Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot chystá ostrou 308 i 2008 a touží po absolutním rekordu Nordschleife
1.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě Severní smyčky chtějí Francouzi titul také z trati v Goodwoodu. Na silnice pak vypustí Peugeot 308 R nebo přiostřený crossover 2008.
Sotva nám vystydla klávesnice ze sepisování článku o útoku Renaultu Mégane RS na rekord Nordschleife, již se zase můžeme na Severní smyčku Nürburgringu vrátit. V kuloárech se totiž začíná spekulovat o tom, že necelých jednadvacet kilometrů chce deklasovat i Peugeot. V jeho případě však máme na snahy o zisk titulu mezi předokolkami zapomenout, místo toho se chce francouzská automobilka prohnat Zeleným peklem nejrychleji ze všech. Pokořit by tak chtěla i čas Stefana Bellofa, který Severní smyčku v roce 1983 obkroužil v závodním Porsche 956 Group C za pouhých 6 minut a 11 sekund.
Při pohledu na výše zmíněné je zřejmé, že namísto nějakého nabušeného hatchbacku vezme Peugeot na Nordschleife cosi speciálního - a to konkrétně model 208 T16, který loni se Sébastienem Loebem za volantem rozdrtil všechny dosavadní rekordy během Pikes Peak. Bruno Farmin, šéf divize Peugeot Sport, jež je za vůz zodpovědná, ovšem dodává, že prozatím není jisté kdy a zda se značka vůbec do pohoří Eifel vydá.
Jistý je ovšem výlet automobilky na letošní Festival rychlosti v Goodwoodu. Ani ve Velké Británii přitom nepůjde o nic jiného než pokoření rekordu. Protentokráte se přitom Peugeot 208 T16 bude snažit obkroužit 1,86 km dlouhou trať rychleji než Nick Heidfeld, který to v roce 1999 za volantem McLarenu F1 zvládnul za 41,6 sekundy.
Důvodem všech těchto snah samozřejmě není jen plná vitrína pohárů, ale především snahy o zlepšení reputace značky a její posunutí o úroveň výše. Jen na závodní speciál se přitom automobilka nechce spoléhat, očekávat tak máme i přísun ostrých silničních speciálů. O Peugeotu 308 R se přitom již nějakou tu chvíli mluví, dalším zřejmě bude i rychlá verze crossoveru 2008.
Za těmito modely by opětovně měla stát divize Peugeot Sport. Jen na pouhou dvojici se ovšem toto oddělení neomezí, ve hře jsou i speciální projekty typu 208 FE. Famin totiž dodává, že divize nechce vyrábět jen sportovní auta. Nic konkrétního ovšem nezmiňuje, snad kromě faktu, že se po nich lidé musí otáčet.
Uvidíme tedy, čeho se v následujícím období od francouzské automobilky dočkáme. Stejně tak bude zajímavé sledovat hemžení na Ringu. Je totiž dost možné, že Peugeot se nakonec do Zeleného pekla vydá i s modelem 308 R. Zvláště pokud kromě Renaultu dosáhne působivého času také Volkswagen, který pohoří Eifel momentálně brázdí s odlehčeným Golfem GTI.





Výroba Peugeotu 308 R je již jasná, o dalších ostrých modelech značky ovšem prozatím můžeme pouze spekulovat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejnovější články
- Pokus Alfy Romeo o návrat je takový průšvih, že ji překonává i 6 let pohřbená značka
před 11 hodinami - Nejluxusnější SUV Kie vypadá tak málo jako Kia, že ani nenese její logo
včera - Druhé nejvzácnější BMW M udělalo za pár let z obyčejných lidí bohaté, jedno je teď k mání
včera - Pohaslá hvězda Fordu chytila druhý dech, i v těžkých časech drží prapor značky
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Asi nejpodivnější náklaďák dějin je z SSSR. Bral „sto na sto” a uměl kouzelné věci
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Lada výrazně zlevnila svou vlajkovou loď, i tu lze nyní koupit skoro za hubičku
včera - K mání je dodnes nejeté, historicky první auto s revolučními brzdami. Je to stroj času
včera - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka