Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra 2016 zná všechny české ceny, začínají na 320 tisících Kč
19.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zbrusu nová Astra už je k mání i v České republice a jak už u Opelu bývá zvykem, zákazníky vyráží lovit s nijak zvlášť ambiciózním ceníkem.
Nový Opel Astra se na první pohled zase tak nový být nezdá, nový ale je. Z původní generace zůstal jen designový odkaz, jinak jde o auto podstatně lehčí, aerodynamicky lépe fungující a některými výjimečnými prvky výbavy disponující. O tom všem jsme vám řekli už v původním představení a nedávno přidali i informace o kombíku Sports Tourer, který debutoval na pro veřejnost právě začínajícím frankfurtském autosalonu.
Automobilka toho zkrátka už řekla hodně a slíbila ještě více, až do konce tohoto týdne jsme ale nevěděli nic o tom, co bude za své nové zboží požadovat. Teď už to víme. Na včerejší první mezinárodní prezentaci, na které nechybí ani náš redaktor, byl zveřejněn kompletní český ceník vozu, a tak si jej pojďme ve stručnosti projít.
Říká si „akční”, pochybujeme však, že bude někdy existovat nějaký jiný. Na všechny nabízené verze je tak udělena oproti jakési ceníkové ceně sleva 50 tisíc Kč, což znamená, že když onu ceníkovou cenu budeme brát alespoň trochu vážně, relativně největší slevu dostanete na nejlevnější verze. A vyjdou opravdu levně.
Tu úplně základní reprezentuje výbava Selection s benzinovým motorem 1,4 o výkonu 74 kW (100 koní). Dáte za ni 319 900 Kč a dostanete i trochu výbavy. Ceník jako obvykle uvádí pro základ pomalu „čtyři kola”, je v něm ale také pár zajímavějších prvků, třeba čelní, boční a hlavové airbagy, manuální klimatizace, audiosystém R300, Bluetooth-handsfree, jednobarevný grafický informační displej, elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo dálkové ovládání centrálního zamykání.
Pokud byste chtěli jít po lepší motorizaci, můžete si připlatit 30 tisíc Kč a dostanete o válec méně a o turbo více ve stejně výkonném motoru 1,0 R3. To nezní jako příliš přesvědčivá nabídka, výše ale už můžete v provedení Selection sáhnout jen po dieselech, kdy za první z nich (1,6 CDTI) zaplatíte za výkon ještě menší (70 kW/95 koní) oproti čtrnáctistrovce navíc dokonce 75 tisíc Kč. Ani to nezní příliš lákavě, otočme tedy list.
Vyšší výbava Enjoy přidává do výbavy mj. audiosystém R 4.0 IntelliLink, tempomat s omezovačem rychlosti, ovládání audiosystému a tempomatu na volantu potaženém kůží, palubní počítač, posuvnou přední loketku, elektrické ovládání zadních oken a výdechy klimatizace pro zadní řadu sedadel. Připlatíte jen 20 tisíc Kč při stejných motorizacích, mít ale už můžete i motor 1,4 turbo s 92 nebo 110 kW (125 resp. 150 koní), za který dáte 389 900 resp. 419 900 Kč. Také nabídka dieselů je širší, mají až 100 kW, ale jsou to stále jedna-šestky a příplatky za ně ve srovnání s benziny jsou opět vesměs obtížně ospravedlnitelné.
Dále jsou tu vyšší výbavy Dynamic a Innovation, které přikládají pod výbavový kotel polínka jako 17“ ráfky kol z lehkých slitin (ano, až zde, jinak plech do 16"), přední mlhové světlomety (ano, až zde), dešťový senzor nebo automatickou dvouzónovou klimatizaci a liší se svou dynamickou nebo technologicko-komfortní orientací. Ceny jsou o 10 tisíc Kč vyšší u Innovation, jinak oproti Enjoy dáte navíc 40 tisíc. Stále můžete mít tytéž motory krom základní 1,4, litrový tříválec ale v nabídce je. Další motorizace jako 200koňová benzinová jedna-šestka zjevně dorazí později.
Jak moc se vám nová nabídka Opelu líbí, můžete nejlépe posoudit sami z kompletního oficiálního ceníku (PDF, 288 kB) a na škodu možná nebude ani detailní přehled technických údajů všech verzí (PDF, 107 kB). Dále už přikládáme jen fotografie pro dokreslení představy o tom, s čím že tu dnes vlastně máme tu čest...
Kdybyste snad zapomněli, nový Opel Astra vypadá takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:23 - PepaSFI
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda