VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe

Po delším váhání Volkswagen konečně odhalil kompletní parametry nejvíce vyhlížené verze faceliftovaného Golfu. Teď už o novince víme úplně vše.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe

4.2.2017 | Petr Miler | 14 příspěvků

VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe

/

Po delším váhání Volkswagen konečně odhalil kompletní parametry nejvíce vyhlížené verze faceliftovaného Golfu. Teď už o novince víme úplně vše.

Když VW loni odhalil nový motor 1,5 TSI Evo, byla to velká věc. Krom toho, že coby náhrada dosavadních 1,4 TSI a výkonnějších verzí 1,2 TSI avizoval blížící se pohřeb downsizingu, přinášel i několik zajímavých technických řešení. Mezi nimi hrálo prim přeplňování turbem s variabilní geometrií lopatek, u benzinových motorů pro masy něco dosud nevídaného. To spolu s dalšími výjimečnostmi dávalo tušit výbušnou a efektivní sílu v malém balení.

Později Němci potvrdili očekávané, když spolu s představením faceliftu Golfu slíbili i primární nasazení tohoto agregátu právě v něm, už tehdy ale bylo jasné, že k němu nedojde okamžitě. Zatím vlastně nevíme, kdy bude Golf 1,5 TSI Evo reálně dodán prvním zákazníkům, v českém ceníku Golfu 2017 je ale od počátku přítomen. Co jste ovšem tam, ani nikde jinde ale dosud nemohli najít, byla technická data této verze.

Nám se je tento týden podařilo zjistit ne zcela oficiální cestou a nebyly zrovna zdrojem nadšení. Novinka s 1,5 TSI Evo měla být podle nich v případě akcelerace horší než verze 1,4 TSI o stejném maximálním výkonu (110 kW/150 koní), mít stejnou maximálku a nepatrně lepší spotřebu. To nezní jako velká Evoluce, a tak jsme byli zklamaní. Ještě jsme mohli doufat, že se náš zdroj mýlí, na to byl ale příliš věrohodný, a tak se nemýlil.

VW včera technické parametry Golfu 2017 1,5 TSI Evo představil oficiálně v kompletní podobě a překvapení neskýtají. Je tu bohužel tatáž horší akcelerace na stovku (8,3 s) i tatáž maximální rychlost (216 km/h), pouze spotřeba verze s manuální převodovku je udávána v rozmezí 5,1 až 5,0 litru benzinu na 100 km v kombinaci, naše údaje hovořily o čísle 5,2. Tady ale bude platit jako vždy větší rozmezí v závislosti na zvolené převodovce, výbavě, kolech a dalších faktorech.

Co je podstatnější, najdeme tu i další data. Projít si je můžete v kompletní podobně v tabulce níže, my vypíchneme jen jeden údaj - hmotnost. Golf s motorem 1,5 TSI Evo je dle stejné metriky o 36 kg těžší než 1,4 TSI se stejným maximálním výkonem a to zřejmě bude stát za zhoršenou dynamikou. 36 kilo není tolik, ale není to nic a desetinku při akceleraci na stovku to může ubrat snadno. Podívejte se na všechno sami, třeba najdete i další zajímavé detaily. A kdyby vás to nebavilo, přidáváme pár nových fotek právě Golfu 1,5 TSI Evo i faceliftovaného provedení GTI...


VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 1 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo technical specifications 01VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 2 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo technical specifications 02
Kompletní technické specifikace Golfu 1,5 TSI Evo poukazují mj. na menší nadváhu

VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 3 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 01VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 4 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 02VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 5 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 03VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 6 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 04VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 7 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 05VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 8 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 06VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 9 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 07VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 10 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 08VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 11 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 09
Nové fotky faceliftovaného VW Golf 2017 1,5 TSI Evo

VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 12 - VW Golf 2017 dalsi GTI 01VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 13 - VW Golf 2017 dalsi GTI 02VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 14 - VW Golf 2017 dalsi GTI 03VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 15 - VW Golf 2017 dalsi GTI 04VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 16 - VW Golf 2017 dalsi GTI 05VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 17 - VW Golf 2017 dalsi GTI 06VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 18 - VW Golf 2017 dalsi GTI 07VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 19 - VW Golf 2017 dalsi GTI 08VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 20 - VW Golf 2017 dalsi GTI 09VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 21 - VW Golf 2017 dalsi GTI 10VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 22 - VW Golf 2017 dalsi GTI 11VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe - 23 - VW Golf 2017 dalsi GTI 12
Nové fotky faceliftovaného GTI

Petr Miler

Diskuze 14 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše