Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět

Zapomeňte na sněžného muže, Yeti u Škody končí. Žezla kompaktních SUV se chopí Karoq a my vám o něm hned teď řekneme to nejpodstatnější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět

28.4.2017 | Petr Miler | 15 příspěvků

Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zapomeňte na sněžného muže, Yeti u Škody končí. Žezla kompaktních SUV se chopí Karoq a my vám o něm hned teď řekneme to nejpodstatnější.

5. Jako první Škodu ji lze ovládat i gesty. A pozor, je to trochu „práskač”

Karoq dostane i nejnovější verze škodováckých informačně-zábavních systémů, a tak spolu s Columbusem a Amundsenem nabízí i Wi-Fi-hotspot pro posádku či samostatné LTE-připojení k internetu. To nabízí pouze Columbus s obrazovkou s úhlopříčku 9,2 palců, rozlišením 1280 x 640 pixelů a „skleněným” designem jako třeba u faceliftované Octavie.

Novinkou, kterou byste ve škodovce nemuseli čekat, však třeba BMW ji nabízí teprve chvíli, je ovládání gesty. Předem definované pohyby rukou tu v oblasti středového panelu zaznamenává a identifikuje zvláštní kamera a předává je palubnímu systému. Tato možnost je ale zatím v plenkách - do budoucna se počítá třeba i s regulací hlasitosti či příjem hovorů touto cestou, zatím se lze ale gesty pohybovat jen v prostředí samotného palubního systému. I tak si za volantem Karoqu můžete připadat jak rytíř Jedi a trénovat k tomu ty správné doprovodné komentáře. „To menu posuneš!” - tyto „džedájské” triky na Karoq platí...

Co by vás mohlo zaujmout, z auta si lze „vytrénovat” vlastního donašeče. V nejlepším palubním systému lze jsou i funkce Oznámení o oblasti a Oznámení o překročení rychlosti, kde lze definovat prostor, ve kterém se má auto pohybovat a jakou rychlostí v něm je maximálně je. Pokud je cokoli z toho porušeno, je majitel informován, že omezení nebylo dodrženo. Záletné manželky tak mohou mít s Karoqem utrum...

Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět - 12 - Skoda Karoq oficialni kamuflaz 14Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět - 13 - Skoda Karoq oficialni kamuflaz 15Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět - 14 - Skoda Karoq oficialni kamuflaz 18

6. Bude to první Škoda s 1,5 TSI. A nabídne až 190 koní

Nové SUV nabídne zprvu pět motorů, jejichž přehled se základními, předběžnými daty o dynamice a spotřebě (čekejme ale s příchodem sériové verze jen minimální změny) naleznete níže. Co je zajímavé, auto bude první, které dostane nový motor 1,5 TSI, překvapivý může být také vrchol 2,0 TDI s výkonem až 140 kW (190 koní), to byste při pohledu na základní litrovou motorizaci neřekli. A i když auto přijde na trh v době, kdy spotřeba paliva bude muset být uváděna dle cyklu WLTP, dnes udávané spotřeby jsou ještě podle cyklu NEDC. Aspoň uvidíme, jak moc je nová metodika měření změní...

Dodejme jen, že data všech verzí krom té poslední platí pro varianty s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Jen 2,0 TDI 140 kW musí mít 4x4 i automat, tak u ní jsou pochopitelně data pro toto provedení.

Zážehové motory

1,0 TSI

Nejvyšší výkon: 85 kW (115 k)
Nejvyšší točivý moment: 200 Nm
Zrychlení 0 - 100 km/h: 10,6 s
Maximální rychlost: 187 km/h
Kombinovaná spotřeba: 5,3 l/100 km

1,5 TSI

Nejvyšší výkon: 110 kW (150 k)
Nejvyšší točivý moment: 250 Nm
Zrychlení 0 - 100 km/h: 8,4 s
Maximální rychlost: 204 km/h
Kombinovaná spotřeba: 5,1 l/100 km

Vznětové motory

1,6 TDI

Nejvyšší výkon: 85 kW (115 k)
Nejvyšší točivý moment: 250 Nm
Zrychlení 0 - 100 km/h: 10,7 s
Maximální rychlost: 188 km/h
Kombinovaná spotřeba: 4,5 l/100 km

