Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky

Jak vidno, i v dnešní době lze vyrobit klasicky střižené a velké auto s pořádnými motory, které nebude stát majlant. A lidi něco takového evidentně pořád láká, za první půlhodinu prodejů si tento vůz objednalo 100 tisíc lidí, jen zálohy mají hodnotu přes půl miliardy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky

5.8.2022 | Petr Prokopec

Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky

/

Foto: Mahindra

Jak vidno, i v dnešní době lze vyrobit klasicky střižené a velké auto s pořádnými motory, které nebude stát majlant. A lidi něco takového evidentně pořád láká, za první půlhodinu prodejů si tento vůz objednalo 100 tisíc lidí, jen zálohy mají hodnotu přes půl miliardy.

Nafta nepatří jen do kamen, racionálně vzato řadě aut padne jako ulitá. Ideálem je třeba v případě dodávek, které tak dokážou odvést značné množství nákladu na poměrně dlouhou vzdálenost, a to při udržení nákladů na uzdě. Něčeho takového s benzinovým motorem nelze dosáhnout a s tím elektrickým už vůbec ne. Přesto se však zejména europolitici rozhodli, že právě bateriovou technologii hodlají diesely nahradit.

Také pro SUV jsou pohonné jednotky spalující naftu jako dělané. Snadněji si totiž poradí s jejich hmotností a velikostí. A pokud se vydáte do terénu, pak oceníte i vysoký točivý moment, který je s diesely spojen. Díky němu totiž nemusíte skončit již na první překážce. Ovšem také v tomto případě dostává logika na frak. Po skandálu Volkswagenu totiž diesely začaly být démonizované natolik, že je mnozí výrobci poslali definitivně k šípku, ti další pak omezují nabídku aut jimi osazených.

Taková je nicméně situace pouze v Evropě, v Indii zjevně ještě neztratili zdravý rozum. Mahindra totiž nedávno představila nové SUV Scorpio-N, které je z pohledu Evropana pozoruhodně staromilské. Tedy nikoli po stránce designové, v tomto případě se Indové snad ani nemají za co stydět. Ostatně s vizáží jim pomáhalo i slavné italské studio Pininfarina. „Škorpió-N“ se tak sice dočkal proporcí klasických off-roadů, ovšem zároveň byl patřičně aerodynamicky vyhlazen. Rovněž počítá i s LEDkami a chromovou mřížkou, čímž hraje na moderní i luxusní strunu.

Jde tu o techniku. Novinka totiž stojí na žebřinovém rámu, se kterým jsou spojeny dvojité lichoběžníky vpředu a zadní pětiprvková náprava s Wattovým přímovodem, to je řešení, které u moderních SUV nevídáme. Standardem je pohon zadních kol, zákazníci si nicméně budou moci připlatit i za systém 4x4. Ten je nicméně spojen pouze s výkonnějšími motory, které jsou primárně dieselové. V základu 2,2litrový čtyřválec produkuje 132 koní a 300 Nm, o které se stará šestistupňový manuál či šestistupňový automat. Totéž platí i o silnější verzi se 175 koňmi a až 400 Nm.

Benzinová jednotka bude k dispozici pouze jedna, přičemž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec nabídne 203 koní výkonu a 370 Nm točivého momentu v případě manuálu, respektive 380 Nm v kombinaci s automatem. Jak jsme nicméně zmínili, roztáčet může pouze zadní kola. Vskutku zde tak máme nadmíru staromilský přístup, načež není překvapením, že Mahindra vůz tituluje jako Velkého tátu všech SUV (The Big Daddy of SUV's). A do prodeje jej pustilo za ceny od 1 199 000 rupií (cca 360 tisíc Kč) do 1 949 000 INR (asi 590 tisíc), což jsou z pohledu Evropana za takový stroj snové ceny.

Není divu, že lidé po něm skočili jak slepice po flusu, během jediné minuty (přesně po 55 sekundách) po zahájení prodejů se firmě sešlo 25 000 objednávek. Zájem byl tak velký, že web Mahindry začal kolabovat a pro některé se stal nedostupným. I tak ale firmě během 30 minut po zahájení prodejů přijala přes 100 tisíc objednávek spojených se zálohou 18 tisíc rupií (asi 5 400 Kč), takže firma si během tak krátké chvíle přišla na víc jak půl miliardy. Při tom, co a za kolik tohle auto nabízí, diví se někdo?

Lze už jen dodat, že Scorpio-N měří 4 661 milimetrů na délku a počítá s rozvorem 2 751 mm. Jde tak o SUV velikosti Škody Kodiaq, které standardně disponuje třemi řadami sedadel a sedmi místy k sezení. Pokud ovšem zákazníci zatouží po vyšším luxusu, mohou zvolit šestimístné provedení s „kapitánskými“ křesly uprostřed. V obou případech bude možné počítat s 7palcovým digitálním přístrojovým štítem a 7palcovou obrazovkou multimédií, které podporují více než 70 aplikací.

Pokud přidáme zmínku o šesti vzduchových vacích, monitoringu tlaku v pneumatikách, detekci únavy řidiče a další plejádu bezpečnostních či asistenčních systémů, pak se snad ani nemusíme ptát, zda by se tohle auto chytlo i v Evropě - při takové ceně by bylo jistě hitem i zde. Se starým kontinentem nicméně Indové nepočítají, protože zdejší politické klima taková auta z trhu vytlačuje, ať už je chcete nebo ne.


Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 1 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 01Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 2 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 02Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 3 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 03Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 4 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 04Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 5 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 05Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 6 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 06Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 7 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 07Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 8 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 08Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 9 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 09Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 10 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 10Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 11 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 11Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 12 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 12Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 13 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 14Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 14 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 15Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 15 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 16Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 16 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 17Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 17 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 18Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 18 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 19Nové velké SUV pro 7 za 360 tisíc je obrovský hit, za 1 minutu ho koupilo 25 tisíc lidí, shodili web značky - 19 - Mahindra Scorpio-N 2022 prvni sada 20
Mahindra Scorpio-N je nové indické SUV o velikosti Škody Kodiaq. Oproti ní však startuje o půl milionu korun níže, obrovskému zájmu publika se snad ani nelze divit. Foto: Mahindra

Zdroj: Mahindra

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.