Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední krok Němců ukazuje, že snahy prosadit elektromobily i za cenu ohromných dotací naprosto selhaly
21.7.2022 | Petr Prokopec
Ani dotace 221 tisíc korun na každé auto, která se přidává k záplavě dotací na úrovni výroby, nestačí k tomu, aby se Německo blížilo svým elektrickým cílům. To tak má skvělý nový plán - už mnohokrát uměle zdražená spalovací auta ještě více uměle zdražit.
Němci se už v roce 2011 rozhodli, že do letoška odstaví veškeré jaderné elektrárny. Do výslužby pak měly zamířit i ty uhelné, načež by veškeré potřeby země zajišťovaly hlavně ty větrné a solární. Jenže s obnovitelnými zdroji je spojena nevyzpytatelnost, a tak špičky měly vykrývat především plynové elektrárny. V čem dnes spočívá problém jejich dalšího provozu, jistě nemusíme dodávat.
Znamená to tedy, že Němci musí více využívat uhelné elektrárny, pod jejichž kotly se topí více než dosud. Do ovzduší tak zamíří větší množství emisí nejen CO2, z ekologického pohledu jde totiž o nejšpinavější způsob výroby elektřiny. Naši sousedé i přesto nadále považují elektromobilitu za svou prioritu a hledají všemožné způsoby, jak ji protlačit. Dosud se tvářili, že jsou na správné cestě, minulý měsíc jsme ale probírali, že jejich plány pro rok 2030 jsou naprosto nesplnitelné. V zemi by se od této chvíle musely prodávat prakticky jen elektromobily, reálně ale oslovují jen značně minoritní část zákazníků.
Tento stav platí za situace, kdy země dotuje jeden každý prodaný elektromobil částkou až 9 000 euro, tedy asi 221 tisíc Kč. To je ohromná dotace existující na pozadí nespočtu jiných forem přerozdělování od přímých dotací na vývoj a výrobu přes pokuty za nadlimitní emise CO2 u nových aut až po umělé zdražování paliv či zvýhodňování odpisů elektroaut pro firmy. Máme tu tedy na jedné straně dávno nespočítatelným způsobem dotovaná elektroauta (jeden z manažerů Škody nám v rozhovoru mezi čtyřma očima nedávno řekl, že reálně jde v případě obyčejných modelů o přibližně třikrát dražší vozy), ke kterým Němci přihazují dalších 221 tisíc korun lokální dotace, a na té druhé podobně nespočítatelným způsobem uměle zdražená spalovací auta, která jsou penalizována na všech úrovních. Přesto prodejně vítězí ta spalovací.
To se nelíbí ministrovi financí Robertu Habeckovi, který dle zjištění Handelsblattu chystá nový krok. Uhádli jste, jde o novou daň, kterou dále zatíží ceny benzinových a dieselových aut. Tímto způsobem chtějí Němci dále uměle znevýhodnit spalovací vozy a peníze přece vybrané jejich prodejem následně nasypat do prodeje bateriových vozů. Má vůbec smysl to nějak komentovat?
Další a další přerozdělování peněz ve prospěch neefektivních řešení Evropu leda dále pošle do hlubin míst, ve kterých se nachází dnes. Zmíněný nápad jen potvrzuje, jak snahy prosadit elektrická auta selhávají, i když se pro to dělá možné i nemožné. V roce 2035 má dokonce přijít jejich nařízení ze strany EU, Německo přesto chce ještě dříve vykročit kupředu levou výše popsaným způsobem.
Evropa stává jen více a více zdeformovaným trhem, s Německem v čele. Země zjevně už ani nepředpokládá, že by u elektromobilů došlo na zlevňování, proto hodlá dále uměle zatížit spalovací auta, aby zajistilo „konkurenceschopnost” drahých nesmyslů. Ty navíc nevyřeší naprosto nic, pokud Němci dále zvýší už loni zvýšené emise CO2 spojené s výrobou elektřiny. Kolik tříd základní školy člověk potřebuje na to, aby pochopil, že to je úplná hloupost, pro kterou nemá smysl dusit ekonomiku?
Bohužel vše nasvědčuje tomu, že k rozumu nikdo nepřijde do chvíle, než se tyto kroky stanou ekonomicky neudržitelnými. A zjistí se, že používat hlavu není zase tak „out”, jak se některým zdá. Škoda jen, že někteří si musí do ohně sáhnout, aby poznali, že pálí. I když jim spousta jiných řekla, že tomu tak je...
Nové německé čachry mají uměle zvednout cenu spalovacích aut ještě výš, aby třeba model ID.4 nebyl dražší než Golf. Je to jasné přiznání, že elektromobily nejsou s to se prosadit nejen přirozeně, ale dokonce ani za současné, troufneme si říci až brutální míry přerozdělování. A tak přijde přerozdělování ještě brutálnější. Jeho efektivita je ale otázkou za situace, kdy jsou elektromobily pořád citelně hůře použitelnými vozy. Foto: Volkswagen
Zdroj: Focus
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda