Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce
3.1.2020 | Mirek Mazal
BMW se opakovaně pokouší prosadit na poli praktičtějších aut, krom tradičních kombíků ale neuspívá. Po fiasku nových řad 2 AT a GT končí podobným způsobem i řada 3 GT.
BMW zastavilo výrobu řady 3 ve verzi Gran Turismo bez úmyslu na ni navázat. Rozhodnutí o ukončení výroby padlo bez zveřejnění jakýchkoli informací o nástupci - žádný totiž není a nebude. Pětidveřový liftback byl definitivně odstraněn z ceníků pro rok 2020 a byť někteří dealeři značky hovoří o slušném zájmu zákazníků o GT, jeho vyřazení z nabídky hovoří za vše.
Řada 3 Gran Turismo debutovala v roce 2013 na ženevském autosalonu, už od našeho prvního testu ale bylo zřejmé, že tohle auto se příliš nepovedlo. Nemastné a neslané cosi mezi tradičním sedanem a podobně tradičním kombíkem působilo dojmem uspěchaného vývoje, který měl za následek nervózně se chovající záď. A s bezrámovými okny se auto mohlo oproti kombíku pochlubit leda vyšší hlučností v interiéru.
Ačkoli BMW vařilo podle oblíbeného receptu, neboť třeba velmi podobně koncipovaná Škoda Octavia je u zákazníků hitem i vedle kombíku, designově nepříliš atraktivní vůz zákazníky neoslovil. Automobilka oficiálně potvrdila letošní popravu a rozhodnutí skrývá za diplomatickou formulaci o „opatření na snižování nákladů“, je ale jasné, že pokud by tohle auto bylo úspěšné a firmě vydělávalo peníze, z výroby nezmizí.
Pokus Mnichova o jakousi Octavii pro náročnější tak končí fiaskem nikoli nepodobným dalším praktickým modelům značky. Tyto modely padají za oběť snahám o maximální úspory v době příchodu nových pravidel EU limitující průměrné emise CO2, které nedovolují BMW jakékoli ekonomické rozmary. Dalším tématem šetření by se měly stát kombinace pohonných jednotek v současné nabídce - o konci nejlepšího dieselu značky už jsme slyšeli, poslední na řadě bude jen stěží.








Pár fotek BMW 3 GT F34 na rozloučenou. Chybět bude málokomu, nám se od počátku zdálo poněkud nedoladěné
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnes (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 7 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 9 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 10 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
dnesKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva