Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Initiale Paris Concept je vážně budoucí Espace, inspiroval se v letectví
10.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Renault Initiale Paris se po předchozích poodhalení kompletně představil ve Frankfurtu. Je inspirován letadly a Paříží.
Renault Espace kdysi založil zcela novou kategorii automobilů. Dnes je tu s námi jeho čtvrtá generace a ta pátá se právě představuje probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu. Říká si Initiale Paris Concept a je jakýmsi mixem SUV a MPV. Před několika dny jsme tu měli jakousi neoficiální ochutnávku, nyní přinášíme více informací, více fotek a také jedno video.
Renault Initiale Paris Concept je šestým ze série konceptů, kterou odstartoval před několika lety menší DeZir. Následoval jejCaptur, R-Space, Frenzy, Twin'Z a TwinRun. Poslední je Initiale Paris, který má v šestici rozličně pojatých studií symbolizovat rodinu.
Tým designérů v čele s Laurensem van der Ackerem vytvořil vůz, který v sobě spojuje „vitalitu sedanu, charakter SUV a prostornost MPV”, jak říká tisková zpráva. Fialová barva má jméno Amethyst. Zadní boční okna mají působit dojmem ocasu letadla, což ještě podporují elektronicky řízené aerodynamické klapky. Šestiúhelníkový vzor na přední masce, dveřích a kolech má připomínat dominantu Paříže - Eiffelovu věž. Střecha z hliníku a plexiskla zase vytváří mapu francouzské metropole. Předním světlometům dominují „závorky” z diod denního svícení a zpětná zrcátka nahrazují kamery.
Dovnitř se nastupuje pomocí dvou párů dveří, které se otevírají proti sobě a postrádají B-sloupek. I uvnitř se opakuje letecký motiv - sedadla, volič převodovky i středový tunel jsou inspirovány letadly. Sedadla v první a druhé řadě jsou od sebe oddělena a jsou upevněna na středovém tunelu, působí tak, jako by se vznášela nad podlahou ze dřeva a hliníku.
Třetí řadu sedadel je možno částečně nebo zcela sklopit do podlahy zavazadelníku. Je tvořena několika samostatnými částmi, které tak můžou být buď trojmístou lavicí, dvěma místy s loketní opěrkou nebo třeba dekorativní vlnou.
Interiérové obložení také kombinuje ořechové dřevo a broušený hliník. Podobně jako sedadla, i ona budí dojem, že se v autě vznáší. Ve středové konzole jsou dva displeje, které zobrazují kromě klasických údajů také informace o zajímavých místech, kolem kterých zrovna projíždíte.
O ozvučení interiéru se postarala firma Bose, která vytvořila audiosystém na míru. Ten se skládá ze 30 reproduktorů a 2 subwooferů - jeden je pod palubní deskou a druhý je v pátých dveřích. Reproduktory jsou dokonce vestavěny i do hlavových opěrek. O zesílení zvuku se stará dvanáctikanálový digitální zesilovač a digitální zvukový procesor upravuje zvuk tak, aby každý pasažér slyšel hudbu ve formátu Surround Sound 5.1.
S délkou 4,85 m je Initiale Paris Concept zhruba stejně dlouhý, jako současný Espace, avšak má vážit o nezanedbatelných 250 kg méně. Oproti designu je technika Renaultu Initiale Paris Concept překvapivě přízemní - dvakrát přeplňovaný turbodiesel o výkonu 130 koní a 400 Nm pohání nejspíš přední kola přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku, ovládanou technologií shift-by-wire, vypůjčenou z Formule 1.
Zda se právě pohonný systém dostane do sériového Espace, nevíme, avšak chtít mapu Paříže ve střeše by bylo přinejmenším bláhové...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu














Napůl svérázný koncept Renaultu in natura na německé půdě
Nový Renault Espace bude vycházet z konceptu Initiale Paris, mapu Paříže na střeše však bude mít těžko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 4 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 8 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva