Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Initiale Paris Concept je vážně budoucí Espace, inspiroval se v letectví
10.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Renault Initiale Paris se po předchozích poodhalení kompletně představil ve Frankfurtu. Je inspirován letadly a Paříží.
Renault Espace kdysi založil zcela novou kategorii automobilů. Dnes je tu s námi jeho čtvrtá generace a ta pátá se právě představuje probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu. Říká si Initiale Paris Concept a je jakýmsi mixem SUV a MPV. Před několika dny jsme tu měli jakousi neoficiální ochutnávku, nyní přinášíme více informací, více fotek a také jedno video.
Renault Initiale Paris Concept je šestým ze série konceptů, kterou odstartoval před několika lety menší DeZir. Následoval jejCaptur, R-Space, Frenzy, Twin'Z a TwinRun. Poslední je Initiale Paris, který má v šestici rozličně pojatých studií symbolizovat rodinu.
Tým designérů v čele s Laurensem van der Ackerem vytvořil vůz, který v sobě spojuje „vitalitu sedanu, charakter SUV a prostornost MPV”, jak říká tisková zpráva. Fialová barva má jméno Amethyst. Zadní boční okna mají působit dojmem ocasu letadla, což ještě podporují elektronicky řízené aerodynamické klapky. Šestiúhelníkový vzor na přední masce, dveřích a kolech má připomínat dominantu Paříže - Eiffelovu věž. Střecha z hliníku a plexiskla zase vytváří mapu francouzské metropole. Předním světlometům dominují „závorky” z diod denního svícení a zpětná zrcátka nahrazují kamery.
Dovnitř se nastupuje pomocí dvou párů dveří, které se otevírají proti sobě a postrádají B-sloupek. I uvnitř se opakuje letecký motiv - sedadla, volič převodovky i středový tunel jsou inspirovány letadly. Sedadla v první a druhé řadě jsou od sebe oddělena a jsou upevněna na středovém tunelu, působí tak, jako by se vznášela nad podlahou ze dřeva a hliníku.
Třetí řadu sedadel je možno částečně nebo zcela sklopit do podlahy zavazadelníku. Je tvořena několika samostatnými částmi, které tak můžou být buď trojmístou lavicí, dvěma místy s loketní opěrkou nebo třeba dekorativní vlnou.
Interiérové obložení také kombinuje ořechové dřevo a broušený hliník. Podobně jako sedadla, i ona budí dojem, že se v autě vznáší. Ve středové konzole jsou dva displeje, které zobrazují kromě klasických údajů také informace o zajímavých místech, kolem kterých zrovna projíždíte.
O ozvučení interiéru se postarala firma Bose, která vytvořila audiosystém na míru. Ten se skládá ze 30 reproduktorů a 2 subwooferů - jeden je pod palubní deskou a druhý je v pátých dveřích. Reproduktory jsou dokonce vestavěny i do hlavových opěrek. O zesílení zvuku se stará dvanáctikanálový digitální zesilovač a digitální zvukový procesor upravuje zvuk tak, aby každý pasažér slyšel hudbu ve formátu Surround Sound 5.1.
S délkou 4,85 m je Initiale Paris Concept zhruba stejně dlouhý, jako současný Espace, avšak má vážit o nezanedbatelných 250 kg méně. Oproti designu je technika Renaultu Initiale Paris Concept překvapivě přízemní - dvakrát přeplňovaný turbodiesel o výkonu 130 koní a 400 Nm pohání nejspíš přední kola přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku, ovládanou technologií shift-by-wire, vypůjčenou z Formule 1.
Zda se právě pohonný systém dostane do sériového Espace, nevíme, avšak chtít mapu Paříže ve střeše by bylo přinejmenším bláhové...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu














Napůl svérázný koncept Renaultu in natura na německé půdě
























Nový Renault Espace bude vycházet z konceptu Initiale Paris, mapu Paříže na střeše však bude mít těžko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 10 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 10 hodinami
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
včera
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
včera
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
včera
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.26. 20:43 - M.Z.
- BMW Divize 12.26. 19:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
