Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Corsa EcoFlex 2013: nejúspornější Opel jezdí nově jen za 3,3 l/100 km
16.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hatchback produkuje slušných 95 koní, které mu stačí na rychlost až 177 km/h. Přesto vaši peněženku nevysaje, tedy pokud pojedete pomaleji.
Nízká spotřeba je jedním ze základních požadavků, které lidé na nové automobily mají. Nikoliv kvůli Bruselu, ale především kvůli vlastní peněžence. Zvláště v době, kdy ceny pohonných dob stoupají rychleji než šance Řecka na záchranu. I díky tomu se každý výrobce snaží přijít v rámci většiny modelových řad s nějakou tou „ekoverzí”, která jen tak mimochodem kromě vašich financí bude také produkovat nízké emise CO2. Nedávno ostatně takto Volkswagen představil nejúspornější Golf BlueMotion všech dob, ale nejde o nic nového. Však i u nás se před Revolucí a prodávala třeba Škoda 120 LE s delšími převody a dalšími úpravami.
Nyní hodlá svých 15 minut slávy (a také pár zákazníků) získat Opel Corsa 1,3 CDTI EcoFlex, který se od listopadu letošního roku stane nejméně žíznivým modelem značky v celé její historii. Automobilka totiž v honbě za co nejnižšími čísly zrevidovala řídicí jednotku a upravila olejové čerpadlo s variabilním průtokem nebo manuální převodovku.
Poladěn byl i podvozek, zatímco převodovka používá olej s nízkou viskozitou. Patnáctipalcová kola pak dostala pneumatiky o rozměru 185/65, které se vyznačují nízkým valivým odporem. Díky tomu všemu průměrná spotřeba klesla na 3,3 l/100 km, přestože turbodiesel produkuje 95 koní a 190 Nm točivého momentu, které mu stačí na zrychlení 0-100 km/h za 12,3 s a nejvyšší rychlost 177 km/h.
To oproti předchozímu modelu znamená zlepšení o 7 procent, přičemž podle Opelu ekonomická Corsa snížila během posledních pěti let svou spotřebu o 26 %, zatímco výkon šel nahoru o stejnou hodnotu. Cenu novinky Opel bohužel neprozradil, s ohledem na stále menší ochotu motoristů vydávat finance za přemrštěné ceny paliv by tu ale šance na úspěch byla. Tedy pokud lidé začnou automobily znovu nakupovat, aktuální výsledky z Itálie, Španělska nebo Francie totiž hovoří opačně.



Zvenčí se Opel Corsa ecoFLEX od standardního modelu liší jen jinými koly. Mnohem více toho bylo upraveno pod povrchem. Tak, aby vůz dosáhl spotřeby 3,3 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva