Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-AMG E63 už dostane jen pohon všech kol, muselo to tak skončit
29.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka z Affalterbachu pouze s jednou hnanou zadní nápravou už vůbec nepočítá. Systém 4Matic přitom bude zásobovat až 612 koňmi.
Nová generace Mercedesu třídy E je na trhu již nějaký ten pátek. Tedy alespoň ve formě sedanu. Nedávno byl ovšem představen také kombík a kupé s kabrioletem již čekají za dveřmi. Mimo to se ovšem třícípá hvězda chystá rovněž odhalit osmiválcové provedení AMG, o jehož pohon se postará přeplňovaná čtyřlitrová jednotka. Jak nám přitom naznačil únik specifikací, očekávat máme 571 koní u standardu a 612 v případě verze S.
Tyto výkony vedou k opravdu působivé jízdní dynamice, neboť slabší verzi zrychlení z klidu na stovku zabere 3,7 sekundy, potentnější model je pak dokonce ještě o dvě desetiny rychlejší. Nápomocen je tomu přitom nejen standardní devítistupňový automat, ale také pohon všech kol 4Matic. Až dosud se přitom zdálo, že ten bude stejně jako dosud pouze příplatkovou volbou, nicméně šéf AMG Tobias Moers přišel s poněkud odlišnou informací.
„Lidé v tomto segmentu hledají pohon všech kol,“ uvedl Moers na adresu prodejů, které zadokolku staví do role outsidera. Na trzích, kde jsou nabízeny obě varianty, totiž systém 4Matic volí devět kupců z deseti. A automobilka se rozhodla stejně jako ona i mnoho jejích konkurentů dříve v případě manuálních převodovek, že 10 procent není dostatečně zajímavé množství zákazníků. Nová generace E 63 AMG jednu poháněnou nápravu již nedostane, místo toho bude standardně ve všech zemích čtyřkolkou.
O samotném systému se zatím mnoho neví, tedy stran toho, že dle Moerse půjde o „kompletně novou“ technologii, která se má stát „největším krokem, jaký jsme udělali v rámci generační výměny“. Nejspíše tedy půjde o komplikovanou sadu elektronických diferenciálů a vektorování točivého momentu, ale to už spekulujeme.
Na příchod řízené zadní nápravy ale máme zapomenout. Šéf AMG, totiž dodává, že „jí nebylo třeba“. Kromě toho Moers ještě uvedl, že čtyřlitrový osmiválec vůči dosavadním provedením doznal řady změn, jenž souvisí třeba s novými turbodmychadly či kompletně přepracovanou hlavou motoru.
Výsledkem těchto snah je v úvodu zmíněný výkon přesahující metu 600 koní, jenž budou nové E 63 stavět alespoň prozatím na vrchol německého prémiového trojlístku. Jsme přitom zvědavi, s čím vyrukuje BMW v případě nové generace M5, u které bychom se taktéž měli dočkat automatu a pohonu všech kol. Tam zatím jen volitelného, přesto lze mnichovské budoucnosti předpovídat stejnou podobu, jakou jsme (a teď už víme, že správně) kdysi předpovídali té stuttgartské - je to smutné, ale jakmile jednou do nabídky dostanete něco, co více oslovuje masy, dostane se vše ostatní nejprve na druhou a posléze „na žádnou” kolej...
Nový Mercedes-AMG E 63 bude k mání pouze se systémem 4Matic, jak ostatně již naznačoval únik technických parametrů
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva