Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní

Pro německou značku začíná být nízká spotřeba a emise CO2 vším. Na jejich oltář tak klidně obětuje kultivovanost i absolutní propojení s vozem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní

21.3.2014 | Petr Prokopec | 11 příspěvků

Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pro německou značku začíná být nízká spotřeba a emise CO2 vším. Na jejich oltář tak klidně obětuje kultivovanost i absolutní propojení s vozem.

Každá akce vyžaduje reakci. A snaha zavděčit se většímu množství lidí logicky přináší oběti pro jednotlivce. Pokud tedy německá automobilka Porsche hodlá v budoucnu produkovat pomalu více vozidel než třeba takové Volvo, pak musí brát stále více v potaz emise CO2. To pro zapřísáhlé fanoušky asi bude představovat ránu, neboť namísto špičkových zážitků za volantem bude značka klást stále větší důraz na downsizing.

Obětí tohoto trendu se stanou příští generace modelů Boxster a Cayman, které namísto stávajících atmosférických šestiválců budou vybaveny přeplňovaným čtyřválcem. Ten si zachová horizontální uspořádání válců, přičemž nabízet má až 400 koní. Tedy o poznání více, než kolik dnes dostanete pod kapotou nedávno představených verzí GTS. Na druhou stranu to ale bude znamenat ztrátu kultivovanosti a ovladatelnosti i horší image.

Začněme první oblastí, jež se váže k samotné koncepci motoru. Pohonné jednotky s protiběžnými písty totiž způsobují mnohem větší vibrace než ty řadové či vidlicové. A čím méně válců mají, tím zřetelnější tento diskomfort je. Dá se jistě předpokládat, že Porsche udělá vše proto, aby zákazníkům zajistila vrcholnou míru kultivovanosti, tím však řidiče ještě dále odřízne od dnes stále skoro dokonalého spojení s vozem, které přeplňovaná jednotka - ať je vyvinutá sebelépe - nutně přináší.

V restauračních zařízeních pak asi majitelé již nebudou tak často bouchat klíčky do stolu, neboť čtyřválcovou jednotkou se dnes může pochlubit kdekdo (i když ani to asi za pár let nebude pravda...). Abychom však jen nekritizovali, pak u čtyřválce bude možné stoprocentně očekávat nižší emise i spotřebu. Je však sporné, zda o to někdo jiný kromě vedení Porsche stojí. Hlavně při takových obětech...


Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní - 1 - 2014 porsche boxster gts 01Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní - 2 - 2014 porsche boxster gts 02Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní - 3 - 2014 porsche boxster gts 03Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní - 4 - 2014 porsche boxster gts 04Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní - 5 - 2014 porsche boxster gts 05Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní - 6 - 2014 porsche boxster gts 06Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní - 7 - 2014 porsche cayman gts 01Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní - 8 - 2014 porsche cayman gts 02Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní - 9 - 2014 porsche cayman gts 03Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní - 10 - 2014 porsche cayman gts 04Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní - 11 - 2014 porsche cayman gts 05Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní - 12 - 2014 porsche cayman gts 06
Porsche Boxster a Cayman sice dnes nenabízejí 400 koní, pravým důvodem je však možné ohrožení pozice 911

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze 11 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše