Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia 3 Combi a 4x4: nové kombi i čtyřkolka jsou venku
19.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Dva měsíce po odhalení třetí generace Octavie představuje Škoda její variantu Combi. Oslovit chce hlavně 610 litry v zavazadelníku.
Na podobné „vražedné“ tempo představování novinek by se měli mentálně připravit především ti, kteří mladoboleslavské vozy příliš nemusí, jejich příznivci totiž budou bezesporu chrochtat blahem. Ještě teď musí mít v paměti prosincové podrobné představení Octavie třetí generace i náš lednový test a už zde máme další, možná ještě více očekávaný vůz.
Ano, ač se vám to možná nelíbí, kombíkům se ve zdejší kotlině zkrátka fandí a nejinak to vidí také nejvyšší šéf Škody Winfried Vahland: „Combi symbolizuje všechny významné hodnoty značky a má velký podíl na úspěchu této modelové řady,“ říká. Pravda a není proto divu, že světová výstavní premiéra nového modelu byla naplánovaná v rámci jednoho z nejvýznamnější mezinárodních autosalonů v Ženevě.
Samozřejmě, pokud nás sledujete pozorně, Octavia Combi III pro vás až tak velkým překvapením nebude. Její podoba je známá díky úniku špionážních záběrů pořízených v Chile, kde se ji podařilo nafotit úplně bez maskování společně s novým liftbackem. Vzhledové záležitosti tedy přejdeme a podíváme se na to, co tento vůz přináší po faktické stránce.
Jak se dalo očekávat ve srovnání s předchůdcem především více prostoru ve všech směrech. Podle tiskové zprávy je Octavia Combi III o 90 milimetrů delší a o 45 milimetrů širší než její předchůdkyně. Rozvor narostl o téměř jedenáct centimetrů. Také velikost zavazadelníku bude ohromovat ty, kdo si na něj potrpí - základní objem činí až 610 litrů a sklopením zadním sedadel vznikne „tunel“ o objemu 1 740 litrů.
Jak se stalo u Škody oblíbeným zvykem, u prosté velikosti to nekončí. Konstruktérská a návrhářská suita se opět činila a kombíku nadělila třeba oboustranný koberec v zavazadelníku, sítě různých velkostí i určení, háčky na tašky, nechybí škrabka na led umístěná ve víčku palivové nádrže a poněkud neobvykle zde byl vyčleněn prostor také pro koš na odpadky. Mezi další, ne příliš rozšířené detaily patří odkládací kapsa na kabáty za zadními sedadly či možnost uložit příčná ramena střešního nosiče a roletový kryt zavazadlového prostoru pod polohovatelný panel dvojitého dna.
Na nic z toho se zatím podívat nemůžeme, Škoda zveřejnila pouze omezený počet fotek, přičemž ani v jednom případě jsme nedostali příležitost nahlédnout do interiéru, přesněji řečeno do zadní části kabiny. První informace nicméně zmiňují možnost odjištění systému sklápění sedadel ze zadní části kufru.
Technická stránka vozu je prozatím zřejmě druhořadá, Škoda se totiž zmiňuje pouze o tom, že Octavia Combi dostane čtyři zážehové a stejný počet naftových pohonných jednotek, přičemž ve srovnání s předchůdcem jsou alespoň papírově o sedmnáct procent úspornější. Tady je ovšem jasné, že nabídka motorů bude více či méně stejná jako u liftbacku a i dynamické či spotřebové parametry se budou lišit jen mírně. O tom ostatně svědčí i prohlášení Škody, že nejnižší tabulkovou spotřebu bude v případě nového kombíku vykazovat verze Greenline, které v testu naměřili apetit 3,4 litru na 100 kilometrů.
O způsobu přidělování zadní víceprvkové nápravy pro jednotlivé motory (liftback má do 110 kW včetně klikovou nápravu, kombík by si zasloužil víceprvek v širší míře) se tiskové sdělení nezmiňuje, každopádně jedna verze ji bez ohledu na použitý agregát bude mít zcela určitě - Octavia Combi III 4x4. Vůz bude představen vedle standardního provedení s pohonem předních kol, podrobnosti k čtyřkolce však zatím chybí. Víme pouze to, že konstruktéři použili pro přenos výkonu na zadní nápravu Haldex páté generace jako u Golfu VII a rovněž fakt, že variantu 4x4 jako liftback nekoupíte. Proto je také její premiéra (byť zatím velmi stručná) spojena až s odhalením kombíku.
Další podrobnosti k „O3 kombi” můžeme očekávat v nejbližších týdnech, automobilka se o kompletní detaily jistě podělí ještě před formální premiérou na ženevském autosalonu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.









Základní objem zavazadlového prostoru činí až 610 litrů, do něj nás ale Škoda zatím nahlédnout nenechala. Alespoň za vnější vzhled kombíku se ovšem konečně nestydí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 10 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
včeraMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
včeraPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva