Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo
7.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé SUV se v rámci designu nechá ovlivnit hlavně modely Macan a Panamera Sport Turismo. Dorazit má i s hybridní technikou.
Mohlo by se zdát, že druhá generace Porsche Cayenne je na trhu již věčnost, ve skutečnosti však od jejího debutu uplynuly pouhé tři roky. Řeči o nástupci by proto mohly být předčasné, díky kolegům z britského Auto Expressu tu ale máme již nyní náznaky věcí budoucích, i když se dá předpokládat, že reálné SUV bude co do vzhledu vypadat jinak, než jak počítačové ilustrace naznačují. Poskládány jsou totiž z modelů, které vzhled třetí generace Porsche Cayenne do značné míry ovlivní.
Začít můžeme přídí, která se nechá ovlivnit nedávno představeným modelem Macan, a to zvláště v rámci kapoty. Ve stejném duchu se pak ponesou i světlomety, vzadu ovšem novinka čerpá inspiraci z konceptu Panamera Sport Turismo. Vyjma toho je ale rovněž patrné, že čtyřdveřový liftback ovlivnil také boky vozu, kde se zejména na předních dveřích objevují prolisy.
Jak jsme ale již naznačili, jde o pouhý nástřel, nikoliv holou pravdu. Do roku 2017, kdy by Cayenne měl dorazit, se tak dozajista řada věcí změní. Jednu jistotu ovšem máme. Novinka totiž bude používat platformu MLB, která by se měla ukázat již tento rok pod karoserií nové generace Audi Q7. Mimo to ji ovšem v budoucnu spatříme také u Bentley a Lamborghini Urus.
Ačkoliv detaily jsou nyní neznámé, počítat se dá se značným odlehčováním. Stokilová dieta by přitom měla napomoci jak jízdním vlastnostem, tak i spotřebě. V tom jí pak bude asistovat čtyřválcová hybridní verze, která se objeví vedle stávajících - ale v té době modernizovaných - šestiválcových a osmiválcových motorů.
Mimo to pak nové Porsche Cayenne dostane standardní vektorování točivého momentu za pomoci brzdění, přičemž u vyšších úrovní výbavy lze očekávat i stavitelný vzduchový podvozek a zadní diferenciál zakomponovaný do systému PTV Plus. Chybět pak nebudou ani nové bezpečnostní systémy či připojení k internetu.
Ceny by se oproti těm stávajícím neměly příliš lišit, díky čemuž šestiválcový Cayenne s výkonem zřejmě již přes 300 koní bude k mání za cca 1,7 milionu Kč. Verze GTS a Turbo používající osmiválec však již překročí 2,5 milionu, respektive 3,5 milionu korun.







První ilustrace chystaného Porsche Cayenne staví hlavně na inspiraci modely Macan a Panamera Sport Turismo
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
20.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch