Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruská Škoda Octavia RS se prodává stále levněji, oproti té české stojí skoro třetinu
27.12.2020 | Petr Prokopec
Univerzální a výkonné auto je v dnešní době receptem na úspěch, a tak není divu, že Škoda Octavia RS na trhu boduje. Rusové něco podobného nabízí v menším v podobě Lady Vesta Sport a nabízí ji stále levněji.
Lada od loňského roku prodává model Vesta Sport. Zpočátku se mluvilo o tom, že by její výroba či dostupnost mohla být uměle omezena, což by cenu tlačilo výše, nakonec se ale děje pravý opak. Vesta Sport je k dispozici komukoli a její cena je stále atraktivnější. V tuto chvíli je Rusům k dispozici za 1 039 900 rublů, tedy asi 300 tisíc Kč. Když se přitom začala prodávat, stála v přepočtu 350 tisíc Kč. I tehdy šlo o velmi výhodnou nabídku, natož pak nyní.
Pravda, na poměry Lady to není vyloženě láce, oproti základnímu sedanu je to asi o 110 tisíc víc, na druhou stranu ale mohou počítat s docela jiným autem. Vůz se dočkal více než 200 modifikací, které AvtoVAZ u „ruské Octavie RS“ provedl. A i když vedle Octavie RS nejde o zcela srovnatelné auto, je mu vlastní stejný ideový základ a k mání je vedle ní skutečně za pakatel - ostrou Octavii dnes za méně než 889 900 Kč nekoupíte, to je skoro třikrát víc.
Za takové peníze je to skutečně velmi zajímavá nabídka. Zvenčí se Vesta Sport vůči základu liší originálními nárazníky, kdy ten přední doplňuje nízko zavěšený spoiler a ten zadní atrapa difuzoru. Dále dorazily specifické boční prahy a na ně navazující nafouklejší přední blatníky, pod nimiž se stejně jako pod těmi zadními skrývají 17palcová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 205/50. Za nimi pak nalezneme silnější kotoučové brzdy, v každém rohu navíc nechybí ani tužší tlumiče. Samotný podvozek pak klesl k zemi o 31 milimetrů.
Zmínit lze dále překalibrování stabilizačního systému, jenž odpovídá posilám pod kapotou. Vesta Sport sice stejně jako běžnější verze počítá s 1,8litrovým atmosférickým čtyřválcem, jeho výkon však narostl ze 122 na 145 koní a točivý moment ze 170 na 184 Nm. Veškerý potenciál motoru míří skrze pětistupňový manuál na přední kola, sprint pak sportovní verze zvládne za 9,6 sekundy a maximálně pokoří 193 km/h. V prvém případě jde o zlepšení o 0,6 sekundy, ve druhém o 7 km/h.
Uvnitř je možné počítat se sportovními sedadly s navýšenou boční oporou, zatímco volant a hlavice řadicí páky byly obšity umělou kůží a dveřní panely zdobí imitace karbonu. Mimo to se kabina pyšní černým stropem, se kterým ideálně kontrastují červené doplňky - ty přitom nespočívají jen v plátech Alcantary na sedadlech, ale také třeba v proužku na volantu ukazujícím centrální pozici nebo v červeném podvsícení přístrojového štítu, klik dveří a sady pedálů.
Zákazníci mohou volit mezi verzí Luxe za oněch 1 039 900 RUB, která zahrnuje vše již zmíněné, stejně jako klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, tempomat, světlený a dešťový senzor. Paket Multimedia pak na palubu přivádí i navigaci, zpětnou kameru či vyhřívané čelní okno a cenu zvedá jen na 1 075 900 rublů (311 000 Kč). Máme pocit, že něco takového by se i u nás prodávalo velmi dobře, Lada ale bohužel trhy EU opustila.
































Lada Vesta Sport je skutečně jen variací na Škodu Octavia RS, představte si ale, že taková auta si za základní cenu českého stroje můžete koupit tři - se 145 koňmi a skoro plnou polní. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 3 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 2 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 3 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 4 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 5 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva