Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio Estate 2013 míří do prodeje, máme nové fotky i detaily
15.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské kombi zvenčí sází na dramatickou stylizaci. Uvnitř nabízí velkorysou kapacitu zavazadelníku, pod kapotou pak úsporné motory.
Již zhruba za měsíc odstartuje ve Francii prodej nového Renaultu Clio Estate. Automobilka tak aktuálně představila novou sadu fotek, s níž přicházejí i nová data, která se přitom netýkají jen motorů, ale hlavně zcela protilehlé oblasti. Tedy zavazadlového prostoru, který oproti hatchbacku o poznání narostl. Renault totiž protáhl zadní převis (a s ním i délku vozu na 4 267 mm), díky čemuž zavazadelník nabobtnal z 300 na 443 l (85 litrů z této kapacity se nachází pod dvojitým krytem). Pokud navíc sklopíte zadní dělená opěradla, máte k dispozici 1 380 l. Podlaha přitom zůstává zcela rovná.
V rámci motorového prostoru se prozatím počítá jen se třemi pohonnými jednotkami. V případě benzinových agregátů je základem přeplňovaný tříválec 0,9 TCe o výkonu 90 koní, s nímž by měla být spojena spotřeba 4,5 l/100 km. Jak jsme si však řekli již během testu pětidveřového hatchbacku, dané hodnoty lze dosáhnout jen s velkým sebezapřením v laboratorních podmínkách. Rozhodně však s tak nízkou žíznivostí nepočítejte, pokud Clio Estate (do ČR možná vůz dorazí jako Grandtour nebo Kombi) naložíte až po střechu.
Dalším motorem v řadě je pak nový přeplňovaný čtyřválec 1,2 TCe, jehož 120 koní bude na přední kola přenášet dvouspojková automatická převodovka EDC. Ta by v budoucnu měla být k mání i pro zatím jediný nabízený turbodiesel, motor 1,5 dCi naladěný na 90 koní. Aktuálně si však milovníka nafty můžete pořídit pouze s manuálem, s nímž dosahuje spotřeby 3,2 l/100 km. I když i zde bude realita zřejmě o trochu vyšší, a to i přes přítomnost standardního systému start/stop.
V rámci výbavy se pak očekává kopírování nabídky hatchbacku. Což znamená tři úrovně (Authentique, Expression a Dynamique), otázkou je ale cenová politika. Nedávno uvedený model Fluence totiž dorazil hned se třemi cenami, zatímco u hatchbacku aktuálně evidujeme pouze jedinou sumu za daný motor a výbavu. Dá se ale předpokládat, že do konce března Renault vše upřesní.







































Nový Renault Clio Estate nabízí zvenčí dramatický design, uvnitř pak kapacitu zavazadelníku až 1 380 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 11 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejčtenější články
Šéf VW vydal varování pro akcionáře, chce udělat to poslední, co teď automobilka skutečně potřebuje
19.5.2025Tahle flotila nových policejních aut zločincům strach asi nenažene, v místě svého působení ale dává jistý smysl
19.5.2025Nový šéf Nissanu zkouší hodit vinu za současnou krizi firmy na Carlose Ghosna, baští mu to jen lidé bez špetky kritického uvažování
19.5.2025Jeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval za dvojnásobek, aby ho sešrotoval, nyní se prodává za miliony
19.5.2025Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
19.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva