Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce

BMW se opakovaně pokouší prosadit na poli praktičtějších aut, krom tradičních kombíků ale neuspívá. Po fiasku nových řad 2 AT a GT končí podobným způsobem i řada 3 GT.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce

3.1.2020 | Mirek Mazal

Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW se opakovaně pokouší prosadit na poli praktičtějších aut, krom tradičních kombíků ale neuspívá. Po fiasku nových řad 2 AT a GT končí podobným způsobem i řada 3 GT.

BMW zastavilo výrobu řady 3 ve verzi Gran Turismo bez úmyslu na ni navázat. Rozhodnutí o ukončení výroby padlo bez zveřejnění jakýchkoli informací o nástupci - žádný totiž není a nebude. Pětidveřový liftback byl definitivně odstraněn z ceníků pro rok 2020 a byť někteří dealeři značky hovoří o slušném zájmu zákazníků o GT, jeho vyřazení z nabídky hovoří za vše.

Řada 3 Gran Turismo debutovala v roce 2013 na ženevském autosalonu, už od našeho prvního testu ale bylo zřejmé, že tohle auto se příliš nepovedlo. Nemastné a neslané cosi mezi tradičním sedanem a podobně tradičním kombíkem působilo dojmem uspěchaného vývoje, který měl za následek nervózně se chovající záď. A s bezrámovými okny se auto mohlo oproti kombíku pochlubit leda vyšší hlučností v interiéru.

Ačkoli BMW vařilo podle oblíbeného receptu, neboť třeba velmi podobně koncipovaná Škoda Octavia je u zákazníků hitem i vedle kombíku, designově nepříliš atraktivní vůz zákazníky neoslovil. Automobilka oficiálně potvrdila letošní popravu a rozhodnutí skrývá za diplomatickou formulaci o „opatření na snižování nákladů“, je ale jasné, že pokud by tohle auto bylo úspěšné a firmě vydělávalo peníze, z výroby nezmizí.

Pokus Mnichova o jakousi Octavii pro náročnější tak končí fiaskem nikoli nepodobným dalším praktickým modelům značky. Tyto modely padají za oběť snahám o maximální úspory v době příchodu nových pravidel EU limitující průměrné emise CO2, které nedovolují BMW jakékoli ekonomické rozmary. Dalším tématem šetření by se měly stát kombinace pohonných jednotek v současné nabídce - o konci nejlepšího dieselu značky už jsme slyšeli, poslední na řadě bude jen stěží.


Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 1 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 01Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 2 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 02Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 3 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 03Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 4 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 04Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 5 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 05Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 6 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 06Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 7 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 07Pokus BMW o Octavii pro náročnější končí fiaskem, z výroby mizí bez nástupce - 8 - BMW 3 GT F34 konci bez nastupce 08
Pár fotek BMW 3 GT F34 na rozloučenou. Chybět bude málokomu, nám se od počátku zdálo poněkud nedoladěné

Zdroj: Autocar

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše