Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Toledo 2012: koncept nové generace oficiálně
2.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Po včerejším úniku prvních snímků a specifikací „konceptu” nového Toleda tu máme... vlastně jen pár lepších fotek. Ostatní jsme věděli předem.
Velmi neradi se opakujeme, ale v tomto případě nemůžeme jinak. Již včera jsme vám totiž nabídli první uniklé snímky a specifikace nového Seatu Toledo a dnešní oficiální odhalení přináší jen kvalitnější pohled na zevnějšek i vnitřek této španělské novinky.
Máme-li zopakovat to nejpodstatnější, pak je třeba říci, že jméno Toledo se do nabídky Seatu vrátí po krátké přestávce, po kterou již nebyl nabízen poslední, tvary své karoserie dosti neortodoxní model nižší střední třídy. Novinka se pokusí zákazníky získat jinak a nabídne v celku i v detailech mnohem konzervativněji střiženou tříprostorovou karoserii.
Vůz si zatím říká koncept, nemůže být ale žádných pochyb o tom, že jde prakticky hotové sériové auto, které jen těžko dozná zásadnějších vizuálních změn. Natož aby Seat váhal nad tím, zda jej vůbec začne vyrábět. S délkou 4 480 mm, šířkou 1 693 mm a rozvorem 2 600 mm půjde o model, který bude v některých ohledech větší a v jiných menší než vozy nižší střední třídy a pokusí se tak nabídnout cosi jako velké auto na malých základech.
V detailech se sice Toledo podobá většímu Exeu, svým pojetím a základním střihem karoserie je ale očividně jen mírně upraveným konceptem Škoda Mission L představeným loni ve Frankfurtu. Ostatně i výše zmíněné parametry to dokládají - délka auta je na milimetr stejná a velmi podobné jsou i dispozice vnitřku.
Interiér je totiž svou základní architekturou rovněž blízký tomu z loňské novinky škodovky, navíc i z něj čiší fakt, že Toledo může do výroby zamířit klidně zítra. Automobilka dále dodává, že zavazadelník nabídne více než 500 litrů prostoru pro co si jen zamanete.
Naše zdroje se liší v tom, jakých technických základů vůz využije. Někteří na základě proklamací Seatu o použití nejmodernější techniky VW usuzují na platformu MQB, podle nás je to ale dosti nepravděpodobné. Toledo má být stejně jako evropská Škoda Rapid (nebo jak se sériový Mission L bude jmenovat) levným autem a to nahrává spíše použití starší techniky. Mnohem pravděpodobnější se tak jeví zvěsti o využití koncernové platformy „AO-plus”, což je zatím neznámým způsobem vylepšená platforma „AO-entry”, kterou používá třeba indická Škoda Rapid. Mezi motory nelze očekávat nic překvapivého, menší koncernové čtyřválce TSI a TDI to jistí.
Už včera jsme položili otázku, co může odhalení konceptu Toleda znamenat pro budoucnost sériového Rapidu a nastínili i to, že bychom se jej mohli dočkat rovněž v Ženevě. Nic nového se nám od té chvíle na toto téma zjistit nepodařilo, zdá se to ale být rozumným východiskem - když by Škoda nepředstavila Rapid příští týden, pak by to musela učinit mimo velký autosalon, neboť na podzim je plánována premiéra produkčního Toleda a to by se stejné střiženou škodovkou mediální prostor jistě sdílet nechtělo. Základní cena Toleda ve Španělsku by se po uvedení na trh na sklonku letošního měla pohybovat okolo 13 500 Eur, tedy asi 340 000 Kč, což je ostatně i přibližná očekávaná cenovka pro místní Rapid.
Více se určitě ještě dozvíme. Sledujte naše takřka nepřetržité zpravodajstí o ženevských novinkách a nic vám dozajista neuteče.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012

















„Koncept” nového Toleda živě v Ženevě
Nový Seat Toledo 2012 - tedy pardon, jeho koncept - tentokrát oficálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 2 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva