Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Mondeo dostane motor 1,5 EcoBoost, tříválec to ale není
12.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ford jde cestou mikroskopického downsizingu. Místo či vedle motoru 1,6 EcoBoost bude v novému Mondeu a Fusionu nabízet i jednotku s objemem 1,5 litru.
Příběh nového Fordu Mondeo (všimněte si, že už jsme raději přestali používat označení modelového roku...) je pro Evropana poněkud trpký. Ve své vlastní kůži se vůz odhalil už před rokem po boku nového Fusionu pro USA, od té doby ale slýcháme jen o odkladech jeho příchodu na trh. Poslední zprávy hovoří o modelovém roce 2015 a to nelze nazvat dohlednou dobou.
Ford i přes odkládání začátku výroby a prodejů vozu v Evropě takové auto vyrábí a prodává jinde. V Americe je to již zmiňovaný Fusion a dříve než na Starý kontinent dojde i na Čínu. Právě tam, na autosalonu v Šanghaji, se Mondeo představí příští týden jako žhavá novinka s tímto jménem a aby snad nezůstalo jen u toho, přiveze s sebou i nový motor.
Ford zatím jen potvrdil, že se tak stane, z dřívějších informací o čínském debutu Mondea ale víme více. Původně se mělo zato, že půjde o další tříválec, neboť některým zřejmě nedávala kumulace čtyřválcových 1,6 a 1,5 (či nahrazení jednoho motoru druhým) v nabídce smysl, naopak Ford už dříve zmiňoval, že objem tříválce je možné navýšit až na tuto metu, Leč není to pravdou, motor je čtyřválcový a nový není jen jeho zdvihový objem, přináší i pár dalších novinek.
Začneme-li u známých parametrů, pak motor disponuje prakticky stejnými hodnotami jako 1,6 EcoBoost s výkonem 134 kW. Jeho možnosti tedy končí na 132 kW (180 koní) v 6 000 ot./min, maximum točivého momentu 240 Nm je posazeno do rozmezí 1 500 a 4 500 ot./min. To jsou opravdu skoro totožná čísla jako u jedna-šestky (výkon znáte, točivý moment vrcholí 250 Nm) a Ford také říká, že motor dodá vozu prakticky totožnou dynamiku při nižší spotřebě paliva.
Konkrétní hodnoty zatím neznáme, podle automobilky se ale o vyšší efektivitu nestará jen nižší objem, ale třeba i integrované výfukové potrubí nebo jeho schopnost zcela vyřadit z činnosti vodní čerpadlo, což pomůže rychlejšímu zahřátí. Zde ale musí být přínos minimální, pokud vůbec nějaký - už odpradávna se u studeného spalovacího motoru otevírá díky jednoduchému prvku jménem termostat pouze malý chladící okruh a nejsme si jisti, jak moc zrychlí zahřátí, když voda bude stát zcela.
Hlavní důvody pro nabídnutí jedna-pětky místo šestnáctistovky tak nakonec mohou být prozaičtější. Ford přiznává, že se chce lépe uplatnit na trzích, jejichž regulátoři zvýhodňují vozy s motorem o objemu 1,5 litru nebo nižším a do toho nová verze Mondea zapadne.
Více se snad dozvíme příští týden z Šanghaje, informace by to měly být relevantní i pro Evropu. Otázkou ale zůstává a zůstane, od kdy...











































Tohle je Americký Fusion 2013, o kterém jsme svého času hovořili jako o Mondeu 2012. Dnes je jasné, že dojde až na Mondeo 2014, a to v Číně, v Eropě si počkáme ještě další chvíli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Další selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 3 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch