Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu
9.6.2022 | Petr Prokopec
S luxusem si korejská auta pořád automaticky nespojujeme, tamní automobilky se ale na tomto poli opravdu snaží. Nový vrcholný model korejského Hyundai, který je pochopitelně nabízen už jen pod značkou Genesis, je zajímavý. A jeho ceny zaujmou též.
Na sklonku roku 2015 Hyundai vdechlo život značce Genesis jako samostatné luxusní divizi. Krátce na to byl odhalen i první model nové značky, a to limuzína G90, kterou s ročními odstupy následovaly menší sedany G80 a G70. To však byl jen počátek korejské expanze, neboť předloni došlo na představení SUV GV80 a GV70, k nimž se loni přidal ještě třetí model GV80. Mimo to dorazila také elektrická verze G80, na pořád vlastně začínající značku tak má Genesis opravdu rozsáhlé portfolio. Do toho ostatně patří i stylové kombi G70 Shooting Brake zaměřené čistě na Evropu.
Korejci tak mohou počítat s opravdu pevnými základy pro své budoucí aktivity, načež se nadále mohou soustředit jak na upevňování své image, tak na modernizaci portfolia. Ve druhém ohledu nedávno učinili důležitý krok, neboť představili G90 druhé generace. Stejně jako předchůdce je limuzína i tentokrát k dispozici ve dvou variantách, z nichž ta s prodlouženým rozvorem nabídne o 190 milimetrů větší prostor mezi nápravami. Profitovat z něj přitom budou hlavně cestující ve druhé řadě, a tak majitelé za volant asi příliš usedat nebudou.
Genesis vozu nadělilo tzv. Integrovaný kokpit, jehož součástí je 12,3palcový digitální přístrojový štít a 12,3palcový displej multimédií. Doplňují je ergonomická relaxační sedadla, jejichž součástí je deset vzduchových měchů v opěradle a dva v sedáku. Zákazníci tak mohou počítat se čtyřmi druhy masáží, u nichž je možné navolit délku i tlak. Stejně tak bude na výběr vonný systém, jenž počítá se dvěma flakony a třemi různými typy vůně (Driver's Awakening, Great Outdoors a My Favourite Place). Ovládat je přitom půjde nezávisle zepředu i zezadu.
Ještě větší komfort než vpředu lze očekávat vzadu, hlavně u oné prodloužené varianty. Na pravé straně přitom nechybí VIP sedadlo, jehož součástí je vyhřívání, chlazení i nožní opěrka. Korejci přitom do koncového sloupku integrovali také schránku na knihy a časopisy, zatímco středová opěrka obsahuje osmipalcový displej, skrze nějž lze ovládat podsvícení, klimatizaci nebo polohu sedadla. A pochopitelně také zábavní systém, jenž spolupracuje s 23 reproduktory audio soupravy Bang&Olufsen. O nedostatku pohodlí tak nemůže být řeč.
Zajímavé je i to, že Korejci nepamatovali jen na luxus, který reprezentuje jak kůže, hliník či křišťál, ale také na ekologii. Vnitřní dekory se vzhledem dřeva tak byly vyrobeny ze zbytkového papíru včetně novin. To ovlivnilo i názvy, na výběr budou totiž varianty Newspaper Crown a Newspaper Stripe. Dále pak lze počítat se dvěma střešními okny, stejně jako se čtečkou otisků prstů, jenž nastartuje nejen motor, ale zároveň upraví nastavení dle zadaného profilu. Těch může být hned několik.
Tím jsme se dostali k motorovému prostoru, se kterými přišlo jisté zklamání. G90 první generace bylo totiž k dispozici s 3,8litrovým atmosférickým šestiválcem (315 koní), 3,3litrovým přeplňovaným šestiválcem (370 koní) a pětilitrovým atmosférickým osmiválcem (413 a 425 koní), zatímco novinka se zatím prodává jen s 3,5litrovým přeplňovaným šestiválcem (380 koní). Korejci nicméně počítají s tím, že prodloužené verzi dodají výkonnější jednotku, jakkoliv aktuálně nebylo zmíněno, kdy a jakou.
Přesunout se tak můžeme k podvozku, který pracuje s přední kamerou detekující povrch vozovky. Na základě dat pak dochází k vyhlazení nerovností, o což se starají vzduchové měchy. Ty lze v případě jízdy po polních cestách přizvednout o 25 milimetrů, stejně jako je součástí vozu systém sledující sklon silnice. Následně pak s pomocí senzorů může zvednout pouze přední část vozu, aby nedošlo na kontakt s povrchem. Kromě toho můžeme zmínit i zadní řiditelnou nápravu či pohon všech kol.
Zajímavým prvkem je nastavení brzd, jenž počítá se třemi režimy včetně řidičského. Pokud tedy majitelé budou sedět vzadu, nemělo by se jim nemělo stát, že při prudkém dupnutí poletí dopředu. Zároveň se nebudou muset namáhat při otevírání či zavírání vozu, neboť zapuštěné kliky dveří se vysunou ve chvíli, kdy G90 detekuje signál z mobilního telefonu. Uvnitř pak posádce postačí jen stisk tlačítka, jenž dveře zavře, u řidiče vše zařídí jen stisknutí brzdového pedálu.
To je spousta věcí zabalená do designu charakterizovaného hlavně dvojitými úzkými světlomety nebo zajímavě pojatými 20palcovými litými koly. Tento styl nebude imponovat každému, když si ale vezmeme, kolik za to všechno Genesis chce, může být těžké odolat. Automobilka rozjela prodeje ve své domovině se zvýhodněnou startovní 85 970 korejských wonů, což je na české asi 1 570 000 Kč. To je skoro na korunu stejně jako u současné vrcholně drahé Škody v základu, tady se ale bavíme o konkurentovi BMW řady 7 s výkonným šestiválcovým turbem.
Pochopitelně, s rostoucími specifikacemi a hlavně prodlouženou verzí ceny stoupají, stropem je dnes 167 000 000 wonů, tedy asi 3,06 milionu Kč. V tu chvíli ale můžete počítat i s věcmi, které nedostanete ani do onoho sedmičkového BMW.



























Nové Genesis G90 je zajímavé jsou i jeho ceny, na dnešní dobu rozhodně. Foto: Genesis
Zdroj: Genesis
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před hodinouČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 2 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 4 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 5 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB