Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia III 2013: kompletní paleta motorů odhalena
28.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtyři benzinové a čtyři dieselové agregáty lze spřáhnout s manuálem či automatem DSG, automobilka slibuje třeba i rychlejší ohřev kabiny.
Oficiální premiéru nejdůležitější české automobilové novinky letošního roku máme již dávno za sebou, mohli jsme ji vidět už také naživo a v podobném čase si prohlédnout také absolutně nemaskovaný kombík a první obrázky rychlé verze RS. Mimo to značka z Mladé Boleslavi již zahájila sériovou výrobu, na únor jsou pak slibovány testovací jízdy pro zákazníky. Dá se tedy říci, že v případě zájmu byste již pomalu mohli sepisovat svou objednávku, krom cen vám ale pár údajů do mozaiky ještě chybí. Třeba úplné informace o dostupných motorech, které vám můžeme předestřít teprve nyní.
Vybírat budete moci ze čtyř přeplňovaných benzinových motorů (řada EA211) a čtyř turbodieselů (řada EA288), k nimž máme podrobnější, leč zatím ne zcela úplné informace. Začít můžeme třeba tou týkající se nového termomanagementu, kterým budou vybaveny všechny pohonné jednotky.
Blok i hlava motorů dostanou nové chladicí systémy (vysokoteplotní okruh s mechanicky poháněným vodním čerpadlem je kombinován s nízkotlakým, který prochází turbem a mezichladičem), díky nimž má docházet k rychlejšímu ohřevu kabiny. Mimo to tato technologie umožní i chlazení výfukových plynů při vysokém zatížení, což se projeví snížením spotřeby. Octavia GreenLine by tak měla dosáhnout normovaného průměru 3,4 l/100 km. Ale vezměme to pěkně popořádku.
Extrémně žíznivá totiž není ani základní pohonná jednotka 1,2 TSI, s níž je standardně spřažen pětistupňový manuál. S výkonem 86 koní a točivým momentem 160 Nm totiž dosahuje spotřeby 5,2 l/100 km. Silnější verze 1,2 TSI Green tec pak tuto hodnotu snižuje na 4,9 l/100 km, přičemž nabízí sílu 105 koní a 175 Nm. Standardem je přitom systém start/stop, rekuperace brzdné energie či šestistupňová převodovka, za příplatek je k mání DSG.
Výkonnější část nabídky reprezentuje čtyřválec 1,4 TSI Green tec naladěný na 140 koní a 250 Nm, který je k mání rovněž se šestistupňovým manuálem nebo sedmirychlostním automatem. I zde je základem systém start/stop, průměrná spotřeba by přitom neměla přesáhnout 5,3 l/100 km. O čtyři desetinky litru více pak potřebuje vrcholný motor 1,8 TSI Green tec, jehož 180 koní a 250 Nm lze zkombinovat pouze s DSG.
Po stránce dieselů je základem motor 1,6 TDI, jehož 90 koní bude doplňovat kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km. Volit je ale možné stejnou pohonnou jednotku o výkonu 105 koní a točivém momentu 250 Nm, která v kombinaci se systémem start/stop a pětistupňovým manuálem dosahuje průměru 3,8 l/100 km. Dopřát si pro tuto verzi ale můžete i dvouspojkový automat DSG.
Tím ovšem Škoda s motorem 1,6 TDI nekončí. K mání je tato pohonná jednotka také ve verzi GreenLine, kdy základem je systém start/stop, rekuperace brzdné energie a šestirychlostní manuál. Spotřeba přitom má činit jen 3,4 l/100 km, což z tohoto modelu dělá nejúspornější Octavii všech dob.
Naopak nejvýkonnějším dieselovým provedením je model 2,0 TDI Green tec, jehož 150 koní a 320 Nm je standardně k mání se šestistupňovým manuálem. Spotřeba v takové chvíli činí 4,5 l/100 km, údaje pro příplatkové sedmistupňové DSG automobilka nezveřejnila.
Konstrukcí motorů se ovšem značka pochlubit neopomněla, snadno lze tak vysledovat velkou část hmotnostní diety. Oproti řadě EA111 totiž linie EA211 nabízí pokles až o 22 kg. Kromě toho se délka agregátů zkrátila o 50 mm, interiér tak nabízí více místa.
Více údajů, zejména pak těch týkajících se dynamiky, zatím nemáme. Škoda si ale zvykla nás napínat, takže za pár dnů... Zkrátka zůstaňte naladěni, o nové Octavii vás budeme dále pravidelně informovat při každé smysluplné příležitosti, kdy nám k ní Škoda řekne něco nového.




















Nová Škoda Octavia bude k mání se čtyřmi benzinovými a čtyřmi dieselovými motory, s nimiž bude možné kombinovat pětistupňovou či šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmirychlostní dvouspojkový automat DSG. Při odhalení těchto informací Škoda uvolnila jedinou novou fotku, přidáváme tedy i ty dříve viděné
S odhalením dalších verzí Škoda váhá, kombík už jsme přitom mohli vidět bez nejmenšího maskování
Nové RS pak prozradila chyba v online konfigurátoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
Sázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
před 2 hodinamiLand Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
před 3 hodinamiPo léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před 4 hodinamiČas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 6 hodinamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring