Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Toledo 2012: koncept nové generace oficiálně
2.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Po včerejším úniku prvních snímků a specifikací „konceptu” nového Toleda tu máme... vlastně jen pár lepších fotek. Ostatní jsme věděli předem.
Velmi neradi se opakujeme, ale v tomto případě nemůžeme jinak. Již včera jsme vám totiž nabídli první uniklé snímky a specifikace nového Seatu Toledo a dnešní oficiální odhalení přináší jen kvalitnější pohled na zevnějšek i vnitřek této španělské novinky.
Máme-li zopakovat to nejpodstatnější, pak je třeba říci, že jméno Toledo se do nabídky Seatu vrátí po krátké přestávce, po kterou již nebyl nabízen poslední, tvary své karoserie dosti neortodoxní model nižší střední třídy. Novinka se pokusí zákazníky získat jinak a nabídne v celku i v detailech mnohem konzervativněji střiženou tříprostorovou karoserii.
Vůz si zatím říká koncept, nemůže být ale žádných pochyb o tom, že jde prakticky hotové sériové auto, které jen těžko dozná zásadnějších vizuálních změn. Natož aby Seat váhal nad tím, zda jej vůbec začne vyrábět. S délkou 4 480 mm, šířkou 1 693 mm a rozvorem 2 600 mm půjde o model, který bude v některých ohledech větší a v jiných menší než vozy nižší střední třídy a pokusí se tak nabídnout cosi jako velké auto na malých základech.
V detailech se sice Toledo podobá většímu Exeu, svým pojetím a základním střihem karoserie je ale očividně jen mírně upraveným konceptem Škoda Mission L představeným loni ve Frankfurtu. Ostatně i výše zmíněné parametry to dokládají - délka auta je na milimetr stejná a velmi podobné jsou i dispozice vnitřku.
Interiér je totiž svou základní architekturou rovněž blízký tomu z loňské novinky škodovky, navíc i z něj čiší fakt, že Toledo může do výroby zamířit klidně zítra. Automobilka dále dodává, že zavazadelník nabídne více než 500 litrů prostoru pro co si jen zamanete.
Naše zdroje se liší v tom, jakých technických základů vůz využije. Někteří na základě proklamací Seatu o použití nejmodernější techniky VW usuzují na platformu MQB, podle nás je to ale dosti nepravděpodobné. Toledo má být stejně jako evropská Škoda Rapid (nebo jak se sériový Mission L bude jmenovat) levným autem a to nahrává spíše použití starší techniky. Mnohem pravděpodobnější se tak jeví zvěsti o využití koncernové platformy „AO-plus”, což je zatím neznámým způsobem vylepšená platforma „AO-entry”, kterou používá třeba indická Škoda Rapid. Mezi motory nelze očekávat nic překvapivého, menší koncernové čtyřválce TSI a TDI to jistí.
Už včera jsme položili otázku, co může odhalení konceptu Toleda znamenat pro budoucnost sériového Rapidu a nastínili i to, že bychom se jej mohli dočkat rovněž v Ženevě. Nic nového se nám od té chvíle na toto téma zjistit nepodařilo, zdá se to ale být rozumným východiskem - když by Škoda nepředstavila Rapid příští týden, pak by to musela učinit mimo velký autosalon, neboť na podzim je plánována premiéra produkčního Toleda a to by se stejné střiženou škodovkou mediální prostor jistě sdílet nechtělo. Základní cena Toleda ve Španělsku by se po uvedení na trh na sklonku letošního měla pohybovat okolo 13 500 Eur, tedy asi 340 000 Kč, což je ostatně i přibližná očekávaná cenovka pro místní Rapid.
Více se určitě ještě dozvíme. Sledujte naše takřka nepřetržité zpravodajstí o ženevských novinkách a nic vám dozajista neuteče.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
„Koncept” nového Toleda živě v Ženevě
Nový Seat Toledo 2012 - tedy pardon, jeho koncept - tentokrát oficálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva