Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce Phantom 2017: nová generace se prý nechá inspirovat BMW i3
15.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ač se to zdá nemožné, ohromná limuzína se možná shlédne v elektrickém prckovi. Okopírovat by totiž měla karbonovou karoserii a separátní šasí.
Britská automobilka s dvojitým „R“ ve znaku nepatří mezi ty značky, jež by nás dennodenně zásobovaly desítkami novinek. Spíše naopak, tiskovou zprávu aby člověk pohledal. Pro tento týden se však s informacemi roztrhl pytel - nejprve jsme tu měli představení limitované edice Waterspeed Collection, poté jsme sepsali zprávu o chystaném SUV. V něm jsme přitom zlehka naťukli novou generaci Rolls-Royce Phantom, přičemž jsme uvedli, že dorazit by měla až za nějaké tři roky. To se sice zákazníkům může zdát jako enormně dlouhá doba, pro automobilku je však nejvyšší čas, aby pořádně šlápla do vývoje.
Zahájení prací nyní potvrdil šéfdesignér značky Giles Taylor, který uvedl, že jeho tým již začal pracovat na prvotních skicách. Mimo to je pak zvažována architektura, v tomto směru však ještě nepadlo finální rozhodnutí. Ve hře jsou dvě možnosti, přičemž první je evoluční verze stávajícího hliníkového samonosného rámu. Kromě toho však mateřské BMW zvažuje, že nový Phantom by vznikl přesně podle receptu elektromobilu i3 - dostal by tedy karbonovou karoserii sedící na separátním hliníkovém šasí.
Pokud ovšem bude upřednostněna druhá varianta, pak má mnichovská automobilka docela problém. Již nyní totiž sotva stíhá uspokojit poptávku po modelu i3, od podzimu pak navíc bude muset uspokojit i zákazníky hybridního sporťáku i8. V kombinaci s produkcí Rolls-Royce Phantom by tak musela přádelna karbonových vláken přidat minimálně jednu směnu. Zvláště, když Britové zvažují rozšíření portfolia.
Separátní šasí by totiž automobilce umožnilo stejnou variabilitu, s jakou byly vyráběny vozy na počátku minulého století. Shodný mechanický základ by přitom stále udržel náklady na uzdě. Navíc tu máme sekundární bonus v podobě snížení hmotnosti, což by následně zlepšilo jízdní dynamiku a snížilo spotřebu. V tomto směru lze ostatně počítat s podanou pomocnou rukou v podobě plug-in hybridu, třebaže ta bude hlavně papírová.
Zatímco tato alternativní verze již byla stoprocentně schválena a do produkce dorazí společně se standardním dvanáctiválcovým modelem, elektromobilu se od britské značky hned tak nedočkáme. Reakce zákazníků na koncept 102EX totiž byly rozporuplné a spíše negativní než pozitivní. Proto prozatím zůstane jen u jednoho testovacího exempláře.
Jen u těchto změn však Rolls-Royce nezůstane. Taylor totiž dodal, že mimo ně plánuje také odklon od stávajícího designu. Zachován zůstane víceméně jen zadní sloupek, který ukrývá cestující a nabízí jim tak nesrovnatelné soukromí. Jinak prý bude novinka méně formální, přestože má zároveň nabídnout větší charisma a větší vyhraněnost vůči zbytku světa. Uvidíme tedy v následujících měsících, s čím budeme mít v budoucnu tu čest.






Současné generaci Rolls-Royce Phantom zjevně podle šéfdesignéra značky chybí charisma. Nástupce by jím tedy měl hojně oplývat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 3 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 9 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 2 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 3 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 6 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha