Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia míří do Ruska s motory a převodovkami, o kterých můžeme jen snít
26.8.2020 | Petr Prokopec
Škoda odhalila, s jakou technikou nabídne novou Octavii čtvrté generace na ruském trhu. Z dostupných motorů u nás není k dispozici ani jeden.
Čtvrtou generaci Škody Octavia jsme si mohli představit již loni na podzim. Vůz od té doby provází řada problémů, zejména kvůli komplikovanému softwaru. Mimo to došlo k poměrně výraznému nárůstu cen, neboť liftback osazený litrovým tříválcem 1,0 TSI a základní úrovní výbavy Active startuje na 493 900 korunách. Když přitom na trh mířila před sedmi lety generace třetí, byl u toho sice méně výkonný, ovšem čtyřválcový motor 1,2 TSI a liftback bylo možné pořídit již za 334 900 Kč.
Nyní novou Škodu Octavia čeká debut na ruském trhu, kde se začne prodávat v září. Ceny zatím známé nejsou, nahlédnout nicméně můžeme pod kapotu. Je ovšem třeba rovnou na úvod zmínit, že selekci pohonných jednotek a převodovek lze Rusům jen závidět. Základem se totiž stane 1,6litrový atmosférický čtyřválec, jehož 110 koní dostane na starosti buď pětistupňový manuál, nebo šestistupňový automat. Oslňující dynamiku pak sice toto provedení nenabídne, s nízkou cenou a výhodami jednodušší konstrukce tohoto agregátu ovšem zákazníci počítat mohou.
Střed nabídky bude okupovat přeplňovaná jedna-čtyřka se 150 koňmi, tedy další motor, který již na českém trhu nepořídíte. Zajímavé přitom je, že Rusové jej nebudou párovat pouze se šestistupňovým manuálem, ale také s osmistupňovým automatem, jenž nahradí dosavadní sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Rusové jsou tak vůbec první, kdo se u Octavie dočká takového automatu, který Škoda třeba v Austrálii nabízí u SUV Karoq osazeného toutéž jednotkou.
Zajímavé pak je, že na ruském trhu bude rovněž k mání i varianta osazená dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem naladěným na 190 koní. Ani takový model totiž u nás není k dispozici, přičemž je otázkou, zda se ho vůbec dočkáme. Rusko totiž nemusí plnit extrémně tvrdé emisní a spotřebové normy stanovené Evropskou unií, navíc je třeba dodat, že tam nebude k mání varianta RS, za kterou může toto provedení zaskočit. Je tak možné, že Škoda u nás „užrané“ provedení vůbec nenabídne a místo toho zkusí zákazníkům natlačit hybridní variantu s výkonem 204 koní.
Spekulacím ale momentálně průchod dávat nebudeme. Místo toho se vrátíme k ruskému vrcholu, který bude spárován výlučně se sedmistupňovým automatem DSG. Tato převodovka přitom byla jedinou volbou také pro předchozí jedna-osmu, jenž končí s třetí generací. Ta je nicméně na ruském trhu nadále k mání, přičemž startuje na sumě 1 140 000 rublů (cca 334 tisíc Kč). Respektive dokonce ještě níže, pokud objednávku zadáte online a tedy se slevou.
Aktuálně pak už jen můžeme dodat, že výroba Octavie pro ruský trh bude stejně jako dosud probíhat v továrně značky GAZ v Nižném Novgorodu. Aktuálně přitom značka počítá pouze s liftbackem, o kombíku se zatím nemluví. Stejně tak se zatím nedá příliš počítat s příchodem plug-in hybridu, jenž by nejspíše značka musela dotovat. Protože ale v Rusku nic takového nemá kvůli emisím zapotřebí, kombinace jedna-čtyřky a elektromotoru nejspíše nedorazí.









Nová Škoda Octavia míří na ruský trh s motory a převodovkami, o nichž u nás můžeme pouze snít. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 5 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 6 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 8 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
