Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio Estate 2013 míří do prodeje, máme nové fotky i detaily
15.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské kombi zvenčí sází na dramatickou stylizaci. Uvnitř nabízí velkorysou kapacitu zavazadelníku, pod kapotou pak úsporné motory.
Již zhruba za měsíc odstartuje ve Francii prodej nového Renaultu Clio Estate. Automobilka tak aktuálně představila novou sadu fotek, s níž přicházejí i nová data, která se přitom netýkají jen motorů, ale hlavně zcela protilehlé oblasti. Tedy zavazadlového prostoru, který oproti hatchbacku o poznání narostl. Renault totiž protáhl zadní převis (a s ním i délku vozu na 4 267 mm), díky čemuž zavazadelník nabobtnal z 300 na 443 l (85 litrů z této kapacity se nachází pod dvojitým krytem). Pokud navíc sklopíte zadní dělená opěradla, máte k dispozici 1 380 l. Podlaha přitom zůstává zcela rovná.
V rámci motorového prostoru se prozatím počítá jen se třemi pohonnými jednotkami. V případě benzinových agregátů je základem přeplňovaný tříválec 0,9 TCe o výkonu 90 koní, s nímž by měla být spojena spotřeba 4,5 l/100 km. Jak jsme si však řekli již během testu pětidveřového hatchbacku, dané hodnoty lze dosáhnout jen s velkým sebezapřením v laboratorních podmínkách. Rozhodně však s tak nízkou žíznivostí nepočítejte, pokud Clio Estate (do ČR možná vůz dorazí jako Grandtour nebo Kombi) naložíte až po střechu.
Dalším motorem v řadě je pak nový přeplňovaný čtyřválec 1,2 TCe, jehož 120 koní bude na přední kola přenášet dvouspojková automatická převodovka EDC. Ta by v budoucnu měla být k mání i pro zatím jediný nabízený turbodiesel, motor 1,5 dCi naladěný na 90 koní. Aktuálně si však milovníka nafty můžete pořídit pouze s manuálem, s nímž dosahuje spotřeby 3,2 l/100 km. I když i zde bude realita zřejmě o trochu vyšší, a to i přes přítomnost standardního systému start/stop.
V rámci výbavy se pak očekává kopírování nabídky hatchbacku. Což znamená tři úrovně (Authentique, Expression a Dynamique), otázkou je ale cenová politika. Nedávno uvedený model Fluence totiž dorazil hned se třemi cenami, zatímco u hatchbacku aktuálně evidujeme pouze jedinou sumu za daný motor a výbavu. Dá se ale předpokládat, že do konce března Renault vše upřesní.







































Nový Renault Clio Estate nabízí zvenčí dramatický design, uvnitř pak kapacitu zavazadelníku až 1 380 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
včeraPři hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025Muž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025
Nejnovější články
Zaříznutý bestseller Fordu už dnes koupíte jen jako ojetinu, i pár let starý najednou stojí pakatel
před 8 hodinamiBohatý kupec supersportu pro vyvolené se asi zděsil toho, co sám stvořil, prodal ho po prvním dni na okruhu a 106 ujetých km
před 9 hodinamiJak reálně fungují levná auta slavných značek, která se mimo EU prodávají hluboko pod 200 tisíc Kč? Tento Nissan stojí 150
před 11 hodinamiMercedes musí spolknout další fiasko, jeho nový vrcholný supersport je o sekundu na kolo pomalejší než předchůdce
včeraMajitelé Tesel doplácí na změnu vnímání automobilky, tohle sotva jeté auto ztratilo přes polovinu ceny za rok a půl
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.14. 00:56 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 08.13. 23:08 - M.Z.
- Hlavní silnice v zahraničí 08.13. 20:50 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.13. 14:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.11. 23:04 - delphin
- Pneu koutek 08.11. 21:13 - M.Z.
- Toyota obecně 08.10. 10:06 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.10. 01:06 - Truck Daškam