Peugeot 308 GT 2014: ostrá 308 dorazí letos, ještě ostřejší R příští rok

Ještě před eRkem se letos 308 dočká varianty GT. Ta bude dostupná nejen pro hatchback, ale i pro kombi SW. Vrcholné R pak bude k mání příští rok.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 308 GT 2014: ostrá 308 dorazí letos, ještě ostřejší R příští rok

2.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Peugeot 308 GT 2014: ostrá 308 dorazí letos, ještě ostřejší R příští rok

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ještě před eRkem se letos 308 dočká varianty GT. Ta bude dostupná nejen pro hatchback, ale i pro kombi SW. Vrcholné R pak bude k mání příští rok.

Peugeotu ještě před nedávnem chyběl nějaký řidičsky přitažlivější vůz, ale to se začalo díky modelu RCZ celkem rychle měnit. Už po svém příchodu okouzloval nečekanými schopnostmi a zaujmout dokáže i dnes ve své faceliftované podobě, přičemž nebojí se dokonce ani ceněného Subaru BRZ. Zajímavé kupé v tom naštěstí nezůstalo samo, od Peugeotu jsme se dočkali ještě nového 208 GTi, nebo vrcholného 270koňového RCZ R, které se pokouší pozvednout jízdní vlastnosti ještě výše. Není ani divu, že Peugeot hodlá na slušný start navázat a nejlepším základem pro to je zbrusu nová generace kompaktní 308.

Teď se objevují zprávy, že se podle původních spekulací zřejmě neobjeví verze GTi, nýbrž varianta nazvaná GT. Ta však bude navržena právě tak, aby připravila rodnou půdu pro ještě silnější 308 R. Jenomže nějakou vyměklinu rozhodně nečekejme, protože GT má přivézt vysoce výkonné benzinové i naftové motory, se kterými by se mohlo postavit například Octavii RS a také silnějším Leonům. Spíše než tyto rivaly ale tipujeme na úhlavní nepřítele spíše korejské modely - konkrétně například Kiu Cee'd GT, ne náhodou se stejným přídomkem.

Benzinovou variantu GT ostatně bude pohánět známá jednotka 1,6 THP, která má být naladěna na podobný výkon jako 208 GTi - čekejme tedy 200 koní a 275 Nm. S takovými parametry by se takto vyzbrojená 308 měla být schopna rozjet na stokilometrovou rychlost za 7,5 sekundy. O naftové variantě se v okulárech hovoří ve spojení s jednotkou 2,0 BlueHDi, a sice s výkonem 185 koní a točivým momentem 400 Nm.

V souvislosti s termíny uvedení zmiňuje automobilka premiéru GT na pařížský autosalon. Přidává také informaci o designu přesně na míru, a tedy o dvojici koncovek výfuku nebo jedinečném interiéru. Tyto ingredience využije i 308 SW GT. Hovoří se, že obě varianty budou o něco dražší než korejští konkurenti. Vše budeme moci posoudit, jakmile se objeví v zimě na showroomech.

Na skupinku „opravdovějších” hot-hatchů si má vyšlápnout až verze R, která „gé-té“ doprovodí na cestě k zákazníkům v příštím roce. Až ta by měla být namířena proti takovým jako je třeba Golf GTI, Focus ST nebo snad i Leon Cupra. Náhled tohoto vozu jsme mohli vidět díky konceptu ve Frankfurtu a těšit se prý můžeme na to, že ho v Peugeotu stavěla stejná skupinka lidí, kteří dělali RCZ R. Pochybujeme, že by se ve Francii rozhodli popužít jiný motor, a tak očekávejme vůz s 1,6 THP o výkonu 270 koní pozměněný po mechanické stránce tak, aby odolával větší záteži a přinesl ze svých útrob maximum. Co k tomu? No jednoznačně upravený podvozek, vypínatelné ESP, velké brzdy, lepivější pneumatiky na větších kolech a sportovnější vzhled.


Peugeot 308 GT 2014: ostrá 308 dorazí letos, ještě ostřejší R příští rok - 1 - Peugeot 308 GT 2014 spy 01Peugeot 308 GT 2014: ostrá 308 dorazí letos, ještě ostřejší R příští rok - 2 - Peugeot 308 GT 2014 spy 02Peugeot 308 GT 2014: ostrá 308 dorazí letos, ještě ostřejší R příští rok - 3 - Peugeot 308 GT 2014 spy 03Peugeot 308 GT 2014: ostrá 308 dorazí letos, ještě ostřejší R příští rok - 4 - Peugeot 308 GT 2014 spy 04Peugeot 308 GT 2014: ostrá 308 dorazí letos, ještě ostřejší R příští rok - 5 - Peugeot 308 GT 2014 spy 05Peugeot 308 GT 2014: ostrá 308 dorazí letos, ještě ostřejší R příští rok - 6 - Peugeot 308 GT 2014 spy 06
Peugeot zřejmě nakonec v 308 nešchá označení GTi spát a použije k „odvar verzi“ označení GT. Ostřejší R přijde už v příštím roce

Zdroj: Auto Express

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.