Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry
6.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Snaha dostat se pod stovku gramů CO2 na kilometr vede Opel k představení nového dieselu. Má 110 koní a i když se ukáže v Ženevě, už si jej lze objednat.
Hon za co nejnižší papírovou spotřebou má kromě nesmyslně malých nádrží za následek také podlaďování motorů. Ženevský autosalon tak kromě např. Jeepu Laredo spatří také nový základní diesel CDTI o objemu 1,6 litru, konkrétně pod kapotou Opelu Astra. Cílem je samozřejmě ještě nižší normovaná spotřeba.
Nová jednotka je samozřejmě přeplňovaná turbodmychadlem s variabilní geometrií a má výkon 110 koní a točivý moment 300 Nm. Na přední kola síla putuje přes šestistupňovou manuální převodovku se sníženým třením. Zrychlení na stovku by se mělo odehrát za 12 vteřin a maximální rychlost má být 186 km/h. Papírová kombinovaná spotřeba má činit jen 3,7 litru nafty na 100 km a každým kilometrem v ovzduší přibude 97 g CO2. Samozřejmostí je také plnění normy Euro 6.
Není tomu tak dávno, co jsme psali o novém turbodieselu v rámci faceliftu Astry - tato dříve zmíněná jednotka má také objem 1,6 litru, ze kterého dává 136 koní a 320 Nm za 3,9 litru nafty na 100 km. Nový, slabší a úspornější turbodiesel tak bude patrně stejnou jednotkou, jen lehce podladěnou zásahem do řídící jednotky.
V prvním odstavci tiskové zprávy se výslovně píše o tom, že nový motor se dostal pod hranici 100 g CO2/km. Je tedy celkem jasné, co Rüsselsheim k uvedení této jednotky na trh - 136koňová verze emituje 104 g CO2/km. I ta už má v základu systém stop-start, takže jeho instalace k 110koňové šestnáctistovce je jistotou.
I když se oficiální představení má odehrát až za měsíc v Ženevě, český ceník platný od 1. ledna už pro hatchback (PDF) i kombi (PDF) tento motor zahrnuje. Je k dispozici ve všech čtyřech verzích výbavy a je vždy o 15 tisíc korun levnější, než šestnáctistovka o 136 koních.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.








Pod kapotu Opelů se podívá 110koňová šestnáctistovka, která vznikla patrně proto, aby se Opel s něčím na naftu dostal pod 100 g CO2/km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB