Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodej částí koncernu VW je na spadnutí, naznačují poslední kroky nejvyššího vedení
18.11.2020 | Petr Miler
Mohlo to vypadat jako divoká spekulace, ale vše k tomu směřuje. Nejvyšší šéf koncernu hovoří o probíhajících změnách struktury a leccos naznačuje i přesun ceněného šéfa Bugatti do nové pozice.
Když se v září začaly světem šířit informace o tom, že koncern VW se rozpadá, leckdo to označoval za nesmysl. Jenže další a další kroky německého molochu ukazují, že se přesně k něčemu takovému schyluje a stát se to minimálně může, ne-li musí.
Za vším stojí primárně sázka VW Group na jednu kartu, a to elektrickou mobilitu, která je obecně vnímána jako velký hazard. Němci se za nastalé komplikované situace museli rozhodnout, zda půjdou za tím, co chtějí zákazníci a budou doufat, že regulace zejména EU nakonec nebudou tak příkré, nebo naopak půjdou za tím, co chtějí podobné instituce a budou doufat, že zákazníci se přizpůsobí. Nikdo neví, která cesta je správná, VW ale vsadili na tu druhou.
Stát ho to bude majlant. Firma před pár dny zveřejnila, že do elektromobility bude během dalších pěti let investovat skoro 2 biliony (skutečně skoro 2 000 miliard) korun, což je valná většina jejího rozpočtu na výzkum a vývoj, která se může a nemusí obrátit v zisk. Je to hop a nebo trop a výsledek se ukáže za pět, možná deset let, do té doby musí VW přemýšlet, kde na to vzít peníze.
Prodej některých částí firmy je jednou z nejsnazších cest a vše mu skutečně nasvědčuje. Jednak je tu Bugatti, jehož prodej už měl být schválen a podle všeho opravdu probíhá. Šéf firmy Stephane Winkelmann se má do konce tohoto týdne stát s účinností od 1. prosince šéfem Lamborghini, což byla dosud jeho největší štace. Firmu vedl mezi léty 2005 a 2016 a udělal z ní to, čím je dnes. Také Bugatti vede úspěšně, značka je zisková, sám ale dříve řekl, že pokud se stane výrobcem elektrických hypersportů pod taktovkou Rimacu, jak bylo nejednou avizováno, on u toho nebude. Jeho jmenování šéfem Lamba (ředitelem Bugatti má zatím zůstat též, post by opustil až po prodeji) naznačí, že Bugatti míří tímto směrem. A protože VW nechce pozbýt schopného manažera, svěří mu jinou roli.
Ovšem ani Lamborghini nemusí být součástí VW navěky. Zde prý zatím rozhodnutí nepadlo, sám šéf koncernu VW Herbert Diess ale potvrdil, že Wolfsburg podniká kroky k tomu, aby se Lamborghini, Ducati a Italdesign osamostatnily pod střechou jedné velké italské divize, která bude následně snáze prodejná, pokud to bude třeba. „Pracujeme na naší italské právní struktuře. Řekněme, že ji dostáváme do podoby, kdy můžeme konat,” řekl Diess. Jeho slova zřejmě nepotřebují další vysvětlování.
Až čas ukáže, co se bude dít dál, prodej částí VW a příprava na další posun vedoucí týmž směrem se ale zdají být jasnou věcí. Více se máme dozvědět do konce roku, právě do té doby by mělo dojít k prvním konkrétním krokům.


Šéf Bugatti Stephane Winkelmann míří zpět k Lamborghini, které se ovšem nově stane součástí jakési italské divize VW. Naznačuje to prodej Bugatti a přípravu na možné opakování stejného scénáře u Lamba, Ducati a Italdesignu. Foto: Bugatti
Zdroje: Auto News poprvé a podruhé
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 11 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter