Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Většina lidí si podle průzkumu myslí, že elektromobily mají spalovací motor, vysvětluje to mnohé
21.11.2021 | Petr Prokopec
A není to jediný pozoruhodný závěr, který přinesl. Zjištěná fakta vnáší více světla jak do překvapivě optimistického postoje některých k elektrickým autům, tak do jejich následného zklamání.
Vedle koronaviru je elektrifikace aut jedním z témat, o nichž se dnes mezi lidmi mluví od rána do večera. Prodeje vozů s elektrickým pohonem to třeba u nás v podstatě nikam neposouvá, jinde ale kvůli velkorysým dotacím rostou, přičemž dost lidí v anketách uvádí, že o koupi takového auta též uvažuje. Pomalu by se tedy mohlo zdát, že masové elektrifikaci nic nestojí v cestě, je ale třeba vzpomenout také na studie, dle kterých už si většina majitelů elektromobilů takové auto znovu koupit nehodlá.
Aktuálně tu máme průzkum Toyoty, který by toto poněkud rozporuplné chování mohl objasnit. Japonská automobilka se totiž již v roce 2019 lidí zeptala, zda mají bateriové vozy spalovací motor. Tutéž otázku pak publiku položila i letos, načež se dočkala naprosto stejné - a nutno říci až trochu šokující - odpovědi. Hned 66 procent respondentů se totiž domnívá, že elektromobily mají pod kapotou spalovací jednotku. To je velmi podobné číslo jako výše zmiňovaná část majitelů, kteří už elektromobil znovu nechtějí.
Nejde přitom o jediné zmatení na straně publika, další souvisí s hybridními vozy. Dle 75 procent dotázaných je nutné je dobít, než s nimi lidé mohou vyrazit. To není pravda nikdy, spalovací jednotka může kromě roztáčení kol vyrábět životadárnou energii také pro elektromotor. U tzv. mild a běžných hybridů to pak ani není možné, dobíjet ze sítě lze jen tzv. plug-in hybridy.
Tato odpověď japonskou automobilku zaskočila ještě více než neznalost spojená s bateriovými vozy, přeci jen jde o nejznámějšího výrobce hybridů na světě, který s modelem Prius první generace přišel již v roce 1997. Od té doby se kombinace spalovací a elektrické jednotky dočkala dlouhá řada dalších aut, přičemž globálně má Toyota na kontě již více než 18 milionů vozů. Ani takové množství ale zjevně na osvětu zákaznické obce nestačilo.
Japonci proto dodávají, že přitopí pod kotlem v rámci vzdělávání publika. Na internetu se má objevit série videí zaměřená tímto směrem, jako stěžejnější se však jeví záměr zintenzivnit práci dealerů se zákazníky. Toyota tak nejspíše i v tomto ohledu hodlá kráčet proti proudu, neboť kromě toho, že nehodlá vše sázet jen na ryzí elektromobily, zjevně nechce ani prodejce vyšachovat ze hry. Pokud si přitom většina lidí opravdu myslí, že elektrické vozy pohání spalovací jednotka a elektromotor je jen něco navíc, pak Toyota znovu jedná správně.


Toyota během letošního průzkumu zjistila totéž, co si převážná většina lidí myslela v roce 2019 - tedy že elektromobily jsou poháněné spalovacím motorem. To může vysvětlovat zájem o ně i následné zklamání z nich. Z čeho jsou však Japonci zaskočeni ještě více, jsou neznalosti o hybridech. Těch totiž prodali již 18 milionů exemplářů. Grafika: Toyota
Tato zjištění automobilka zveřejnila v souvislosti s debutem svého nového elektrického SUV nazvaného bZ4X. První dvě písmena přitom odkazují na strategii beyond Zero, a tedy na snahu dosáhnout nulových emisí. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 9 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 3 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 5 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 6 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 8 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 18:38 - pavproch
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus