Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Lexus LFA hned tak nedorazí, prý kvuli astronomické ceně
11.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Verze Nürburgring Edition je dodnes nejdražším japonským vozem, přesto na ní Lexus prodělal. Zároveň se ale nejen mnohé naučil, ale i poučil.
Vstup Lexusu na pole supersportů v roce 2010 se nadmíru povedl. Zejména kvůli 4,8litrovému atmosférickému desetiválci modelu LFA, který vyluzoval takový zvuk, při kterém až mrazilo za krkem. Spolu se zvukem se chlubil výkonem 560 koní, se kterými vůz zvládal zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy. Tuto dynamiku ještě více umocnila verze Nürburgring Edition, která dostala o 11 koní víc, snížený podvozek a mnohem agresivnější bodykit. Cestě do síně slávy tedy nic nebránilo.
Byl tu však jeden problém, a tím byla astronomická cena (a vlastně ještě enormnější náklady). Základ se totiž v Americe prodával za 375 000 USD (cca 9 182 000 Kč) a okruhové provedení dokonce za 445 000 USD (10 896 000 Kč), díky čemuž se Lexus LFA stal nejdražším japonským produkčním vozem všech dob. To sice pěti stovkám zájemců nezabránilo ve vykoupení celé produkce ještě před zahájením výroby, samotná automobilka však i přesto na každém exempláři prodělávala.
Z toho důvodu Lexus o přímém nástupci neuvažuje, alespoň ne v nejbližší budoucnosti. Mark Templin, výkonný viceprezident značky, pak sice dodal, že očekávat sice máme neskutečné věci, žádná z nich se ovšem nebude prodávat tak draho. Spíše než na vrcholný supersport se japonská automobilka hodlá zaměřit na pakety F Sport a modely s písmenem „F“ ve znaku, které se tedy zjevně budou objevovat častěji než jednou za dekádu.
To samo o sobě neznamená, že by LFA bylo zcela ztrátovým projektem. Tomlin říká, že vůz se stal „velkou inspirací pro naše inženýry. Naučili jsme se tak, jak máme vyvíjet další produkty, jak dosáhnout prestižní kvality řízení a skvělého naladění podvozku. Zároveň jsme zdokonalili také práci s odlehčenými materiály.“ Tím jsou samozřejmě myšlena karbonová vlákna.
Právě toto učení ovšem šponovalo náklady do nemalých výšin. „Když jsme přitom s projektem LFA začali, vůbec to neměl být tak drahý vůz, jakým se nakonec stal. Mělo to být kupé pro naše tradiční zákazníky. Jakmile jsme navíc odstartovali vývoj, věci se zlepšovaly a zlepšovaly. Nicméně se vše také měnilo, jelikož jsme z oceli přepřáhli na hliník a následně na karbon.“
Konec celého příběhu známe sami, přičemž pro nás rozhodně nemá tak hořkosladkou příchuť jako pro Lexus. Ten si ovšem náladu může spravit alespoň v rámci závodních aktivit, neboť ve spolupráci s týmem Gazoo Racing bude LFA opětovně startovat v rámci čtyřiadvacetihodinovky Nürburgringu. Přitom půjde již o osmé vystoupení na legendárním okruhu.
I kdyby ovšem Lexus LFA daný závod vyhrál s rozdílem několika tříd, příchod nástupce to zdaleka neurychlí. Japonci se totiž nejen mnohé naučili, ale zároveň jsou také poučeni. Nic jiného než modely ve stylu nedávno odhaleného sedanu GS F tedy v nejbližších letech skutečně nečekejme.
Lexus LFA Nürburgring Edition je dodnes nejdražším japonským produkčním vozem. Automobilka na něm přesto prodělala, nástupce proto hned tak nevznikne
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 10 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis