Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia 2017 detailně: toto jsou všechny novinky i data k 1,0 TSI
18.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Český bestseller dostal kromě nového motoru adaptivní podvozek DCC, indukční dobíjení mobilu, klimatizaci Climatronic či kameru s ostřikováním.
O příchodu litrového tříválce pod kapotu Škody Octavia jsme se zmiňovali už mnohokrát a pravidelně nám jej připomínaly modernizace obdobných modelů ostatních koncernových značek. Naposledy se tento agregát nastěhoval pod kapotu faceliftovaného Audi A3 a bylo jen otázkou času, kdy motor 1,0 TSI dostane také český liftback a kombík.
Od dnešního rána víme, že čekání je u konce. Právě dnes totiž Škoda zahájila prodej Octavie modelového roku 2017 a verze 1,0 TSI se objevila v ceníku místo dosavadní 1,2 TSI. Zprvu jsme ji této změně mohli věnovat pouze stručně, teď vám nové pohonné ústrojí můžeme přiblížit detailně. Z ceníku lze ale vyčíst i další novinky a ty zbývající nám prozradily naše zdroje v automobilce. Teď vám tedy můžeme vykreslit kompletní obraz Octavie pro modelový rok 2017, v jakém se postupně propracuje do nabídky Škody.
Začít musíme znovu u klíčové motorové obměny. Ta spočívá v částečném odchodu čtyřválce 1,2 TSI do důchodu, neboť z nabídky zmizela verze s výkonem 81 kW/110 koní a zůstává pouze ta slabší naladěná na 63 kW/86 koní. Na místo silnějšího 1,2litrového motoru se nastěhoval právě litrový tříválec, který po stránce teoretické nabízí lepší parametry. Jeho výkon činí nejvýše 85 kW (116 koní) a je posazený do 5 500 ot./min. To je na jednu stranu o 4 kW více než dosud, výkonová špička je ale užší - 1,2 TSI dosahoval nižšího maxima v rozmezí 4 600 a 5 600 ot./min.
Zvýšil se také maximální točivý moment (200 Nm místo 175), i v tomto případě ale platí informace o menším rozsahu otáček: 2 000 - 3 500 místo 1 400 - 4 000 ot./min. Přes tento handicap mají navrch vyšší maximální hodnoty, neboť došlo jak ke zlepšení papírové dynamiky, tak spotřeby. Manuální verze mají zrychlit z klidu na stovku za 9,9 sekundy (zlepšení o dvě desetiny), s spotřebu má mít lepší, dle firemních údajů dosahuje průměr 4,5 l/100 km, dříve to bylo 4,9 l (emise CO2 klesly z 114 g/km na 104 g/km u manuálu). Maximální rychlost 202 km/h je vyšší o 3 km/h a lepší je prý i pružnost - to všechno vám ostatně ukáží přiložené tabulky.
Jaká bude realita, zjistíme v následujících týdnech, kdy bychom se k litrovému provedení měli dostat osobně. Dá se předpokládat, že motor 1,0 TSI bude mít s více než nijak zatíženou Octavií dost práce, což ostatně platilo už o čtyřválci 1,2 TSI. Otázkou je také životnost ještě menšího motoru, o té ale v nejbližší době jistě nic nezjistíme.
Více však víme o cenách, za které je Octavia 1,0 TSI k dispozici. Vybírat můžete mezi liftbackem a kombíkem, stejně jako mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým automatem. Ten při akceleraci na 100 km/h potřebuje rovných 10 sekund (v případě kombíku 10,1 s, resp. 10,2 s), nejvyšší rychlost pak činí stejných 202 km/h (resp. 200 km/h) jako u manuálu.
Ceny ve výbavě Active startují na sumě 395 900 Kč, což na tříválec není zrovna nízká suma - základní 1,2 TSI startuje o 41 tisíc Kč níže. Za kombík navíc dáte o třicet tisíc korun více. Dá se ovšem předpokládat, že spíše než po základu budou zákazníci koukat po zvýhodněné Octavii Fresh, jež je k mání od 432 900 Kč v kombinaci s manuálem nebo od 479 900 Kč při volbě automatu.
Standardní výbava v tu chvíli zahrnuje 16palcová litá kola, zadní parkovací senzory, klimatizaci, elektrické ovládání oken, vyhřívaná přední sedadla či audio systém Swing s pětipalcovým displejem. Pokud vám tento výčet nestačí, je k mání ještě vyšší úroveň Style, která startuje na 501 900 Kč, u kombíku pak o 35 tisíc korun výše.
Pohled do ceníku pak jen dokazuje, že Octavia počítá s větším množstvím změn. Konečně dostává možnost zástavby adaptivního podvozku DCC, tím je však možné osadit pouze vozy s výkonem od 110 kW/150 koní. Za volbu mezi sportovním a komfortním nastavením budete platit 25 000 Kč, ovšem jen u výbav Style a L&K.
Tyto úrovně přitom počítají ve standardu s novou klimatizací Climatronic s antialergenním pylovým filtrem, u níž položených stupňů je třeba připlácet 18 100 Kč. Zmínit můžeme také vylepšenou zpětnou kameru s ostřikováním (8 100 Kč) či třeba Phonebox s indukčním dobíjením mobilních telefonů (od 4 600 Kč dle úrovně výbavy).
V rámci multimédií přibyl držák na tablet, jenž je součástí paketu Simply Clever (od 800 Kč) či systém MediaCommand, který počítá s ovládáním ze zadních sedadel skrze tablet. Dosud přitom tento prvek byl určen pouze rádiím Columbus, nově (dle zdrojů až o něco později - zatím tomu tak dle ceníku není) jím ovšem bude možné osadit i Amundsen.
Do budoucna se počítá také s usazením deštníku pod sedadlo spolujezdce - zřejmě něco ve stylu někdejšího deštníku ve dveřích Superbu. Z dalších změn je možno zmínit to, že Škoda Octavia 1,4 TSI G-tec je nově k mání také s automatem DSG. Cena přitom v takovém případě startuje na sumě 498 900 Kč. Poslední novinkou jsou pak nová litá kola určená variantě Scout.
Veškeré dostupné informace týkající se příplatkové výbavy najdete jako obvykle v úplném oficiálním ceníku (PDF, 639 kB) standardních verzí, volit je stále možné i akční verze Fresh (PDF, 625 kB). Kompletní technické parametry týkající se jak nového litrového tříválce, tak i spojení jedna-čtyřky TSI a automatické převodovky pak najdete v níže přiložené fotogalerii.
Úplné technické specifikace Octavie 2017 se zvýrazněnými změnami




Technické specifikace Škody Octavia 2017 coby liftbacku i kombíku se zvýrazněnými změnami...
...a detaily k litrové pohonné jednotce včetně srovnání s motorem 1,2 TSI 81 kW, který nahrazuje
Škoda Octavia je nově k mání již jen se slabší verzí čtyřválce 1,2 TSI. Tu silnější nahradil výše zmiňovaný tříválec 1,0 TSI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Arbolino, Baltus – news na přestupovém trhu Moto2 včera 17:32
- Gonzalezův poškozený chladič včera 14:09
- Moreira míří do MotoGP včera 10:00
- MS Side se jelo o víkendu v Assenu 18.8.2025
- Red Bull Rookies Cup pokračoval na Red Bull Rookies Ringu 18.8.2025
Nejnovější články
Ford chce rozjet revoluci ve výrobě aut, dnes je ale vyrábět neumí. Letos vyhlásil už 104. svolávací akci!
před hodinouLéta nechtěné Ferrari je najednou v kursu. Kus po slavném módním návrháři zlomil aukční rekord, prodal se skoro za 200 milionů
před 3 hodinamiOšizené nové AUDI, které nemělo kazit pověst značce Audi, se aspoň skutečně prodává levně
před 4 hodinamiOjetý VW ID.3 láká už po pár letech na extra nízké ceny, koupě ojetého elektromobilu ale nebývá dobrý nápad
včeraJaponci odhalili svůj chystaný nový supersport, fascinuje designem i vychytávkami typu řešení výfuků
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva