Renault Captur dostal výkonnější diesel, 1,5 dCi teď může mít i 110 koní

Francouzský crossover s novým naftovým motorem zvládne stovku za 11 sekund. Spotřeba počítá s nereálně znějícími 3,7 litry na sto kilometrů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Captur dostal výkonnější diesel, 1,5 dCi teď může mít i 110 koní

13.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Captur dostal výkonnější diesel, 1,5 dCi teď může mít i 110 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzský crossover s novým naftovým motorem zvládne stovku za 11 sekund. Spotřeba počítá s nereálně znějícími 3,7 litry na sto kilometrů.

Crossover francouzské automobilky jste si dosud mohli pořídit maximálně se 120 koňmi, za jejichž produkci byl zodpovědný benzinový motor 1,2 TCe. Pokud ovšem řeč přišla na „producenty sazí“, pak k dispozici byl pouze 1,5litrový agregát naladěný na 90 koní. To se ovšem s dneškem mění, neboť Renault pustil do prodeje také Captur osazený motorem Energy dCi 110. Ten přitom již podle názvu slibuje, že přední nápravu bude zásobovat 110 koňmi.

Tato pohonná jednotka je aktuálně k mání v rámci nové limitované edice Pure, která se začala prodávat na domácím trhu. Zatím sice není známo, zda hranice Francie překročí, osud výkonnějšího dieselu je ovšem jasně dán. Objevit by se totiž měl také v motorovém prostoru standardního provedení, a to od druhé úrovně výbavy Zen, za kterou v případě stávajícího agregátu Energy dCi 90 dáte 404 900 Kč.

Českou cenu výkonnějšího provedení prozatím k dispozici nemáme, její nástřel si ovšem můžeme odvodit z rozdílu částek požadovaných za oba dieselové modely ve Francii. Ten méně potentní vychází na 18 500 EUR (cca 511 100 Kč), zatímco za 110 koní dáte 21 600 EUR (596 700 Kč), tedy o nějakých 86 tisíc korun více. To je hodně velký rozdíl, ale budiž - na tuzemském trhu by tato verze mohla startovat na sumě okolo 480 tisíc korun.

Upřesnění necháme na českém zastoupení, přičemž na oficiální částku snad nebudeme muset dlouho čekat. My se mezitím přesuneme k technickým datům, které kromě výkonu 110 koní počítají s točivým momentem 260 Nm. Stovku by přitom Captur s tímto motorem měl zdolat za 11 sekundy, tedy o více než dvě sekundy rychleji než ten méně výkonný. Spotřeba pak lehce narostla o jedno deci na 3,7 l/100 km.

Asi není třeba zmiňovat, že daný údaj bude ve skutečném světě dosažitelný jen obtížně, proto raději zamíříme k oné edici Pure. Ta bude k mání pouze v tisíci exemplářích, přičemž každý z nich dostane specifický polep střechy či krytů zpětných zrcátek. Chybět nebudou plaketky s označením edice, sáhnout pak můžete i po šedé barvě Cassiopée Grey, s nímž je spárována černě lakovaná střecha.

Uvnitř je k dispozici dvoubarevné kožené čalounění, se kterým jsou spojeny exkluzivní koberečky, unikátní ozdobné prahové lišty a výbava Intens. Ta mimo jiné zahrnuje vyhřívaná přední sedadla či paket Techno, do kterého spadá multimediální systém R-Link a zpětná kamera. Ceny startují na sumě 23 800 Eur (657 500 Kč), za což dostáváte motor 1,2 TCe. Sáhnout ale můžete i po obou variantách dieselu.


Renault Captur dostal výkonnější diesel, 1,5 dCi teď může mít i 110 koní - 1 - Renault Captur Pure 01Renault Captur dostal výkonnější diesel, 1,5 dCi teď může mít i 110 koní - 2 - Renault Captur Pure 02Renault Captur dostal výkonnější diesel, 1,5 dCi teď může mít i 110 koní - 3 - Renault Captur Pure 03Renault Captur dostal výkonnější diesel, 1,5 dCi teď může mít i 110 koní - 4 - Renault Captur Pure 04Renault Captur dostal výkonnější diesel, 1,5 dCi teď může mít i 110 koní - 5 - Renault Captur Pure 05Renault Captur dostal výkonnější diesel, 1,5 dCi teď může mít i 110 koní - 6 - Renault Captur Pure 06Renault Captur dostal výkonnější diesel, 1,5 dCi teď může mít i 110 koní - 7 - Renault Captur Pure 07Renault Captur dostal výkonnější diesel, 1,5 dCi teď může mít i 110 koní - 8 - Renault Captur Pure 08
Renault Captur je nově k dispozici nejen s výkonnějším dieselem, ale také jako limitovaná edice Pure, jež přináší pár exkluzivních prvků výbavy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.