Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry
6.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Snaha dostat se pod stovku gramů CO2 na kilometr vede Opel k představení nového dieselu. Má 110 koní a i když se ukáže v Ženevě, už si jej lze objednat.
Hon za co nejnižší papírovou spotřebou má kromě nesmyslně malých nádrží za následek také podlaďování motorů. Ženevský autosalon tak kromě např. Jeepu Laredo spatří také nový základní diesel CDTI o objemu 1,6 litru, konkrétně pod kapotou Opelu Astra. Cílem je samozřejmě ještě nižší normovaná spotřeba.
Nová jednotka je samozřejmě přeplňovaná turbodmychadlem s variabilní geometrií a má výkon 110 koní a točivý moment 300 Nm. Na přední kola síla putuje přes šestistupňovou manuální převodovku se sníženým třením. Zrychlení na stovku by se mělo odehrát za 12 vteřin a maximální rychlost má být 186 km/h. Papírová kombinovaná spotřeba má činit jen 3,7 litru nafty na 100 km a každým kilometrem v ovzduší přibude 97 g CO2. Samozřejmostí je také plnění normy Euro 6.
Není tomu tak dávno, co jsme psali o novém turbodieselu v rámci faceliftu Astry - tato dříve zmíněná jednotka má také objem 1,6 litru, ze kterého dává 136 koní a 320 Nm za 3,9 litru nafty na 100 km. Nový, slabší a úspornější turbodiesel tak bude patrně stejnou jednotkou, jen lehce podladěnou zásahem do řídící jednotky.
V prvním odstavci tiskové zprávy se výslovně píše o tom, že nový motor se dostal pod hranici 100 g CO2/km. Je tedy celkem jasné, co Rüsselsheim k uvedení této jednotky na trh - 136koňová verze emituje 104 g CO2/km. I ta už má v základu systém stop-start, takže jeho instalace k 110koňové šestnáctistovce je jistotou.
I když se oficiální představení má odehrát až za měsíc v Ženevě, český ceník platný od 1. ledna už pro hatchback (PDF) i kombi (PDF) tento motor zahrnuje. Je k dispozici ve všech čtyřech verzích výbavy a je vždy o 15 tisíc korun levnější, než šestnáctistovka o 136 koních.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.








Pod kapotu Opelů se podívá 110koňová šestnáctistovka, která vznikla patrně proto, aby se Opel s něčím na naftu dostal pod 100 g CO2/km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 8 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Pokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před hodinouFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 2 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 4 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 5 hodinamiČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 11:14 - petr_riha
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1