2,0 TDI 150

Nejvyšší výkon: 110 kW (150 k)
Nejvyšší točivý moment: 340 Nm
Zrychlení 0 - 100 km/h: 8,9 s
Maximální rychlost: 207 km/h
Kombinovaná spotřeba: 4,4 l/100 km

2,0 TDI 190

Nejvyšší výkon: 140 kW (190 k)
Nejvyšší točivý moment: 400 Nm
Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,8 s
Maximální rychlost: 211 km/h
Kombinovaná spotřeba: 5,3 l/100 km

Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět - 15 - Skoda Karoq oficialni kamuflaz 23Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět - 16 - Skoda Karoq oficialni kamuflaz 24Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět - 17 - Skoda Karoq oficialni kamuflaz 25

7. Terénu se nebojí

Karoq je SUV, takže by bylo nemístné plést si jej s off-roadem. Podobně jako předchozí Yeti i aktuální Kodiaq je i nový model schopný poprat se s těžším terénem, než většina zákazníků kdy bude vyhledávat. Na náročnější testy je třeba si ještě počkat, v lehčím terénu se ale vůz pohybuje s velkým nadhledem.

Pomáhá tomu i několik technických faktorů. Jednak je tu volitelný systém pohonu 4x4 (znovu připojitelný s elektronicky řízenou lamelovou mezinápravovou spojku umístěnou u zadní nápravy, pochopitelně), ale i podvozek a základní naladění vozu tomu prospívá. Rozložení hmotnosti je díky relativně dále dopředu umísténé přední nápravě vyrovnanějśí, než je u předokolek obvyklé (mimochodem, rozchod předních kol činí 1 576 milimetrů), čtyřprvková zadní náprava je pak na poměry koncernových aut této třídy sofistikované řešení (rozchod 1 541 milimetrů), které se s pomocí tři příčných ramena snaží udržovat koloa co nejlepší poloze vůči povrchu. A konečně převodovky mají vždy tři krátké a tři delší rychlostní stupně, aby zpříjemňovaly jak pomalou jízdu terénem, tak rychlejší po silnici.

U verzí s pohonem 4x4 pak v rámci voleb jízdního profilu (režimy Normal, Sport, Eco a Individual) dostanete i Snow a režim Offroad, které v terénu pomohou i elektronicky. A že se tu třeba jen přubrzďováním jednotlivých kol dle situace dají dělat divy...

Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět - 18 - Skoda Karoq oficialni kamuflaz 26Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět - 19 - Skoda Karoq oficialni kamuflaz 27Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět - 20 - Skoda Karoq oficialni kamuflaz 17

8. Váš může být už brzy. A Dorazí Scout i SportLine

I když je nyní Karoq novinkou tak žhavou, že vám vlastně ani nemůžeme ukázat, jak bude vypadat, jeho cesta k zákazníkům už nebude dlouhá. Po premiéře v půli května jej bude možné už na sklonku června či začátkem července objednat, tehdy budeme znát i ceny. Vyrábět se začne už o měsíc později a pokud s objednávkou nebudete váhat přesto, že auto ani osobně neuvidíte (to bude ještě další týdny trvat), už koncem září může být váš.

To je pro tuto chvíli vše důležité, co vám o poslední novince Škody můžeme říci, výše zmíněné ale pochopitelně reflektuje jen počáteční nabídku. Budoucnost Karoqu bude jinak podobná jako u Kodiaqu - určité dorazí více „offroadová” verze Scout i více silniční verze SportLine. A třeba i jednou RS, ale pokud by se to mělo stát, tak asi jedině ve chvíli, kdy se podobného provedení dočkají větší modely. Spřízněný Seat Seat Ateca Cupra už se ale ladí, takže pokud jde o sdílení koncernových nákladů, má Karoq RS větší šance na existenci než Superb i Kodiaq RS dohromady...

Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět - 21 - Skoda Karoq ilustrace nove 01Škoda nám ukázala nový Karoq. Tady je 8 věcí, které o něm musíte vědět - 22 - Skoda Karoq ilustrace nove 02
Spekulativní ilustrace nejsou dokonalé, k realitě ale nemají daleko

Diskuze 15 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše