Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Máme konečně technická data VW Golf s novým 1,5 TSI Evo, oslnit nesvedou
1.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Objemnější pohonná jednotka poprvé používající turbo s variabilní geometrií lopatek u benzinu pro masy slibovala pomalu revoluci. Nenastala, zdá se.
Když VW loni představil nový motor 1,5 TSI Evo, byli jsme potěšeni. O downsizingu neslyšel, naopak, současnou 1,4litrovou přeplňovanou jednotkou hodlal nahradit stejným počtem válců s větším zdvihovým objemem. A to byla jen první kapitola zajímavého příběhu - klíčové tady bylo premiérové nasazení turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek u benzinového motoru určeného pro masově vyráběný automobil, s nímž měl dorazit lepší průběh výkonu a vyšší efektivita.
Možná se to všechno stalo, možná. Z technických parametrů faceliftovaného Golfu vybaveného 150koňovou verzí tohoto motoru to ale jaksi není znát.
Čekali jsme na ně dlouho, neboť i když je Golf 2017 s tímto motorem nabízen i v České republice a má svou cenu, technická data k němu Volkswagen dosud nezveřejnil. Nám se je dnes podařilo získat a jsou vážně spíše zdrojem zklamání. Oproti dosavadnímu Golfu 1,4 TSI se stejným nejvyšším výkonem totiž papírově nedošlo prakticky k žádnému zlepšení. A v některých oblastech zavládl i opačný trend.
Abychom nemluvili jen obecně, sáhneme rovnou po číslech. Začneme přitom u výkonu, který u obou motorů činí nejvýše 110 kW (150 koní) a je dostupný v pásmu 5 000 až 6 000 otáček. Máme tu tedy shodu, což platí také o točivém momentu 250 Nm při 1 500 až 3 500 ot./min.
Mohlo by se samozřejmě říci, že i přes shodná data Golf reálně zrychlil, nicméně s novým motorem o větším objemem potřebuje ke sprintu na stovku 8,3 sekundy, tedy o desetinu více než u čtyřválce 1,4 TSI. Tato pohonná jednotka tedy prozatím v přímém srovnání vítězí, na čemž nic nemění ani nejvyšší rychlost 216 km/h, které dosahují oba agregáty - starý i nový. A situaci nemění ani údaje o spotřebě paliva - v průměru si totiž novinka řekne o 5,2 l/100 km, zatímco dosud bylo u Golfu 1,4 TSI uváděno rozmezí 5,3 - 5,2 l/100 km. Tady tedy výsledky mohou být o něco lepší, ale je tohle celé to „Evo”?
Objemnější agregát je zkrátka horší v oblasti akcelerace, shodný v oblasti maximální rychlosti a možná o něco málo lepší v případě spotřeby. Za to si přitom Volkswagen řekne o 571 900 Kč, neboť 150koňová verze agregátu 1,5 TSI Evo je u nás dostupná pouze s výbavou Highline. Jedna-čtyřka přitom na této úrovni vychází o 13 tisíc korun levněji. Čekat ani připlácet podle technických parametrů není na co, snad bude praxe veselejší...









Nový motor 1,5 TSI Evo naživo loni ve Vídni
Faceliftovaný Golf s ním zázraky nekoná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 7 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 9 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 10 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
dnesPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva