Renault Mégane Grandtour GT 220: kombi RS tak trochu podruhé

Francouzský kombík dostane vedle vyššího výkonu podvozek naladěný Renaultsportem a pneumatiky z ostrého hatchbacku Mégane RS.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Mégane Grandtour GT 220: kombi RS tak trochu podruhé

21.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Mégane Grandtour GT 220: kombi RS tak trochu podruhé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzský kombík dostane vedle vyššího výkonu podvozek naladěný Renaultsportem a pneumatiky z ostrého hatchbacku Mégane RS.

Na pařížském autosalonu si u nás Renault trochu rozlil polívčičku. Podle oznámení francouzské značky by totiž příští Clio RS mělo dorazit pouze s automatickou převodovkou a turbomotorem. Pod tím si samozřejmě lze představit vysoký výkon, nízkou normovanou spotřebu i možnost zásahu širší cílové skupiny, puristické sportovní vlastnosti však budou degradovány na minimum. Finální verdikt vyřkneme samozřejmě až po testu, vzhledem k oficiálně oznámenému úmyslu postavit Clio Estate RS ale zázraky čekat nelze - tohle auto prostě zamíří úplně jinam než kam patřilo dosud.

Teď tu máme limitovanou edici Mégane Grandtour GT 220, o té ale lze smýšlet alespoň o něco pozitivněji. RS si neříká, i když část komponentů této verze používá, u Měganu je beztak dávno standardem dvoulitrové turbo a přenos výkonu má na starosti šestistupňový manuál. Jako GT, možnosti navíc, proč ne?

Oproti standardním verzím, které podle daného trhu dosahují síly 180 či 190 koní, produkuje dvoulitrový motor s přeplňováním 220 koní a 340 Nm točivého momentu. Zrychlení či nejvyšší rychlost limitované edice oznámeny nebyly (stejně jako předpokládaný počet kusů, které budou vyrobeny), průměrnou spotřebou 7,3 l/100 km se ovšem Renault neopomněl pochlubit.

Stejně tak nechybí v tiskovém prohlášení oznámení o dynamicky naladěném podvozku a odlišně kalibrovaném posilovači elektrického řízení, které má na starosti oddělení Renaulsportu. Z modelu Mégane RS pak pocházejí vysokorychlostní pneumatiky, které obouvají 18palcové lité disky Serdard.

Po stránce vzhledové pak novinka dostane celou řadu černých detailů, jež se týkají zadního difuzoru, střešních ližin i otvorů v čelním nárazníku a masce. Nechybí ani znaky GT 220, které se objevují také v interiéru. A to vedle ocelové hlavice řadicí páky.

Prodej začne příští měsíc ve Francii a následně by se měl rozšířit pouze na 11 světových trhů od Evropy až po Japonsko. Bohužel zatím nemáme zprávy o tom, zda je mezi vybranými lokalitami také Česká republika. Neznámá je pak i cena. To všechno se ale časem dozvíme.


Renault Mégane Grandtour GT 220: kombi RS tak trochu podruhé - 1 - Renault Megane Grandtour GT 220 01Renault Mégane Grandtour GT 220: kombi RS tak trochu podruhé - 2 - Renault Megane Grandtour GT 220 02Renault Mégane Grandtour GT 220: kombi RS tak trochu podruhé - 3 - Renault Megane Grandtour GT 220 03Renault Mégane Grandtour GT 220: kombi RS tak trochu podruhé - 4 - Renault Megane Grandtour GT 220 04Renault Mégane Grandtour GT 220: kombi RS tak trochu podruhé - 5 - Renault Megane Grandtour GT 220 05Renault Mégane Grandtour GT 220: kombi RS tak trochu podruhé - 6 - Renault Megane Grandtour GT 220 06Renault Mégane Grandtour GT 220: kombi RS tak trochu podruhé - 7 - Renault Megane Grandtour GT 220 07
Renault Mégane Grandtour GT 220 nabídne kromě dynamicky naladěného podvozku a řízení také výkon 220 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.