Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní
21.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro německou značku začíná být nízká spotřeba a emise CO2 vším. Na jejich oltář tak klidně obětuje kultivovanost i absolutní propojení s vozem.
Každá akce vyžaduje reakci. A snaha zavděčit se většímu množství lidí logicky přináší oběti pro jednotlivce. Pokud tedy německá automobilka Porsche hodlá v budoucnu produkovat pomalu více vozidel než třeba takové Volvo, pak musí brát stále více v potaz emise CO2. To pro zapřísáhlé fanoušky asi bude představovat ránu, neboť namísto špičkových zážitků za volantem bude značka klást stále větší důraz na downsizing.
Obětí tohoto trendu se stanou příští generace modelů Boxster a Cayman, které namísto stávajících atmosférických šestiválců budou vybaveny přeplňovaným čtyřválcem. Ten si zachová horizontální uspořádání válců, přičemž nabízet má až 400 koní. Tedy o poznání více, než kolik dnes dostanete pod kapotou nedávno představených verzí GTS. Na druhou stranu to ale bude znamenat ztrátu kultivovanosti a ovladatelnosti i horší image.
Začněme první oblastí, jež se váže k samotné koncepci motoru. Pohonné jednotky s protiběžnými písty totiž způsobují mnohem větší vibrace než ty řadové či vidlicové. A čím méně válců mají, tím zřetelnější tento diskomfort je. Dá se jistě předpokládat, že Porsche udělá vše proto, aby zákazníkům zajistila vrcholnou míru kultivovanosti, tím však řidiče ještě dále odřízne od dnes stále skoro dokonalého spojení s vozem, které přeplňovaná jednotka - ať je vyvinutá sebelépe - nutně přináší.
V restauračních zařízeních pak asi majitelé již nebudou tak často bouchat klíčky do stolu, neboť čtyřválcovou jednotkou se dnes může pochlubit kdekdo (i když ani to asi za pár let nebude pravda...). Abychom však jen nekritizovali, pak u čtyřválce bude možné stoprocentně očekávat nižší emise i spotřebu. Je však sporné, zda o to někdo jiný kromě vedení Porsche stojí. Hlavně při takových obětech...
Porsche Boxster a Cayman sice dnes nenabízejí 400 koní, pravým důvodem je však možné ohrožení pozice 911
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 2 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 3 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 4 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda