Spása pro staromilce, BMW dál vyrábí díly pro auta, která zmizela z prodeje klidně před desítkami let

Jednou z obav spojených s vlastnictvím staršího, tím spíš pak více či méně vzácného auta je, jak ho vůbec udržíte při životě, pokud se něco pokazí. V případě řady BMW s tím nebudete mít problém ani víc jak 50 let po konci jejich výroby.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Spása pro staromilce, BMW dál vyrábí díly pro auta, která zmizela z prodeje klidně před desítkami let

10.3.2024 | Petr Prokopec

Spása pro staromilce, BMW dál vyrábí díly pro auta, která zmizela z prodeje klidně před desítkami let

/

Foto: BMW

Jednou z obav spojených s vlastnictvím staršího, tím spíš pak více či méně vzácného auta je, jak ho vůbec udržíte při životě, pokud se něco pokazí. V případě řady BMW s tím nebudete mít problém ani víc jak 50 let po konci jejich výroby.

Nabídka řady automobilek se začíná vzdalovat představám i možnostem řady zákazníků. V mnoha obchodních třídách tak dnes kupříkladu již neseženete diesel. A na hraně přežití dokonce visí i některé samotné segmenty, stejně jako se ohrožený druh stal z manuálních převodovek. Spíše už jen vzpomínat můžeme rovněž na atmosférické motory, interiéry bez dotykových displejů či auta, která skutečně řídíte vy a nesahá vám do toho plejáda asistenčních a bezpečnostních systémů. Vážně tedy není divu, že dle řady lidí líp už prostě bylo.

Mnozí výrobci naštěstí stále ještě chápou, že jednou z nejdůležitějších věcí v branži je věrnost. Pokud si totiž klienty patřičně zaháčkujete již na počátku, můžete dlouhodobě počítat s jejich loajalitou. A vlastně nikoli jen tou. Třeba klíčky od BMW M1 se mohou předávat z generace na generaci. Jediný vůz mnichovské značky s motorem uprostřed nicméně jen málokomu bude sloužit dennodenně. Pokud ale jeho majitel bude mít při každé projížďce úsměv od ucha k uchu, je zde velká šance, že si pořídí i jiné BMW.

Možná vás proto ani nepřekvapí, že se mnichovská automobilka dál věnuje výrobě komponentů pro auta, která z montážních linek naposledy sjela před několika dekádami. Zmíněné M1 je jedním z nich, přičemž majitelé si mohou objednat třeba dveřní panty. Záběr značky je ovšem mnohem širší, ať už jde o výčet dílů nebo modelů. Třeba pro BMW řady 02 z druhé půlky 60. let lze pořídit nové kliky dveří, sání, výfuk či tlačítko pro aktivaci varovných světel. Opomíjeny ale nejsou ani první generace řad 3, 5 či 7.

Mluvčí divize BMW Group Classic, která byla založena již v roce 1994 (i když tehdy ještě pod názvem BMW Group Mobile Tradition), uvedl, že řadu dílů pro letitá auta drží automobilka na skladě. Některé se ovšem vyrábí přímo na zakázku. A další pocházejí dokonce přímo z doby, kdy probíhala výroba samotných aut. Jak přitom Marc Thiesbürger upřesnil, vůbec nejžádanější jsou bez ohledu na model a věk olejové filtry a svíčky. Za drobné součástky motorů či podvozku je pak mnohdy nabízen majlant.

Důvodem je jejich dostupnost, většina dílů, jenž BMW nazývá reprodukované, se vyrábí v Evropě, což usnadňuje logistiku, redukuje náklady a minimalizuje emise spojené s dopravou. Na starém kontinentu se pak ostatně nachází i nejvíce obchodů a certifikovaných dílen, kde lze vše potřebné pořídit. A aby toho nebylo málo, přímo v Mnichově se je možné nechat stará auta renovovat za pomoci továrních techniků. Či ti případně mohou lidem poradit, jak zlepšit kondici veteránů svépomocí.


Spása pro staromilce, BMW dál vyrábí díly pro auta, která zmizela z prodeje klidně před desítkami let - 1 - BMW M1 ilustracni foto 01Spása pro staromilce, BMW dál vyrábí díly pro auta, která zmizela z prodeje klidně před desítkami let - 2 - BMW M1 ilustracni foto 02Spása pro staromilce, BMW dál vyrábí díly pro auta, která zmizela z prodeje klidně před desítkami let - 3 - BMW M1 ilustracni foto 03
M1 se vyráběla v letech 1978 až 1981, kdy vzniklo jen 453 aut. Jejich majitelé nicméně i dnes mohou pořídit zcela nové náhradní díly. Foto: BMW

Zdroj: Motor1

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.