Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera S Hybrid: 380 koní a spotřeba 6,8 l
16.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Předpokládané se stalo skutkem. Dosud tajemnou hybridní novinkou Porsche pro Ženevu bude Panamera S Hybrid. Přečtěte si, s čím přichází.
Teprve před pár dny jsme vám informovali o záměru Porsche představit v Ženevě nový hybridní model. Tehdy byla ještě automobilka tajemná, naší pozornosti ale neuniklo, že krom dnes již prodávaného Cayennu Hybrid byla v minulosti řeč pouze o podobně koncipované Panameře. Nyní o tom nemusíme dále spekulovat - Panamera S Hybrid, jak zní celé jméno novinky, již není tajemstvím a známe hned i její českou cenu. Ale nepředbíhejme.
Hybridní Panamera totiž rozšíří nabídku Porsche až v červnu letošního roku, kdy doplní řadu modelů honosících se označením Porsche Inteligent Performance. Podle výrobce vůz instalací hybridního pohonu neztratí nic na své sportovnosti, o což se má zasloužit hlavně vysoký výkon pohonné soustavy. Ta je podle očekávání totožná s řešením instalovaným v již zmíněném Cayenne S Hybrid a sestává tedy z kompresorem přeplňovaného zážehového šestiválce 3,0 s výkonem 245 kW (333 k) a elektromotoru o výkonu 34 kW (47 k).
Oba motory pohánějí vůz společně, ale jsou schopné jej uvádět do pohybu také samostatně. Elektromotor se při zpomalování nebo brzdění přepíná do režimu generátoru a plní také funkci startéru. Mezi spalovacím motorem a elektromotorem je umístěná elektronicky ovládaná spojka, jež dokáže oba motory od sebe odpojit a spolu s elektromotorem tvoří hlavní hybridní modul hnacího ústrojí. Elektromotor je umístěný mezi zážehový motor a převodovku a je spojen s nikl-metal-hydridním (NiMh) akumulátorem, v němž se uchovává elektřina získaná rekuperací kinetické energie při brzdění a jízdě.



Celkový výkon takto koncipované soustavy činí 279 kW (380 k), což vozu ve spojení s osmistupňovým automatem Tiptronic S dodává více než dostatečnou dynamiku - z klidu na 100 km/h zrychlí během 6,0 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 270 km/h. Na čistě elektrický pohon tento hybrid ujede přibližně dva kilometry a umí dosáhnout rychlosti až 85 km/h.
Bez zajímavosti není, že hybridní systém Panamery nabízí možnost takzvaného plachtění. Při ustálené jízdě, kdy není potřeba vyššího výkonu, dochází k úplnému vypnutí spalovacího motoru. Zkrátka jako byste vypnuli motor za jízdy a přitom mohli vůz plně ovládat, o vše potřebné se v tu chvíli postará elektřina. Je to zkrátka takový systém start/stop i pro jízdu, nikoli jen pro stání. Sluší se dodat, že takto „plachtit“ může Panamera S Hybrid až do rychlosti 165 km/h.
I přes zajímavé dynamické schopnosti nabízí hybridní Panamera nízkou normovanou spotřebu. V kombinovaném má spotřebovat jen 6,8 l benzinu na 100 km, ovšem jen s příplatkovými pneumatikám Michelin se sníženým valivým odporem. V kombinaci se standardními pneumatikami činí papírová spotřeba paliva 7,1 l benzinu na 100 km. Jaká bude ta skutečná, to zjistíme až později.
Po stránce výbavy Panamera S Hybrid překonává i své konvenční osmiválcové sourozence. Hybridní provedení disponuje například vzduchovým odpružením doplněným adaptivními tlumiči s funkcí PASM, řízením Servotronic a například i zadním stěračem. Novinka je po vzoru hybridního Cayennu vybavena též několika informačními displeji, které řidiče informují o specifických funkcích pro hybridní hnací systémy.
Vůz se poprvé představí veřejnosti za čtrnáct dní v Ženevě, k nám se ale dostane až během léta. Základní cena modelu pro český trh byla stanovena na 2 663 000 Kč včetně DPH.
Porsche Panamera S Hybrid 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 7 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 9 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 10 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
dnesVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1