Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo
7.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé SUV se v rámci designu nechá ovlivnit hlavně modely Macan a Panamera Sport Turismo. Dorazit má i s hybridní technikou.
Mohlo by se zdát, že druhá generace Porsche Cayenne je na trhu již věčnost, ve skutečnosti však od jejího debutu uplynuly pouhé tři roky. Řeči o nástupci by proto mohly být předčasné, díky kolegům z britského Auto Expressu tu ale máme již nyní náznaky věcí budoucích, i když se dá předpokládat, že reálné SUV bude co do vzhledu vypadat jinak, než jak počítačové ilustrace naznačují. Poskládány jsou totiž z modelů, které vzhled třetí generace Porsche Cayenne do značné míry ovlivní.
Začít můžeme přídí, která se nechá ovlivnit nedávno představeným modelem Macan, a to zvláště v rámci kapoty. Ve stejném duchu se pak ponesou i světlomety, vzadu ovšem novinka čerpá inspiraci z konceptu Panamera Sport Turismo. Vyjma toho je ale rovněž patrné, že čtyřdveřový liftback ovlivnil také boky vozu, kde se zejména na předních dveřích objevují prolisy.
Jak jsme ale již naznačili, jde o pouhý nástřel, nikoliv holou pravdu. Do roku 2017, kdy by Cayenne měl dorazit, se tak dozajista řada věcí změní. Jednu jistotu ovšem máme. Novinka totiž bude používat platformu MLB, která by se měla ukázat již tento rok pod karoserií nové generace Audi Q7. Mimo to ji ovšem v budoucnu spatříme také u Bentley a Lamborghini Urus.
Ačkoliv detaily jsou nyní neznámé, počítat se dá se značným odlehčováním. Stokilová dieta by přitom měla napomoci jak jízdním vlastnostem, tak i spotřebě. V tom jí pak bude asistovat čtyřválcová hybridní verze, která se objeví vedle stávajících - ale v té době modernizovaných - šestiválcových a osmiválcových motorů.
Mimo to pak nové Porsche Cayenne dostane standardní vektorování točivého momentu za pomoci brzdění, přičemž u vyšších úrovní výbavy lze očekávat i stavitelný vzduchový podvozek a zadní diferenciál zakomponovaný do systému PTV Plus. Chybět pak nebudou ani nové bezpečnostní systémy či připojení k internetu.
Ceny by se oproti těm stávajícím neměly příliš lišit, díky čemuž šestiválcový Cayenne s výkonem zřejmě již přes 300 koní bude k mání za cca 1,7 milionu Kč. Verze GTS a Turbo používající osmiválec však již překročí 2,5 milionu, respektive 3,5 milionu korun.






První ilustrace chystaného Porsche Cayenne staví hlavně na inspiraci modely Macan a Panamera Sport Turismo
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nejnovější články
Dosáhli jsme bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě. A ne málo, říkají renomovaní analytici
před 7 hodinami
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
před 9 hodinami
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
před 10 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Britové našli způsob, jak si tisknout peníze, aniž by museli vyrobit jediné skutečně nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.13. 22:40 - abgx1
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- IT poradna 12.13. 17:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.13. 13:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
