Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů

Těžko si představit horší start nového modelu nové značky na trhu. Nejprve záhadné závady, pak svolání všech aut, pak zákaz prodeje na jednom z největších trhů a pak? Další svolání.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů

1.11.2020 | Petr Prokopec

Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů

/

Foto: Polestar

Těžko si představit horší start nového modelu nové značky na trhu. Nejprve záhadné závady, pak svolání všech aut, pak zákaz prodeje na jednom z největších trhů a pak? Další svolání.

S vůbec prvním patentovaným automobilem přišel Carl Benz v roce 1885, prezentace prvního elektromobilu se třemi koly od Gustava Trouvého však proběhla již o čtyři léta dříve. Historie elektrického pohonu je tak vlastně ještě delší než toho benzinového či dieselového, ostatně v prvopočátcích automobilismu byly elektrické pohony častějším řešením. Bylo to dáno jejich primitivnější konstrukcí, a tak je s podivem, že technické problémy s těmito auty dnes vídáme firmy řešit (či v případě Tesly spíše neřešit) častěji než s těmi se spalovacími motory. Ale je to zkrátka tak.

Nejnovějším projevem tohoto paradoxu jsou patálie Polestaru. Environmentálně zaměřená odnož švédského Volva a čínského Geely se už od začátku prodejů prvního modelu potýká se závažnými technickými nedostatky, kvůli nimž její auta náhle přestávají jezdit. Firma tak na začátku října spustila svolávací akci, která se týká všech 2 189 do té doby vyrobených vozů pro Evropu i Čínu. U řady aut totiž došlo na selhání modulu energetické kontroly baterie, což posléze vedlo ke ztrátě výkonu za jízdy. A už tehdy se zdálo, že to není jediný problém, neboť patálie některých majitelů tomuto scénáři neodpovídaly

Není tedy až tak velké překvapení, že s techniky se zákazníci čínsko-švédské značky naneštěstí nemuseli loučit na dlouho, neboť Polestar byl nucen povolat znovu do servisů všechna auta. Tentokrát jde o problémy spojené s vysokonapěťovým ohřívačem chladicí kapaliny, přičemž jde znovu o všech, teď už 4 586 vyrobených aut. A jelikož jde o hardwarovou záležitost, je znovu nutná návštěva servisu.

„Od pondělka 2. listopadu budou postižení majitelé kontaktováni e-mailem a dozví se více o problému, řešeních a dalších krocích. Jakákoliv nedodaná vozidla budou modifikována ještě před předáním, stejně jako budou v souladu s touto akcí upraveny vozy, které již byly dodány k prodejcům. Je tedy možné, že zákazníci budou moci převzít vozy až se zpožděním,“ uvádí Švédové v oficiálním prohlášení.

Polestar mimo to dodává, že nová a vlastně ani předchozí svolávací akce se netýká aut určených pro Spojené státy, Kanadu a Švýcarsko. Na těchto trzích totiž ještě nedošlo na předání aut, a tak je zákazníci dostanou již modifikované. Zda to ale povede k dlouhodobější než několikadenní mobilitě, zatím v případě Polestaru není jisté. Stoprocentní ovšem je, že jde o další ránu pro image Polestaru - od tohoto týdne se značka muselí potýkat také se soudním zákazem prodeje aut ve Francii kvůli údajné neoriginalitě svého loga.


Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 1 - Polestar 2 2020 oficialni 01Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 2 - Polestar 2 2020 oficialni 02Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 3 - Polestar 2 2020 oficialni 03Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 4 - Polestar 2 2020 oficialni 04Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 5 - Polestar 2 2020 oficialni 05Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 6 - Polestar 2 2020 oficialni 06Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 7 - Polestar 2 2020 oficialni 07Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 8 - Polestar 2 2020 oficialni 08Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 9 - Polestar 2 2020 oficialni 09Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 10 - Polestar 2 2020 oficialni 10Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 11 - Polestar 2 2020 oficialni 11Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 12 - Polestar 2 2020 oficialni 12Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 13 - Polestar 2 2020 oficialni 13Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 14 - Polestar 2 2020 oficialni 13aNové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 15 - Polestar 2 2020 oficialni 14Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 16 - Polestar 2 2020 oficialni 15Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 17 - Polestar 2 2020 oficialni 16Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 18 - Polestar 2 2020 oficialni 17Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 19 - Polestar 2 2020 oficialni 18Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 20 - Polestar 2 2020 oficialni 19Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů - 21 - Polestar 2 2020 oficialni 20
Polestar 2 musí již podruhé v řádu několika málo týdnů do servisů. Stejně jako v případě první svolávací akce jde i tentokráte o všechna vyrobená auta a závažný technický problém. Foto: Polestar

Zdroj: Polestar

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše