Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejlevnější SUV Škody poprvé ukázalo finální vzhled, spojí agresivitu s praktičností
18.2.2021 | Petr Prokopec
K nejen našemu příjemnému překvapení na sebe auto přebírá podobu loňského konceptu jen s jistým zjemněním. A za málo hodlá nabízet opravdu hodně také uvnitř.
Loni touto dobou svět ještě netušil, co jej čeká během následujících 12 měsíců. Škoda tak mohla na autosalonu v Dillí představit vizi nového SUV určeného pro indický trh. Mladoboleslavská značka v této zemi vede koncernovou ofenzivu, která v prvé fázi vyústí v představení čtyř novinek. Dvě z toho dostanou logo okřídleného šípu, zatímco druhý pár se bude promenovat s emblémem Volkswagenu. Produkční verze konceptu Vision In bude první z nich, přičemž pod názvem Kushaq měla dorazit do prodeje již loni.
Původní plány nicméně narušil koronavirus. Nové SUV se tedy ve světové premiéře ukáže až letos v březnu. Značka nám to připomíná prostřednictvím první oficiálních skic finálního vzhledu, jež mají zvědavost publika ještě umocnit. To asi nebude problém, neboť Kushaq se na nich tváří stejně agresivně jako výše zmíněný koncept. A pokud by došlo na odstranění čelního loga a masky, stejně jako zadních světel, nejspíše nikdo by netipoval, že jde o novinku Škody. Zejména ona příď totiž odkazuje spíše na japonské značky.
Dá se předpokládat, že realita nebude až tak odvážná, nicméně ve srovnání s u nás a především v Číně prodávanou Škodou Kamiq coby jinou levnou alternativou je novinka rozhodně přitažlivější. Oba vozy přitom sdílí rozvor 2 651 milimetrů, také Kushaq tedy nabídne na danou obchodní třídu rekordní vnitřní prostor. Na podrobnosti si nicméně budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat, pročež můžeme jen připomenout, že Kamiq v rámci zavazadelníku počítá se 400 litry v základu, respektive s 1 395 litry po sklopení zadních sedadel.
Více se ví o motorovém prostoru, kde nelze očekávat diesely, jakkoliv Indie těmto jednotkám fandí. Země ovšem předloni přijala nové emisní standardy, do nichž se již výrobci vměstnávají podobně složitě jako do těch evropských. Kushaq tedy bude k mání pouze s benzinovými agregáty, a sice s litrovým tříválcem a 1,5litrovým čtyřválcem. S jakým výkonem budou spojené, však zatím není jisté. Na starém kontinentu nicméně pokrývají škálu od 95 do 150 koní.
Lze už jen dodat, že Kushaq bude možné spárovat s šestistupňovým manuálem či sedmistupňovým automatem. Obě převodovky nicméně přenesou výkon pouze dopředu, systém 4x4 nebude kvůli snaze o minimalizaci nákladů i co nejnižší cenu nabízen ani za příplatek. Terénní schopnosti by ale přesto novinka měla mít lepší než Kamiq, neboť s ohledem na kvalitu indických cest dorazí s velkorysejší světlou výškou a tedy i lepšími nájezdovými úhly.
Do prodeje by nové SUV mělo zamířit s cenou startující okolo 260 tisíc korun, přičemž již základ má zahrnovat manuální klimatizaci, již u vyšších výbav nahradí automatická. Chybět pochopitelně nebudou ani moderní multimédia s dotykovou obrazovkou či na Indii poměrně rozsáhlá bezpečnostní výbava. Jak se tedy zdá, na úspěch má Škoda políčeno velmi dobře. Zda se jej ale dočká, závisí mimo jiné na dalším vývoji koronavirové pandemie.


Škoda Kushaq na oficiálních skicách poprvé ukázala svůj finálních. Na nich se přitom tváří stejně agresivně jako loňský koncept Vision In. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 2 hodinamiDalší detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před 3 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva