Škoda poprvé ukázala celou novou Fabii, máme se zjevně na co těšit

O nové, už čtvrté generaci Fabie toho víme spoustu, vidět celý její design jsme ale zatím nemohli. Nyní máme první příležitost a třebaže se jedná jen o oficiální ilustrace, zachycují velmi atraktivní realitu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda poprvé ukázala celou novou Fabii, máme se zjevně na co těšit

22.4.2021 | Petr Prokopec

Škoda poprvé ukázala celou novou Fabii, máme se zjevně na co těšit

/

Foto: Škoda Auto

O nové, už čtvrté generaci Fabie toho víme spoustu, vidět celý její design jsme ale zatím nemohli. Nyní máme první příležitost a třebaže se jedná jen o oficiální ilustrace, zachycují velmi atraktivní realitu.

První květnový týden bude automobilovými novinkami hodně nabitý. Dočkáme se nejen nové speciální verze Ferrari 812 Superfast, ale rovněž i čtvrté generace Škody Fabia. Ta bude slavnostně odhalena 4. května, tedy den před maranellským koníkem. Ten se nám přitom již ukázal v plné kráse, zatímco na mladoboleslavskou novinku je třeba ještě chvíli vyčkat, třebaže auto už jsme i vyzkoušeli. Značka ale momentálně odhalila oficiální ilustrace, které očekávání šponují patřičně vysoko.

Škoda stejně jako u všech novinek z posledních let také v tomto případě klade velký důraz na české symboly. Po křišťálu a sklářství nicméně tentokráte přichází na řadu národní vlajka, jejímž středovým klínem byl prý inspirován boční prolis vozu. Silueta oken je pak podtržena chromovou linkou vedoucí v jejich spodní části, zatímco vršek bude lemován střechou, pro kterou lze zvolit kontrastní lakování.

Automobilka uvádí, že mezigenerační posun v designu bude stejně výrazný, jako byla změna mezi první a druhou generací. Doufejme nicméně, že Škoda bude postupovat trochu jiným směrem, neboť zatímco vůz z let 1999 až 2007 je považován za nadčasově elegantní, jeho nástupce byl pro řadu lidí spíše trnem v oku. Působil totiž jako příliš vysoký a příliš úzký, čemuž odpovídala i změna dimenzí.

V tomto ohledu bychom se nicméně dalšího kroku vedle bát nemuseli, neboť nová Fabia narostla především do délky, a to o 110 milimetrů. O 48 mm se pak zvětšila rovněž šířka, uvnitř tak lze čekat více prostoru pro posádku. A pochopitelně i pro její zavazadla, neboť objem zavazadelníku narostl na 380 litrů, což je stejná porce, jakou disponoval Volkswagen Golf sedmé generace. Fabia tak ohrozí i vyšší třídu.

Je nicméně třeba dodat, že čím větší novinka je, tím kritičtěji bude hlavně médii nahlíženo na motorový prostor. Aktuálně totiž již bylo potvrzeno, že vrcholným agregátem se stane přeplňovaná jedna-pětka se 150 koňmi. O většinu prodejů se nicméně postarají verze osazené litrovým tříválcem, jenž bude produkovat 65, 80, 90 a 110 koní, jakkoliv ne všechny modely budou k mání na všech trzích.

Více si řekneme nejpozději za dva týdny, aktuálně jen dodáme zmínku k aerodynamice a světlům. Ty užívají diody vpředu i vzadu, kde jsou dělené a zasahují do zavazadelníku. Koeficient odporu vzduchu přitom poklesl z 0,32 na 0,28, díky čemuž by nová Fabia měla vystoupat na vrchol segmentu. Že souběžně s tím porostou i ceny, pak asi nemusíme dodávat.


Škoda poprvé ukázala celou novou Fabii, máme se zjevně na co těšit - 1 - Skoda Fabia 2021 oficialni ilustrace 01Škoda poprvé ukázala celou novou Fabii, máme se zjevně na co těšit - 2 - Skoda Fabia 2021 oficialni ilustrace 02Škoda poprvé ukázala celou novou Fabii, máme se zjevně na co těšit - 3 - Skoda Fabia 2021 oficialni ilustrace 03Škoda poprvé ukázala celou novou Fabii, máme se zjevně na co těšit - 4 - Skoda Fabia 2021 oficialni ilustrace 04
Nová Škoda Fabia bude ve srovnání s třetí generací delší, šiřší i nižší. Zároveň vyrukuje s delším rozvorem, uvnitř tak nabídne více prostoru pro posádku i zavazadla. Zamrzí tak jedině to, že souběžně s většími rozměry nedorazil také alespoň jeden zajímavý motor. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Škoda Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.