Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka potvrdila, že motory V12 udrží v prodeji i přes nová pravidla EU
27.8.2019 | Petr Prokopec
V záplavě rozpačitých zpráv o budoucnosti automobilového světa tu máme alespoň jednu ryze pozitivní. Dvanáctiválce ze silničních aut nezmizí, minimálně Horacio Pagani je hodlá používat ještě hodně dlouho.
Před několika málo dny jsme si mohli představit nové Pagani Huayra BC Roadster. Stejně jako v případě předchozích modelů italské automobilky bude i tento hypersport pohánět dvanáctiválcový motor od Mercedesu, což je v dnešní době něco neskutečného. S jedním z ideálů mezi pohonnými jednotkami už skončil Mercedes a brzy skončí Audi i BMW. Dalo by se tedy čekat, že podobným směrem se vydá i Pagani, ale nestane se to.
Malá italská automobilka je odhodlána s motorem V12 splnil i emisní normu EU7, což by znamenalo, že s jeho využitím počítá minimálně do roku 2026. Přesné to aktuálně potvrdil i sám její šéf a zakladatel Horacio Pagani - minimálně po dalších 7 let si Pagani s motorem V12 ještě koupíte. Zároveň ale dodal, že firma již nebude odolávat moderním trendům, ale naopak se jim podřídí. Nikoliv však kvůli legislativě.
Jak asi již tušíte, řeč bude o elektrifikaci. Pagani totiž přiznal, že se výrazným způsobem proměnila zákaznická základna. „Na počátku byli našimi klienty hlavně sběratelé aut z Evropy, kterým bylo padesát a více. Nyní ale průměrný věk výrazným způsobem klesl a my máme mladší zákazníky jak v asijsko-pacifickém regionu, tak v Severní Americe, obzvláště pak v Silicon Valley.“ Do budoucna pak omlazení má ještě pokračovat, načež Pagani dodává, že po roce 2025 bude automobilka zcela jiná než nyní. A dost možná se podvolí i dalšímu davu a vyrobí SUV.
„Pokud s ním ovšem budeme muset přijít, bude stát minimálně 3 miliony Eur (cca 78 milionů korun), aby bylo v souladu s naší současnou strategií. Nevím, zda je tu pro takový produkt trh, ale my nebudeme dělat kompromisy. Pokud se na nějakém voze objeví logo Pagani, pak musí jít o výrobek té nejvyšší kvality. S menším okruhem sběratelů jsem to probíral již několikrát,“ dodal šéf automobilky. Přitom zmínil, že pokud nakonec padne kladné rozhodnutí, značka zamíří do skladů Mercedesu, kde sáhne po platformě velkého SUV. Bavíme se však o relativně dlouhodobém výhledu.
Elektrifikace je blíže. Pagani totiž předpokládá, že nástupce modelu Huayra, který je aktuálně znám pod kódovým označením C10, dorazí v roce 2022. A nebude poháněn pouze oním dvanáctiválcem, ale také elektrickým pohonným ústrojím. Obě verze přitom budou sdílet společnou architekturu, ta však nebude ryze identická. Elektrifikace by si totiž měla vyžádat jisté modifikace, nic konkrétního ale momentálně nezaznělo. Byť se dá očekávat, že rozšíření portfolia přinese firmě i nemalé těžkosti stran vykrytí poptávky.
Je totiž třeba si uvědomit, že Italové momentálně vyrábí jen zhruba 40 aut ročně, de facto se tak pohybují někde mezi produkcí Koenigseggu a Bugatti. Přitom produkují jen jeden jediný model, a sice Huayru, jakkoliv se samozřejmě věnují i vykrývání individuálních objednávek na předchozí Zondu. Šéf značky přitom dodává, že minimálně kupé s výklopnými dveřmi by mohlo zůstat tímto způsobem naživu i poté, co dorazí jeho nástupce. Značka tak náhle bude muset produkovat hned tři různá auta, tedy nejvíce ve své historii.
„Podle plánu je Huayra BC Roadster poslední produkční verzí. Nicméně naslouchám i některým soukromým sběratelům, kteří se ptají po zakázkové či limitované edici, jenž velmi pravděpodobně životní cyklus o trochu prodlouží,“ přiznal danou skutečnost Pagani. Zjevně nás tedy čekají ještě zajímavé bratrovražedné souboje, kterých se bude účastnit jak elektrický supersport, tak zejména dva vozy osazené dvanáctiválcem. Kdo by to čekal nyní, natož pak v půlce příští dekády.

 Horacio Pagani potvrdil, že jeho firma zůstane věrná dvanáctiválcům minimálně do roku 2026
 
...se přitom i Huyara dočká prodlouženého životního cyklu, díky řadě zakázkových edic

 
Kromě toho se automobilka chystá i na elektrifikaci, stejně jako již nevylučuje SUV. Stojí za tím hlavně omlazení její zákaznické základny
Zdroj: Autocar
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 2 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před hodinou
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 2 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 3 hodinami
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 4 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
Živá témata na fóru
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    