Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208?

(foto) S trochou nadsázky by se dalo říci: skoro nic. Hmotnost vozu pouhých 875 kg ostatně ani mnoho prostoru pro zbytný materiál neskýtá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208?

3.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(foto) S trochou nadsázky by se dalo říci: skoro nic. Hmotnost vozu pouhých 875 kg ostatně ani mnoho prostoru pro zbytný materiál neskýtá.

O vývoji závodního speciálu jménem Peugeot 208 T16 vás informujeme pravidelně. Od jeho prvotního představení na konci dubna jsme mu věnovali ještě několik dalších článků, ten poslední se zaobíral obrazovou dokumentací jeho testů na Mont Ventoux. To byla zároveň poslední příležitost spatřit vůz v Evropě, od začátku června budou jeho závěrečné testy probíhat v Colorado Springs, tedy přímo v místě konání pozdějšího PPIHC 2013 neboli letošního Pikes Peak International Hill Climb.

Ještě předtím, než si vůz sbalil kufry ve Francii, ale mohli někteří francouzští novináři navštívit vývojové centrum PSA ve Vélizy a vůz si prohlédnout tak trochu „všude bez”. Od začátku mluvíme o tom, že ačkoli si auto říká 208, se skutečnou dvěstěosmičkou mnoho společného nemá a přebírá pouze její designové prvky. Právě přiložené fotky pořízené kolegy z Blog Automobile pak vůz zachycují bez masky 208 a lépe ukazují jednak její řešení a pak pochopitelně i řešení samotné T16.

Háv vozu je až primitivní, když jde o pár plastových dílů, které kolikrát předstírají i tak banální prvky jako světla. Zadní i přední svítilny jsou méně než „vykuchané” původní díly, jde pouze o nálepky vytvářející prostorový dojem, v případě zadních ani to ne. Podívejte se ale třeba i na „slupky” zaujímající místo na na bočních dveřích, i to je až legrační součást převleku

Zbytek auta je pochopitelně sofistikovanějším dílem, na pohled ale vypadá též jednoduše - trubkový rám, motor, převodovka, rozvodovky, kardan, poloosy a minimalistický interiér. Více nehledejte. Vůz ostatně váží jen 875 kg, a tak pro nic více než elementární funkční prvky nezbývá prostor. Z dílčích technických řešení zaujme třeba přívod vzduchu k motoru od střechy překvapivě komplikovaným tubusem, naopak výfukové plyny si s cestou na vzduch velkou hlavu nedělají - míří rovnou ven ještě před zadními koly, kde je umístěn také samotný motor.

Slušný základní technický rozbor vozu jsme vám nabídli už poprvé, zde jen telegraficky zopakujeme, že motor vozu disponuje výkonem až 875 koní a 208 T16 tedy dosahuje výkonové hmotnosti 1 k/1 kg. Výkon míří přes krátkou sekvenční převodovku na kola obou náprav a vůz tak nabízí skutečně impozantní dynamiku - na 100 km/h akceleruje za 1,8 sekundy, na 200 km/h dosáhne již za 4,8 sekundy a nejvyšší rychlost 240 km/h pokoří už 7 sekund po startu z místa.

Z komunikace s lidmi z Peugeot Sportu ale vyplynulo navíc třeba to, že T16 byla vesměs z existujících komponentů, čímž byl odhalen i původ motoru. O značné části techniky ze soutěžního 908 HDI jsme věděli motorem je ale jednotka 3,2 V6 z prototypů Pescarolo z let 2005 a 2006. Celé dílo bylo i díky tomu stvořeno za pouhé čtyři měsíce mezi listopadem 2012 a dubnem 2013. Snad kvalitě výsledku neublížilo, však těm pár trubkám (míněna je kostra vozu, ne vývojáři Peugeotu) svěří život jeden z nejlepších soutěžních jezdců všech dob, Sebastian Loeb...

Více vám prozradí přiložené snímky, na kterých si odstrojenou 208 T16 můžete prohlédnout do nejmenších detailů, záběry z nekompromisní akce pak zřejmě nemůžeme očekávat dříve než 30. května, kdy se koná samotný PPIHC 2013.


Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 1 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 01Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 2 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 02Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 3 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 03Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 4 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 04Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 5 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 05Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 6 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 06Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 7 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 07Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 8 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 08Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 9 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 09Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 10 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 10Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 11 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 11Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 12 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 12Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 13 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 13Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 14 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 14Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 15 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 15Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 16 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 16Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 17 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 17Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 18 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 18Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 19 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 19Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 20 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 20Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 21 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 21Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 22 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 22Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 23 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 23Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 24 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 24Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 25 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 25Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 26 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 26Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 27 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 27Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 28 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 28Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 29 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 29Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 30 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 30Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 31 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 31Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 32 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 32Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 33 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 33Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208? - 34 - Peugeot 208 T16 odstrojeny 34
Auto schopné akcelerovat z 0 na 200 km/h za 4,8 sekundy může vypadat docela jednoduše...

Zdroj: Blog Automobile

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.