Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda na svém klíčovém trhu začala nabízet testovací jízdy jako žádná jiná značka
9.7.2021 | Petr Prokopec
Nejsme si jisti, zda to fakticky může být k něčemu dobré, minimálně jako marketingové lákadlo to ale očividně funguje. Pokud zákazníci zatouží po projížďce v Karoqu či Kodiaqu, v Rusku již nemusí za dealerem.
O virtuálních testovacích jízdách se sice mluví již několik let, ovšem zatím jen málokdo je skutečně nabízí. Není to až tak překvapivé, neboť většina z nás se chce přesvědčit, že nebude kupovat zajíce v pytli. Proto si potřebujeme vše řádně nejen prohlédnout, ale takříkajíc i omakat. Něco takového však aktuálně již není tak snadné jako dříve. Stojí za tím pochopitelně pandemie koronaviru, která sebou přinesla řadu opatření. Dealeři tedy musí každé předváděcí auto po každé jízdě pečlivě vyčistit (nebo by alespoň měli), aby nedošlo k přenosu infekce.
Právě toto je jeden z důvodů, proč se nakonec virtuální testovací jízdy rozhodla nabízet i Škoda. S tímto programem však automobilka nevyrukovala u nás, nýbrž na ruském trhu, který je pro ni jedním ze třech největších. Už to samo o sobě je jistým ospravedlněním, mimo to je ovšem třeba připomenout také rozlehlost země. Jakkoliv tedy internet ani zdaleka nemají všude, signál rozhodně pokrývá více území než dealerská síť. A díky tomu může Škoda nalákat více zákazníků, aby cestu za prodejci nakonec zvážili.
Mladoboleslavská automobilka je přitom vůbec první značkou na ruském trhu, která něco takového nabízí. Prozatím však má dobré zprávy jen pro zájemce o Karoq či Kodiaq. Zda pak dojde i na další modely, již nezmiňuje, stejně jako není jisté, kdy se virtuální jízdy objeví i na dalších trzích. Víme nicméně, že zájemci budou moci u obou SUV volit ze tří jízdních pohledů (onboard, zvenčí z boku a ze vzduchu). Během jízdy je přitom možná kdykoliv pauza, stejně jako lze otáčet hlavou do různých stran.
Samotná jízda má vyzdvihnout hlavně terénní schopnosti, a tedy pohon všech kol i další moderní technologie, jimiž jsou vozy osazené. Hned po startu tedy vyrazíte do kopce s 25stupňovým sklonem, přičemž stejné je i klesání. Mimo to si střihnete jízdu po 4 metry vysoké pasáži, budete se pohybovat po kopci svažujícím se z obou stran a nakonec si ještě střihnete zatáčku se 35stupňovým sklonem. Kodiaq i Karoq by tak ruské zákazníky zvyklé na drsné cesty skutečně mohly ohromit i na dálku.
Můžeme už jen dodat, že po absolvování virtuální testovací jízdy se samozřejmě můžete upsat i té reálné, nicméně jak jsme zmínili již v úvodu, jejich sjednání je nyní kvůli pandemickým opatřením o dost složitější než dříve. Navíc povětšinou probíhají jen na hladkém asfaltu, neboť dealeři se logicky o svá auta bojí. Karoq v Rusku startuje na 1 565 000 rublech (cca 456 tisíc Kč) a Kodiaq na 1 902 000 RUB (cca 553 tisíc Kč), tedy o dost levněji než u nás.
Ve Škodě Karoq či Kodiaq se ruští zákazníci nově mohou svézt i virtuálně, nikdo jiný takovou možnost v Rusku nenabízí. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva