Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů
1.11.2020 | Petr Prokopec
Těžko si představit horší start nového modelu nové značky na trhu. Nejprve záhadné závady, pak svolání všech aut, pak zákaz prodeje na jednom z největších trhů a pak? Další svolání.
S vůbec prvním patentovaným automobilem přišel Carl Benz v roce 1885, prezentace prvního elektromobilu se třemi koly od Gustava Trouvého však proběhla již o čtyři léta dříve. Historie elektrického pohonu je tak vlastně ještě delší než toho benzinového či dieselového, ostatně v prvopočátcích automobilismu byly elektrické pohony častějším řešením. Bylo to dáno jejich primitivnější konstrukcí, a tak je s podivem, že technické problémy s těmito auty dnes vídáme firmy řešit (či v případě Tesly spíše neřešit) častěji než s těmi se spalovacími motory. Ale je to zkrátka tak.
Nejnovějším projevem tohoto paradoxu jsou patálie Polestaru. Environmentálně zaměřená odnož švédského Volva a čínského Geely se už od začátku prodejů prvního modelu potýká se závažnými technickými nedostatky, kvůli nimž její auta náhle přestávají jezdit. Firma tak na začátku října spustila svolávací akci, která se týká všech 2 189 do té doby vyrobených vozů pro Evropu i Čínu. U řady aut totiž došlo na selhání modulu energetické kontroly baterie, což posléze vedlo ke ztrátě výkonu za jízdy. A už tehdy se zdálo, že to není jediný problém, neboť patálie některých majitelů tomuto scénáři neodpovídaly
Není tedy až tak velké překvapení, že s techniky se zákazníci čínsko-švédské značky naneštěstí nemuseli loučit na dlouho, neboť Polestar byl nucen povolat znovu do servisů všechna auta. Tentokrát jde o problémy spojené s vysokonapěťovým ohřívačem chladicí kapaliny, přičemž jde znovu o všech, teď už 4 586 vyrobených aut. A jelikož jde o hardwarovou záležitost, je znovu nutná návštěva servisu.
„Od pondělka 2. listopadu budou postižení majitelé kontaktováni e-mailem a dozví se více o problému, řešeních a dalších krocích. Jakákoliv nedodaná vozidla budou modifikována ještě před předáním, stejně jako budou v souladu s touto akcí upraveny vozy, které již byly dodány k prodejcům. Je tedy možné, že zákazníci budou moci převzít vozy až se zpožděním,“ uvádí Švédové v oficiálním prohlášení.
Polestar mimo to dodává, že nová a vlastně ani předchozí svolávací akce se netýká aut určených pro Spojené státy, Kanadu a Švýcarsko. Na těchto trzích totiž ještě nedošlo na předání aut, a tak je zákazníci dostanou již modifikované. Zda to ale povede k dlouhodobější než několikadenní mobilitě, zatím v případě Polestaru není jisté. Stoprocentní ovšem je, že jde o další ránu pro image Polestaru - od tohoto týdne se značka muselí potýkat také se soudním zákazem prodeje aut ve Francii kvůli údajné neoriginalitě svého loga.





















Polestar 2 musí již podruhé v řádu několika málo týdnů do servisů. Stejně jako v případě první svolávací akce jde i tentokráte o všechna vyrobená auta a závažný technický problém. Foto: Polestar
Zdroj: Polestar
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 11 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva