochopitelně mate, přesto se zdá být jisté, že produkční model bude vypadat citelně jinak než koncept. Týkat se budou hlavně zádě, kde sice nyní vykukují ostře řezané světlomety, odkazující na Vision iV a vyvedené v současném designovém jazyku značky, ovšem jejich okolí nebude až tak stylové. Spíše se zdá, že Škoda onen kupé-styl vymění za větší prostor pro hlavy zadních cestujících.
Tato změna by již mohla konceptem vyvolané emoce poněkud ochladit, pročež jsme vskutku zvědavi, jak bude Enyaq vypadat ve chvíli, kdy shodí německou kamufláž a začne se více blížit své sériové podobě. Aktuálně tak jen dodáme, že stát bude na platformě MEB, přičemž v kombinaci se 150 a 204 koňmi nabídne pohon zadních kol. Vrcholná čtyřkolka se dvěma elektromotory pak bude disponovat 306 koňmi a dojezdem 500 km.
Uvnitř pak nelze očekávat nic jiného než nemalý tlak na digitalizaci a konektivitu. Zatím se nicméně nezdá, že by Škoda zašla tak daleko jako Volkswagen, aby pro své zákazníky vytvářela platformu uskladňující veškerá jejich profilová data. Na druhou stranu však systém bude blízký tomu německému a jelikož s jeho dotažením mají Němci problémy, může i Enyaq dorazit později, než Škoda původně zamýšlela.








Produkční Škoda Enyaq byla nachytána s kamufláží Volkswagenu ID.4...
...do stylového konceptu Vision iV tak má nyní opravdu hodně daleko, maskování ale může mást
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejčtenější články
Bezpečnost moderních SUV je fikce. Spousta lidí už z nich ani pořádně nevidí na cestu
6.8.2025Němci vzali Erdoganovu pýchu a zkusili s ní ujet 2 000 km z Turecka do Německa. Takto dopadli
6.8.2025Honda prodělala za jediný kvartál na elektromobilech 16 miliard Kč. Ve světlé chvíli přiznala: Byl to omyl
7.8.2025Firma se zbavila hotové továrny na elektromobily, radši ji prodala společnosti dělající hardware pro AI
7.8.2025„Bugatti pro chudé“ odhalilo své ceny, je nakonec ještě víc pro chudé, než se čekalo
7.8.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.04. 21:58 - tommas
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 09.04. 13:46 - pavproch
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.04. 12:31 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.04. 09:27 - Eda
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan
- BMW Divize 09.03. 15:06 - pavproch