Poslední „normální” Renault Mégane se pořád dá koupit, ale balí si kufry, někde už je k mání jen v jedné verzi

Renault s Méganem přešel na elektrický pohon a bank tím nerozbil, letos u nás prodal jen 54 aut. Spalovacího předchůdce prodává osmkrát tolik, jeho dny se ale zjevně krátí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Poslední „normální” Renault Mégane se pořád dá koupit, ale balí si kufry, někde už je k mání jen v jedné verzi

13.8.2023 | Petr Prokopec

Poslední „normální” Renault Mégane se pořád dá koupit, ale balí si kufry, někde už je k mání jen v jedné verzi

/

Foto: Renault

Renault s Méganem přešel na elektrický pohon a bank tím nerozbil, letos u nás prodal jen 54 aut. Spalovacího předchůdce prodává osmkrát tolik, jeho dny se ale zjevně krátí.

Se čtvrtou generací Renaultu Mégane přišla francouzská automobilka již v září 2015, kdy ji představila na domácím pařížském autosalonu. Do prodeje se nicméně hatchback dostal až po dlouhých deseti měsících, tedy v moment, kdy značka vyrukovala také se sedanem. V mezičase pak byl odhalen ještě kombík, přičemž celá rodina užívala platformu CMF-CD. Zatímco však s pětidvířky byl spojen rozvor 2 699 milimetrů, čtyřdvířko mezi nápravami narostlo na 2 711 mm.

U nás je i po tak dlouhé době pořídit celé portfolio, a to navzdory příchodu duchovního nástupce v podobě téměř neprodejného Renaultu Mégane E-Tech. Jeho elektrické srdce totiž tolik netáhne jako spalovací jednotky. Protože však Francouzi touží po ekologickém kreditu, zjevně začínají utahovat opasek. Kolegové z Nizozemska totiž hlásí další redukce v nabídce, ze které již dříve vypadl jak hatchback tak sedan u nás zvaný Grand Coupe. Zůstal jim tedy jen kombík čili Grandtour.

Nejpraktičtější verze schopná pobrat až 1 504 litrů zavazadel byla přitom ještě nedávno v zemi tulipánů dostupná s benzinovou jedna-trojkou, benzinovou jedna-šestkou a benzinovou plug-in hybridní jedna-šestkou. Druhé zmíněné agregáty ale nově již nelze objednat, k mání je tedy pouze základní čtyřválec produkující 140 koní. Tuzemská nabídka, která kromě zmíněných motorů čítá ještě 1,5litrový turbodiesel, je tak přímo královská.

Přesto je nicméně třeba se ptát, jak dlouho ještě Mégane jako takový v prodeji zůstane. Britský Autocar totiž o pozastavení výrobních linek ve Španělsku a Turecku informoval již loni. Francouzi však dané zvěsti nepotvrdili, Turci pak v mezičase vyukovali s oznámením, že sedan by se u nich měl vyrábět ještě pět let. S tím ale pro změnu příliš nekoresponduje český ceník, který aktuální ceny podmiňuje skladovými zásobami.

Ať tak či onak se zdá, že životní éra spalovacího Méganu se chýlí ke konci. Ten opravdu není veselý, k čemuž vozu dopomohli jeho tvůrci. Na britském trhu se totiž za celý rok 2021 prodalo jen 793 aut oproti 30 200 kusům Volkswagenu Golf a 21 800 kusům Fordu Focus, neboť zástupce Renaultu byl k mání jen s hybridním ústrojím. Globální registrace pak činily 70 tisíc aut, zatímco v roce 2004 šlo o 465 778 aut.

Sešup Francouzů je tedy výrazný a o to více patrný. S ohledem na nizozemské dění pak navíc ještě bude pokračovat, u nás se elektrický Mégane s letos 54 dodanými prodává ještě osmkrát hůř než spalovací verze. Pokud tedy máte o poslední „normální” Mégane zájem, neváhejte moc dlouho, elektrický nástupce startující na 1 205 000 Kč normálně opravdu nepůsobí.


Poslední „normální” Renault Mégane se pořád dá koupit, ale balí si kufry, někde už je k mání jen v jedné verzi - 1 - Renault Megane Grandtour IV ojetina ilustracni foto 01Poslední „normální” Renault Mégane se pořád dá koupit, ale balí si kufry, někde už je k mání jen v jedné verzi - 2 - Renault Megane Grandtour IV ojetina ilustracni foto 02Poslední „normální” Renault Mégane se pořád dá koupit, ale balí si kufry, někde už je k mání jen v jedné verzi - 3 - Renault Megane Grandtour IV ojetina ilustracni foto 03
Pokud si Nizozemci chtějí koupit Mégane, aktuálně mohou sáhnout už jen po kombíku osazeném přeplňovanou jedna-trojkou. Řídnutí nabídky lze očekávat i jinde, nad spalovacím provedením zjevně zachází slunce. Foto: Renault

Zdroje: Auto Week, Renault, SDA

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.