Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Kadjar je venku, vypadá jako přerostlý Captur
2.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Renault zkřížil menší SUV Captur s druhou generací Nissanu Qashqai. Výsledkem je dojná kráva, která půjde v létě do prodeje.
Prodejní trendy posledních let asi netřeba nějak speciálně představovat, koneckonců se o nich zmiňujeme pomalu v každém druhém článku. Pokud jste se ovšem teprve nyní vrátili z pustého ostrova nebo hluboké jeskyně, stačí, abyste věděli, že zákazníci dnes touží především po crossoverech a SUV. Vědoma si je toho i francouzská automobilka Renault, jejíž model Captur se stal nejprodávanějším modelem dané kategorii a takovou Dacii Duster si dokonce loni pořídilo téměř 400 tisíc zákazníků.
Mimo to je tu pak Nissan Qashqai, který de facto stál na začátku obliby modelů s vyšší stavbou karoserie a terénními ambicemi. Francouzi však kupodivu nevyužili japonského technologického základu, na kterém by vybudovali svou verzi. Tedy až doposud, neboť aktuálně byl virtuálně odhalen nový Renault Kadjar. Za podivně znějícím názvem se skrývá v první části obdiv ke čtyřkolkám, zatímco druhá část odkazuje na agilitu a snadnou ovladatelnost.
Ačkoliv automobilka dnes pustila do světa první fotografie, po technické stránce mnoho informací prozrazeno nebylo. Na detaily si sice nejspíše budeme muset počkat až do zahájení březnového autosalonu v Ženevě, již nyní jsou ovšem některá fakta jasná. Jelikož totiž Kadjar sdílí řadu dílů s druhou generací Nissanu Qashqai, najdeme také pod jeho karoserií modulární platformu CMF.
Očekávat se tedy dá pohon předních či všech čtyř kol, zatímco v motorovém prostoru se usadí 1,5litrový nebo 1,6litrový turbodiesel a benzinová přeplňovaná jedna-dvojka či jedna šestka, i když ta je zatím s otazníkem. Počítat tedy můžeme se škálou výkonů od 115 do 163 koní, jejichž přenos dostanou na starost šestistupňová manuální převodovka nebo automat Xtronic alias CVT.
Oproti dárcovskému vozu pak Kadjar v rámci venkovních dimenzí poněkud narostl, což je dáno extravagantním designem, který jakoby vypadl z oka menšímu modelu Captur. Čest tedy máme 4,45metrovou délkou, 1,84metrovou šířkou a 1,6metrovou výškou, rozvor počítající s 2 646 milimetry mezi nápravami ale nejspíše zůstane zachován. Dále víme, že Kadjar se bude pyšnit 190milimetrovou světlou výškou a nabídne 18stupňový nájezdový úhel vpředu a 25stupňový vzadu.
S odkazem na onu agilitu, jež je obsažena v názvu modelu, pak můžeme zmínit ještě průměr otáčení, který počítá s 10,72 metry, zatímco v případě venkovního designu se zaměříme hlavně na čelní světla. Ta jsou tvořena dvěma ledkovými modelu Pure Vision, přičemž Renault jejich účinek přirovnává ke slunečním paprskům a zároveň zmiňuje, že jsou o 20 procent lepší než halogeny, což zlepšuje pohyb po setmění. Výstavní verze byla osazena 19palcovými litými koly, základem ovšem budou ocelové šestnáctky.
Uvnitř lze pak lze počítat s objemem zavazadelníku 472 l, dalších třicet litrů ovšem najdeme v různých přihrádkách a schránkách napříč interiérem. Po stránce výbavy bude již u nejlevnějšího modelu standardem klimatizace, vyšší úrovně dorazí kupříkladu se zpětnou kamerou, parkovacím asistentem nebo multimediálním systém R-Link 2. Na ohlášení cen je ale prozatím ještě brzy, ceník srovnatelného Nissanu ale zřejmě bude dobrým vodítkem.
Veškerá další fakta jsou aktuálně zahalena tajemstvím, dost možná však Francouzi některé parametry publikují dříve než v Ženevě. My tak prozatím můžeme dodat pouze tolik, že prodej by měl začít v létě, přičemž modely pro Evropu se budou montovat ve Španělsku. Mimo to ale Renault přijde i s verzí pro čínský trh.



























Nový Renault Kadjar se nám zatím více odhalil po vizuální, než po faktické stránce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 6 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 8 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 11 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
dnes
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha