Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Většina lidí si podle průzkumu myslí, že elektromobily mají spalovací motor, vysvětluje to mnohé
21.11.2021 | Petr Prokopec
A není to jediný pozoruhodný závěr, který přinesl. Zjištěná fakta vnáší více světla jak do překvapivě optimistického postoje některých k elektrickým autům, tak do jejich následného zklamání.
Vedle koronaviru je elektrifikace aut jedním z témat, o nichž se dnes mezi lidmi mluví od rána do večera. Prodeje vozů s elektrickým pohonem to třeba u nás v podstatě nikam neposouvá, jinde ale kvůli velkorysým dotacím rostou, přičemž dost lidí v anketách uvádí, že o koupi takového auta též uvažuje. Pomalu by se tedy mohlo zdát, že masové elektrifikaci nic nestojí v cestě, je ale třeba vzpomenout také na studie, dle kterých už si většina majitelů elektromobilů takové auto znovu koupit nehodlá.
Aktuálně tu máme průzkum Toyoty, který by toto poněkud rozporuplné chování mohl objasnit. Japonská automobilka se totiž již v roce 2019 lidí zeptala, zda mají bateriové vozy spalovací motor. Tutéž otázku pak publiku položila i letos, načež se dočkala naprosto stejné - a nutno říci až trochu šokující - odpovědi. Hned 66 procent respondentů se totiž domnívá, že elektromobily mají pod kapotou spalovací jednotku. To je velmi podobné číslo jako výše zmiňovaná část majitelů, kteří už elektromobil znovu nechtějí.
Nejde přitom o jediné zmatení na straně publika, další souvisí s hybridními vozy. Dle 75 procent dotázaných je nutné je dobít, než s nimi lidé mohou vyrazit. To není pravda nikdy, spalovací jednotka může kromě roztáčení kol vyrábět životadárnou energii také pro elektromotor. U tzv. mild a běžných hybridů to pak ani není možné, dobíjet ze sítě lze jen tzv. plug-in hybridy.
Tato odpověď japonskou automobilku zaskočila ještě více než neznalost spojená s bateriovými vozy, přeci jen jde o nejznámějšího výrobce hybridů na světě, který s modelem Prius první generace přišel již v roce 1997. Od té doby se kombinace spalovací a elektrické jednotky dočkala dlouhá řada dalších aut, přičemž globálně má Toyota na kontě již více než 18 milionů vozů. Ani takové množství ale zjevně na osvětu zákaznické obce nestačilo.
Japonci proto dodávají, že přitopí pod kotlem v rámci vzdělávání publika. Na internetu se má objevit série videí zaměřená tímto směrem, jako stěžejnější se však jeví záměr zintenzivnit práci dealerů se zákazníky. Toyota tak nejspíše i v tomto ohledu hodlá kráčet proti proudu, neboť kromě toho, že nehodlá vše sázet jen na ryzí elektromobily, zjevně nechce ani prodejce vyšachovat ze hry. Pokud si přitom většina lidí opravdu myslí, že elektrické vozy pohání spalovací jednotka a elektromotor je jen něco navíc, pak Toyota znovu jedná správně.
Toyota během letošního průzkumu zjistila totéž, co si převážná většina lidí myslela v roce 2019 - tedy že elektromobily jsou poháněné spalovacím motorem. To může vysvětlovat zájem o ně i následné zklamání z nich. Z čeho jsou však Japonci zaskočeni ještě více, jsou neznalosti o hybridech. Těch totiž prodali již 18 milionů exemplářů. Grafika: Toyota
Tato zjištění automobilka zveřejnila v souvislosti s debutem svého nového elektrického SUV nazvaného bZ4X. První dvě písmena přitom odkazují na strategii beyond Zero, a tedy na snahu dosáhnout nulových emisí. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 8 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 9 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 11 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva