Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Silniční F1 Mercedesu není ani po třech letech hotová, může přijít další odklad
28.10.2020 | Petr Prokopec
Němci si očividně vzali velké sousto, které se jim v ústech s ubíhajícím časem stále zvětšuje. Aby byl jejich AMG One konkurenceschopný, půjde s výkonem ještě výš a to může chtít další odklad.
O hypersportovním Mercedesu-AMG One se mluví již spoustu let. V roce 2017 pak došlo na jeho první veřejnou prezentaci za přítomnosti Lewise Hamiltona, který si stejně jako jeho někdejší kolega Nico Rosberg vůz objednal. Německá automobilka mimo to oznámila, že vznikne pouze 275 exemplářů, přičemž první měly za svými majiteli zamířit již dávno. Třícípá hvězda ovšem nakonec v roce 2019 přiznala, že s technikou ef-jedniček narazila na problémy s pravidly Evropské unie a začátek prodeje odložila. Kvůli tomu se nakonec zákazníci měly tohoto vozu dočkat až v roce 2021, čtyři roky po premiéře, jenže ani to se stát nemusí.
Problémem je v podstatě táhnoucí se vývoj sám. Automobilismus kráčí vpřed mílovými kroky, a co vypadalo v roce 2017 jako kandidát na nejrychlejší auto světa, by v roce 2020 na některé soupeře nemuselo stačit. Mercedes se tak dostal do nezáviděníhodné situace - chtěl nabídnout něco extra, ale tak dlouho řešil problémy s homologací, až to tak extra nebylo. Když pak auto posunul o příčku výše, dostal se opět do problémů s homologací, která je každým rokem náročnější. A tak pořád dokola.
Vývoj auta na každý pád stále pokračuje, v průběhu léta s ním Mercedes za dalšími testy vyrazil na slavný Nürburgring. Zda touží po novém rekordu okruhu, není jisté, dle dostupných informací ale má prý k tomuto cíli dobře nakročeno. The Supercar Blog totiž tvrdí, že automobilka v honbě právě za výše zmíněnými posunula ještě dále možnosti pohonného ústrojí. To by se tedy nakonec nemělo pohybovat na spodním pásmu oznámeného rozmezí výkonu, nýbrž na té vrchní. Cílem má být dokonce poměr výkonu a hmotnosti okolo 1:1.
To ovšem pochopitelně znovu protahuje vývoj, a tak není vyloučeno, že se ani čtyři roky po odhalení AMG One nedostane k jedinému zákazníkovi. To by bylo docela smutné, Mercedes na druhou stranu už dříve opakovaně řekl, že auto raději udělá lépe než dříve, a tak je i s takovým scénářem nutné počítat.
Dodejme, že Němci hodlají vozu nadělit hned pět pohonných jednotek, a sice 1,6litrový přeplňovaný šestiválec převzatý přímo z Formule 1, a čtveřici elektromotorů. S touto soustavou přitom původně mělo být spojeno zhruba 1 054 koní, nicméně nakonec se zdá, že Mercedes z pěti agregátů vydoluje neskutečných 1 248 koní. Tento výkon přitom bude spárován s hmotností pohybující se mezi 1 200 a 1 300 kilogramy. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby i v tomto případě bylo hraničním číslem 1 248 kg.
Na upřesnění bude třeba ještě vyčkat, ostatně znám dosud není ani točivý moment. Stejně tak se dá předpokládat, že pozměněna budou data týkající se jízdní dynamiky. S tisícovkou koní mělo totiž AMG zvládnout sprint na stovku za 2,2 sekundy, na dvoustovku za 6 sekund a na třístovku za 11 sekund. Nyní ale dost možná bude držet krok s chystanými nejrychlejšími elektromobily světa, jako je Rimac C_Two a Tesla Roadster druhé generace.
Kromě výkonu se hotové auto oproti představenému prototypu má lišit v mnoha ohledech také exteriérem. Vůz by totiž měl dostat rozměrné zadní křídlo, pod nímž se objeví čtveřice výfuků namísto tří. Dorazit mají také kovaná kola s odlišným designem, s ohledem na snahu o více ticha v kabině pak možná proměnou projde také interiér. Jak moc rozsáhlou, to ale ještě pár měsíců zůstane záhadou.














Mercedes-AMG One světu ukázal svou techniku již v roce 2017, přesto dodnes není hotový. A nemusí být hotový ani příští rok. Foto: Mercedes-AMG




Auto prý trápí mj. velká hlučnost, stejně jako vibrace či emise. A zpoždění způsobuje i stále vyšší výkon, než s jakým se původně počítalo. Foto: Mercedes-AMG
Zdroj: The Supercar Blog
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 43 minutami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 5 hodinami
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Nejnovější články
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 42 minutami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před hodinou
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
před 3 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 5 hodinami
Loni ještě neexistující čínská luxusní značka už prodejně překonává BMW, Mercedes a Porsche, poráží je v jejich vlastní hře
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
