Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka potvrdila, že motory V12 udrží v prodeji i přes nová pravidla EU
27.8.2019 | Petr Prokopec
V záplavě rozpačitých zpráv o budoucnosti automobilového světa tu máme alespoň jednu ryze pozitivní. Dvanáctiválce ze silničních aut nezmizí, minimálně Horacio Pagani je hodlá používat ještě hodně dlouho.
Před několika málo dny jsme si mohli představit nové Pagani Huayra BC Roadster. Stejně jako v případě předchozích modelů italské automobilky bude i tento hypersport pohánět dvanáctiválcový motor od Mercedesu, což je v dnešní době něco neskutečného. S jedním z ideálů mezi pohonnými jednotkami už skončil Mercedes a brzy skončí Audi i BMW. Dalo by se tedy čekat, že podobným směrem se vydá i Pagani, ale nestane se to.
Malá italská automobilka je odhodlána s motorem V12 splnil i emisní normu EU7, což by znamenalo, že s jeho využitím počítá minimálně do roku 2026. Přesné to aktuálně potvrdil i sám její šéf a zakladatel Horacio Pagani - minimálně po dalších 7 let si Pagani s motorem V12 ještě koupíte. Zároveň ale dodal, že firma již nebude odolávat moderním trendům, ale naopak se jim podřídí. Nikoliv však kvůli legislativě.
Jak asi již tušíte, řeč bude o elektrifikaci. Pagani totiž přiznal, že se výrazným způsobem proměnila zákaznická základna. „Na počátku byli našimi klienty hlavně sběratelé aut z Evropy, kterým bylo padesát a více. Nyní ale průměrný věk výrazným způsobem klesl a my máme mladší zákazníky jak v asijsko-pacifickém regionu, tak v Severní Americe, obzvláště pak v Silicon Valley.“ Do budoucna pak omlazení má ještě pokračovat, načež Pagani dodává, že po roce 2025 bude automobilka zcela jiná než nyní. A dost možná se podvolí i dalšímu davu a vyrobí SUV.
„Pokud s ním ovšem budeme muset přijít, bude stát minimálně 3 miliony Eur (cca 78 milionů korun), aby bylo v souladu s naší současnou strategií. Nevím, zda je tu pro takový produkt trh, ale my nebudeme dělat kompromisy. Pokud se na nějakém voze objeví logo Pagani, pak musí jít o výrobek té nejvyšší kvality. S menším okruhem sběratelů jsem to probíral již několikrát,“ dodal šéf automobilky. Přitom zmínil, že pokud nakonec padne kladné rozhodnutí, značka zamíří do skladů Mercedesu, kde sáhne po platformě velkého SUV. Bavíme se však o relativně dlouhodobém výhledu.
Elektrifikace je blíže. Pagani totiž předpokládá, že nástupce modelu Huayra, který je aktuálně znám pod kódovým označením C10, dorazí v roce 2022. A nebude poháněn pouze oním dvanáctiválcem, ale také elektrickým pohonným ústrojím. Obě verze přitom budou sdílet společnou architekturu, ta však nebude ryze identická. Elektrifikace by si totiž měla vyžádat jisté modifikace, nic konkrétního ale momentálně nezaznělo. Byť se dá očekávat, že rozšíření portfolia přinese firmě i nemalé těžkosti stran vykrytí poptávky.
Je totiž třeba si uvědomit, že Italové momentálně vyrábí jen zhruba 40 aut ročně, de facto se tak pohybují někde mezi produkcí Koenigseggu a Bugatti. Přitom produkují jen jeden jediný model, a sice Huayru, jakkoliv se samozřejmě věnují i vykrývání individuálních objednávek na předchozí Zondu. Šéf značky přitom dodává, že minimálně kupé s výklopnými dveřmi by mohlo zůstat tímto způsobem naživu i poté, co dorazí jeho nástupce. Značka tak náhle bude muset produkovat hned tři různá auta, tedy nejvíce ve své historii.
„Podle plánu je Huayra BC Roadster poslední produkční verzí. Nicméně naslouchám i některým soukromým sběratelům, kteří se ptají po zakázkové či limitované edici, jenž velmi pravděpodobně životní cyklus o trochu prodlouží,“ přiznal danou skutečnost Pagani. Zjevně nás tedy čekají ještě zajímavé bratrovražedné souboje, kterých se bude účastnit jak elektrický supersport, tak zejména dva vozy osazené dvanáctiválcem. Kdo by to čekal nyní, natož pak v půlce příští dekády.


Horacio Pagani potvrdil, že jeho firma zůstane věrná dvanáctiválcům minimálně do roku 2026
...se přitom i Huyara dočká prodlouženého životního cyklu, díky řadě zakázkových edic
Kromě toho se automobilka chystá i na elektrifikaci, stejně jako již nevylučuje SUV. Stojí za tím hlavně omlazení její zákaznické základny
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 3 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
před 2 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 3 hodinamiMercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 4 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 5 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva