Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera S Hybrid: 380 koní a spotřeba 6,8 l
16.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Předpokládané se stalo skutkem. Dosud tajemnou hybridní novinkou Porsche pro Ženevu bude Panamera S Hybrid. Přečtěte si, s čím přichází.
Teprve před pár dny jsme vám informovali o záměru Porsche představit v Ženevě nový hybridní model. Tehdy byla ještě automobilka tajemná, naší pozornosti ale neuniklo, že krom dnes již prodávaného Cayennu Hybrid byla v minulosti řeč pouze o podobně koncipované Panameře. Nyní o tom nemusíme dále spekulovat - Panamera S Hybrid, jak zní celé jméno novinky, již není tajemstvím a známe hned i její českou cenu. Ale nepředbíhejme.
Hybridní Panamera totiž rozšíří nabídku Porsche až v červnu letošního roku, kdy doplní řadu modelů honosících se označením Porsche Inteligent Performance. Podle výrobce vůz instalací hybridního pohonu neztratí nic na své sportovnosti, o což se má zasloužit hlavně vysoký výkon pohonné soustavy. Ta je podle očekávání totožná s řešením instalovaným v již zmíněném Cayenne S Hybrid a sestává tedy z kompresorem přeplňovaného zážehového šestiválce 3,0 s výkonem 245 kW (333 k) a elektromotoru o výkonu 34 kW (47 k).
Oba motory pohánějí vůz společně, ale jsou schopné jej uvádět do pohybu také samostatně. Elektromotor se při zpomalování nebo brzdění přepíná do režimu generátoru a plní také funkci startéru. Mezi spalovacím motorem a elektromotorem je umístěná elektronicky ovládaná spojka, jež dokáže oba motory od sebe odpojit a spolu s elektromotorem tvoří hlavní hybridní modul hnacího ústrojí. Elektromotor je umístěný mezi zážehový motor a převodovku a je spojen s nikl-metal-hydridním (NiMh) akumulátorem, v němž se uchovává elektřina získaná rekuperací kinetické energie při brzdění a jízdě.



Celkový výkon takto koncipované soustavy činí 279 kW (380 k), což vozu ve spojení s osmistupňovým automatem Tiptronic S dodává více než dostatečnou dynamiku - z klidu na 100 km/h zrychlí během 6,0 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 270 km/h. Na čistě elektrický pohon tento hybrid ujede přibližně dva kilometry a umí dosáhnout rychlosti až 85 km/h.
Bez zajímavosti není, že hybridní systém Panamery nabízí možnost takzvaného plachtění. Při ustálené jízdě, kdy není potřeba vyššího výkonu, dochází k úplnému vypnutí spalovacího motoru. Zkrátka jako byste vypnuli motor za jízdy a přitom mohli vůz plně ovládat, o vše potřebné se v tu chvíli postará elektřina. Je to zkrátka takový systém start/stop i pro jízdu, nikoli jen pro stání. Sluší se dodat, že takto „plachtit“ může Panamera S Hybrid až do rychlosti 165 km/h.
I přes zajímavé dynamické schopnosti nabízí hybridní Panamera nízkou normovanou spotřebu. V kombinovaném má spotřebovat jen 6,8 l benzinu na 100 km, ovšem jen s příplatkovými pneumatikám Michelin se sníženým valivým odporem. V kombinaci se standardními pneumatikami činí papírová spotřeba paliva 7,1 l benzinu na 100 km. Jaká bude ta skutečná, to zjistíme až později.
Po stránce výbavy Panamera S Hybrid překonává i své konvenční osmiválcové sourozence. Hybridní provedení disponuje například vzduchovým odpružením doplněným adaptivními tlumiči s funkcí PASM, řízením Servotronic a například i zadním stěračem. Novinka je po vzoru hybridního Cayennu vybavena též několika informačními displeji, které řidiče informují o specifických funkcích pro hybridní hnací systémy.
Vůz se poprvé představí veřejnosti za čtrnáct dní v Ženevě, k nám se ale dostane až během léta. Základní cena modelu pro český trh byla stanovena na 2 663 000 Kč včetně DPH.




Porsche Panamera S Hybrid 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
