Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová BMW M3 a M4 předčasně odhalil únik, vzhledem šokují ze všech úhlů pohledu
22.9.2020 | Petr Prokopec
Obrovské vertikální ledvinky proměnily příď mnichovských novinek k nepoznání, nejde tu ale jen o ně. Zvláštní jsou i boční výdechy, prolisy či orientace zádě.
Již mnohokrát jsme zmínili, že vnímání designu je subjektivní záležitostí. Co se zkrátka líbí jednomu, nemusí se líbit druhému a naopak. Nedokážeme tedy říci, co si budete myslet o designu nových generací BMW M3 a M4, jedno je ale jisté - bez komentáře se jejich vzhled obejde jen u málokoho.
Na slavnostní prezentaci obou modelů dojde až zítra, nicméně již dnes tu máme sadu uniknuvších fotografií. A je třeba rovnou zmínit, že BMW se evidentně nerozhodlo dráždit pouze příděmi. Stačí totiž, abyste sjeli pohledem na bok, a rázem za předními koly odhalíte podivně stylizované výdechy horkého vzduchu, které jsou pochopitelně falešné (M4 jsme si mohli osahat na soukromé prezentaci už dříve). Vzadu pak automobilka sice vsadila na velké množství horizontálních linií, ovšem i přesto hlavně M3 působí spíše jako vůz vysoký než široký.
Zadní či boční partie nicméně stále ještě mají šanci oslovit, byť tedy ony výdechy jsou skutečně pouťovým prvkem. Ovšem za posledních několik měsíců jsme zatím nenarazili na nikoho, komu by se líbila nová interpretace čelních ledvinek. Dáno je to i horizontálně orientovanými mřížkami či faktem, že přední světla na tyto „bobří zuby“ neobvykle nenavazují. Místo toho BMW přivedlo do hry prolisy na kapotě motoru, díky nimž M3 a M4 sice působí poměrně futuristicky, ovšem tak trochu v asijském tuningovém stylu.
Pokud si přitom uvědomíme, že mnichovská automobilka se snaží zaujmout publikum hlavně na čínském trhu, pak vlastně designéři tímto pojetím splnili zadání. O to větší práci nicméně nová dvojice bude mít s oslovením evropských zákazníků. Na druhou stranu je ovšem také nutné dodat, že stejně jako se mění doba, mění se i zákazníci a obchodní úspěch těchto novinek nelze předjímat.
Auto navíc dorazí nejen jako sedan a kupé, ale také jako kombi. Čekat lze, že většina lidí sáhne po variantách s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonu všech kol. A také po výkonnější verzi přeplňovaného třílitrového šestiválce, jenž nabídne 510 koní. Slabší provedení pak bude disponovat 480 koňmi, jenž bude možné spárovat i s manuálem. Pohon zadních kol je k mání v obou případech. Více si řekneme za pár desítek hodin po oficiální premiéře.










Nové generace BMW M3 a M4 byly odhaleny únikem. V případě designu asi velký potlesk očekávat nemohou, tedy alespoň v Evropě. Foto: Avaley@Bimmerpost
Zdroj: Bimmerpost
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 15:33
- Časový program na Phillip Islandu včera 15:10
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space včera 08:00
- Diogo Moreira zkompletoval grid MotoGP 2026 14.10.2025
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
včeraNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
včeraJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
včeraAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
včeraNové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva