Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A6 2017 se začíná rýsovat, chce být lehčí i prostornější
8.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace svým designem bude zrcadlit koncept Prologue. Pod kapotou máme čekat nový šestiválec a osmiválec, který Audi vyvíjí s Porsche.
O nové generaci Audi A6 již bylo mnohé řečeno. Nyní však máme k dispozici další informace, které můžeme spojit s těmi předchozími, díky čemuž získáme o novince z Ingolstadtu jasnější obrázek. Začít přitom můžeme oblastí nejznámější, a sice designem. Ačkoliv se totiž novinka podívá do prodeje až v roce 2017, Audi má stylizaci již hotovou. Důvodem byl ten fakt, že u čtyř kruhů touží po větší diferenciaci svých modelů.
Šéfdesignér značky Marc Lichte tak navrhl vzhled modelů A6, A7 a A8 najednou, přičemž se snažil o jejich maximální možné odlišení. Na propastné rozdíly ale zapomeňte, koneckonců stylisté pracující pod koncernem VW Group zjevně nemají radikální kroky v popisu práce. Zmiňovaná trojka si tak nejspíše bude i nadále velmi podobná, přičemž každá z těchto novinek bude větší či menší měrou odkazovat na koncept Prologue.
Tato studie vznikla až po navržení všech tří modelů, pročež má podle Lichteho na budoucnost odkazovat poměrně věrně. Klíčovými prvky přitom budou rozměrná třídimenzionální čelní maska, klínovité čelní světlomety osazené diodami či kapota s výraznějšími prolisy než dosud. Dočkat se pak máme také klenutějších blatníků, přičemž ty zadní budou ještě zvýrazněny „ramenním svalstvem“.
Střecha bude plošší, zádi pak následně budou dominovat nové lampy s organickými LEDkami. Ty si přitom budeme moci poprvé prohlédnout již za pár dní ve Frankfurtu na koncepčním Audi e-tron quattro. Tím jsme ale s exteriérem hotovi, zamířit tak můžeme do kabiny, kde se dočkáme zcela nové palubní desky, která bude podporovat až trojici digitálních displejů.
V prvé řadě tu budeme mít virtuální kokpit, neboli přístrojový štít stvořený z jedniček a nul. Ve střední části palubky se pak bude nacházet obrazovka určená multimediálnímu systému, zatímco pod ní lze očekávat displej operující s klimatizací. Ve všech případech lze počítat s vysokým rozlišením a dotykovým ovládáním, chybět nebude ani touchpad MMI.
Očekávat můžeme rovněž větší prostor pro cestující vpředu i vzadu, stejně jako se dočká rozšíření zavazadelník. Samotné rozměry ale příliš nenarostou, neboť daný posun má na svědomí hlavně druhá generace modulární platformy MLB. S tou je spojena i redukce hmotnosti, pročež se základní čtyřválcová verze dostane někam k 1 500 kilogramům.
Vyjma základních čtyřválcových benzinových a dieselových motorů se Audi dočká také zcela nového třílitrového šestiválce a čtyřlitrového osmiválce, který automobilka vyvíjí společně s Porsche. V plánu jsou také objemnější diesely, které již využijí elektrické přeplňování. Tedy technologii, která bude debutovat v lednu s modelem Audi SQ7.
Opomenuty pak samozřejmě nebudou ani plug-in hybridy, jejich příchod ale bude dozajista záviset zejména na poptávce trhu. Nicméně s ohledem především na čínské zákazníky by prioritou mohla být benzin-elektrická verze, ta diesel-elektrická určená zejména pro evropské publikum nejspíše dorazí až ve druhém sledu.
Tím nám ale informační proud vyschl, pročež jen dodáme, že nové Audi A6 neopomene ani na větší konektivitu. Počítat tedy můžeme s konstantním přístupem na internet, z čehož bude profitovat i takové dopravní zpravodajství navigace. To je ale již skutečně z naší křišťálové koule vše.


Nové Audi A6 se již ukázalo na neoficiálních ilustracích...




































...které vycházejí z konceptu Prologue. Realita tedy příliš jiná nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejčtenější články
Reálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
21.10.2025
Opuštěný luxusní hotel skrývá i 9 let po svém zavření flotilu zanedbaných luxusních aut, tady se zastavil čas
21.10.2025
Spalovací motory zdaleka neřekly poslední slovo, říká vývojový šéf Ferrari, dostane z nich prý ještě daleko víc
21.10.2025
Volbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
21.10.2025
Motor 1,8 bez turba, látkové gauče místo sedaček, „švihadla”. K mání je spása odpůrců moderny jako dodnes nejeté auto
21.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
