Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 5008 2014: facelift detailněji, s přídí 308 přichází až 163 benzinových koní
27.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) V rámci modernizace velkého MPV se Peugeot krom přídě moc nerozjel. S jedním motorem navíc přichází hlavně pár novinek v interiéru.
Co jsme včera nakousli, je dnes třeba dojíst. Ano, řeč je o koláči novinek, který nám naservírovala automobilka Peugeot. Sousta v podobě modelů 308 R, 208 Hybrid FE a 3008 jsou již za námi, velké MPV 5008 ale můžeme strávit až dnes. Teprve nyní totiž máme k dispozici celou sadu fotografií, video i podstatné informace. Začít můžeme rovnou vizáží přídě, jejíž výměna po stránce vizuální faceliftu dominuje. Vyměněno zde bylo prakticky vše, od nárazníku přes masku až po světlomety. Ze starých dílů je tu tak akorát kapota, a to se říká kdo ví, jestli.
Abychom přitom nová světla neodbyli jen jednou větou, musíme zmínit diody určené k dennímu svícení a poskládané do velmi zajímavého tvaru. Zadní LEDky ale již zůstávají ve starém složení, což se týče i zadního nárazníku nebo dveří zavazadlového prostoru. Jedinou novinkou je zde tak nápis Peugeot doplňující logo pod oknem, tím ale přestavba zádě končí. Boků se pak Francouzi ani nedotkli, i když počítat můžeme s párem nových barev a několika dalšími designy litých kol.
Uvnitř najdete změn ještě méně, základní architektura totiž zůstává na svém místě. Nové jsou tak jen některé dekory. Žel bohu Peugeot nevyužil příležitosti modernizace a nenadělil modelu 5008 finesy, jaké jsme mohli evidovat u menšího MPV 3008. Na parkovacího asistenta tak můžete zapomenout, jakkoliv by s ohledem na větší rozměry přišel vhod. Nekoná se pak nakonec ani plnohodnotný head-up-displej, místo něj Peugeot i nadále užívá výsuvného plexiskla.
Po stránce mechanické pak můžeme opětovně odkázat na model 3008, s nímž větší MPV sdílí většinu pohonných jednotek. Tedy až na hybrid, který v tomto případě chybí. Na výběr jsou tak tři benzinové agregáty, z nichž první 1,6 VTI produkuje 120 koní a v průměru spotřebuje 6,9 l/100 km. Výkonnější 1,6 THP již nabízí 155 koní, přičemž s manuálem se spotřeba nemění, při použití automatu stoupá na 7,6 l/100 km.
Pro vrcholnou motorizaci 1,6 THP, která přináší čerstvých 163 koní, pak byla žíznivost stanovena na 8,3 l/100 km, přičemž automatická převodovka BVA6 je jedinou volbou. Což ostatně platí také o nejvýkonnějším dieselu, dvoulitru HDI FAP, který produkuje identické stádo koní. Jeho spotřeba ale činí 6,3 l/100 km. O litr méně žíznivý je pak dvoulitrový turbodiesel o výkonu 150 koní doplněný manuálem.
Nejmenší spotřebu pak můžete, alespoň papírově, očekávat u 1,6litrového turbodieselu naladěného na 115 koní. V případě manuální převodovky si totiž řekne o 4,7 l/100 km, robotizovaný manuál ETG6 pak tuto hodnotu ještě o půl litru snižuje. Budete mu ale muset výrazně uzpůsobit svůj styl jízdy, jinak se tak nízko nikdy nedostanete. Na každou cestu si tak vyhraďte o trochu déle času.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Také Peugeot 5008 dostal novou příď a motor 1,6 THP. Všechny další změny jsou ale již minoritní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB