Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéfdesignér Škody promluvil o vzhledu nové Fabie, nebude prý připomínat nic, co známe
12.2.2020 | Petr Prokopec
Příchod nové generace Fabie je už velmi blízko, zatím ale nikdo neví, jak bude vypadat. Tedy až na šéfa designu automobilky, který konečně promluvil.
Třetí generace Škody Fabia přišla na trh v listopadu 2014. Jakkoliv se tedy blíží konec jejího životního cyklu, na prodejích to příliš znát není. Loni svého majitele našlo jen v Evropě 155 136 exemplářů, což je výrazně lepší výsledek, než s jakým jsme mohli v závěru kariéry spojit předchůdce. Nicméně ani přesto nechce mladoboleslavská automobilka usínat na vavřínech. Ba právě naopak navýšila své aktivity, pročež se nového modelu nedočkáme až v závěru příštího roku, nýbrž již na jeho začátku. Sazkou na jistotu má být debut v Ženevě.
Jakkoli ale víme, kdy máme čtvrtou generaci čekat, netušíme, co od ní máme čekat. Pokud však sázíte na skutečnost, že nová Fabia bude věrně kráčet v designových stopách nejnovějších modelů značky, čeká vás nemalé překvapení. Šéfdesignér automobilky Oliver Stefani na autosalonu v Novém Dillí řekl, že očekávat máme něco zcela nového a že vůz nebude vzhledově připomínat ani novou Octavii, ani Scalu. „Neustále vyvíjíme čelní partie, nedáváme ruce v klín. Co nyní vidíte u Octavie, je jen jeden krůček do budoucna,“ řekl Stefani kolegům z indického Electric Vehicle Webu.
Dá se tedy předpokládat, že i nová Fabia bude ovlivněna českým sklářstvím a křišťálem, tedy tématy, jenž Škoda v posledních letech maximálně využívá. Nicméně způsob, jakým budou aplikována třeba na světla, se evidentně bude lišit od dnešních aplikací. Je docela pochopitelné, proč se tak stane - Fabia se totiž dočká nové platformy MQB A0, tu ovšem již používá právě Scala, které by tak novinka mohla lézt do zelí. Oba vozy tak od sebe bude třeba více vzhledově odlišit, přičemž Fabia se má zaměřit na praktičnost.
Co přesně to znamená? Patrně to, že zatímco Scala má záď splývavou, Fabia si uchová své krabicovitější tvary umocňující zavazadelník. Souběžně s tím dojde na omezení výbavy, kdy sice také novinka vsadí na digitální přístrojový štít a nejmodernější multimédia, ovšem mnohé funkce budou vynechané. Či se objeví pouze u vyšších úrovní výbavy, kde víceméně již bude záviset na zákazníkovi, zda si vezme Fabii v plné palbě či naopak Škodu Scala v základu.
S rozdíly i shodami bude možné počítat také v motorovém prostoru. Důraz bude samozřejmě kladený na litrové tříválce, které dorazí v ryze benzinovém přeplňovaném stavu i jako mild-hybridizované jednotky osazené 48voltovým elektrickým okruhem. Tyto agregáty přitom zamíří na vrchol nabídky, stejně jako varianta uzpůsobená spalování CNG, zároveň se však postarají o snížení emisí. I proto, že s návratem dieselů již v tomto segmentu nelze počítat.
Jinými slovy, Fabia bude po technické stránce Scala v bledě modrém, jen některé dražší technologie budou vynechány. Vše pak orámuje specifický design, který sice bude další evolucí soudobého stylu značky. Je tedy otázkou, zda auto může vypadat tak, jak naznačily dřívější ilustrace kolegů z Auto Expressu - to by bylo něco zase trochu nového, ovšem ne zase tak moc.




Nová Škoda Fabia může a nemusí vypadat tak, jak si představují autoři těchto ilustrací - to by byla evoluce, ale možná menší, než šéfdesignér automobilky naznačuje
Zdroje: ElectricVehicleWeb, Auto Express
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 10 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 2 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 4 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 5 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 7 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
