Peugeot chystá ostrou 308 i 2008 a touží po absolutním rekordu Nordschleife

Kromě Severní smyčky chtějí Francouzi titul také z trati v Goodwoodu. Na silnice pak vypustí Peugeot 308 R nebo přiostřený crossover 2008.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot chystá ostrou 308 i 2008 a touží po absolutním rekordu Nordschleife

1.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot chystá ostrou 308 i 2008 a touží po absolutním rekordu Nordschleife

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kromě Severní smyčky chtějí Francouzi titul také z trati v Goodwoodu. Na silnice pak vypustí Peugeot 308 R nebo přiostřený crossover 2008.

Sotva nám vystydla klávesnice ze sepisování článku o útoku Renaultu Mégane RS na rekord Nordschleife, již se zase můžeme na Severní smyčku Nürburgringu vrátit. V kuloárech se totiž začíná spekulovat o tom, že necelých jednadvacet kilometrů chce deklasovat i Peugeot. V jeho případě však máme na snahy o zisk titulu mezi předokolkami zapomenout, místo toho se chce francouzská automobilka prohnat Zeleným peklem nejrychleji ze všech. Pokořit by tak chtěla i čas Stefana Bellofa, který Severní smyčku v roce 1983 obkroužil v závodním Porsche 956 Group C za pouhých 6 minut a 11 sekund.

Při pohledu na výše zmíněné je zřejmé, že namísto nějakého nabušeného hatchbacku vezme Peugeot na Nordschleife cosi speciálního - a to konkrétně model 208 T16, který loni se Sébastienem Loebem za volantem rozdrtil všechny dosavadní rekordy během Pikes Peak. Bruno Farmin, šéf divize Peugeot Sport, jež je za vůz zodpovědná, ovšem dodává, že prozatím není jisté kdy a zda se značka vůbec do pohoří Eifel vydá.

Jistý je ovšem výlet automobilky na letošní Festival rychlosti v Goodwoodu. Ani ve Velké Británii přitom nepůjde o nic jiného než pokoření rekordu. Protentokráte se přitom Peugeot 208 T16 bude snažit obkroužit 1,86 km dlouhou trať rychleji než Nick Heidfeld, který to v roce 1999 za volantem McLarenu F1 zvládnul za 41,6 sekundy.

Důvodem všech těchto snah samozřejmě není jen plná vitrína pohárů, ale především snahy o zlepšení reputace značky a její posunutí o úroveň výše. Jen na závodní speciál se přitom automobilka nechce spoléhat, očekávat tak máme i přísun ostrých silničních speciálů. O Peugeotu 308 R se přitom již nějakou tu chvíli mluví, dalším zřejmě bude i rychlá verze crossoveru 2008.

Za těmito modely by opětovně měla stát divize Peugeot Sport. Jen na pouhou dvojici se ovšem toto oddělení neomezí, ve hře jsou i speciální projekty typu 208 FE. Famin totiž dodává, že divize nechce vyrábět jen sportovní auta. Nic konkrétního ovšem nezmiňuje, snad kromě faktu, že se po nich lidé musí otáčet.

Uvidíme tedy, čeho se v následujícím období od francouzské automobilky dočkáme. Stejně tak bude zajímavé sledovat hemžení na Ringu. Je totiž dost možné, že Peugeot se nakonec do Zeleného pekla vydá i s modelem 308 R. Zvláště pokud kromě Renaultu dosáhne působivého času také Volkswagen, který pohoří Eifel momentálně brázdí s odlehčeným Golfem GTI.


Peugeot chystá ostrou 308 i 2008 a touží po absolutním rekordu Nordschleife - 1 - Peugeot 308 R unik 01Peugeot chystá ostrou 308 i 2008 a touží po absolutním rekordu Nordschleife - 2 - Peugeot 308 R unik 02Peugeot chystá ostrou 308 i 2008 a touží po absolutním rekordu Nordschleife - 3 - Peugeot 308 R unik 03Peugeot chystá ostrou 308 i 2008 a touží po absolutním rekordu Nordschleife - 4 - Peugeot 308 R unik 04Peugeot chystá ostrou 308 i 2008 a touží po absolutním rekordu Nordschleife - 5 - Peugeot 308 R unik 05
Výroba Peugeotu 308 R je již jasná, o dalších ostrých modelech značky ovšem prozatím můžeme pouze spekulovat

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše